Gå til innhold

Jeg blir kvalm av en innpåsliten kompis


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et bra innlegg ja.

Menn og kvinner er svært sjelden ekte venner, det er ikke naturlig for mennesket.

Kvinner har mer overfladiske venninner, mens menn er mer ekte. Vennskap som kan vare resten av livet, en kvinne kan dumpe alle sine venninner for å få en mann. Kvinner kan gå over lik for en mann, tragisk.

Kvinner kan kutte ut alt rundt seg bare pga en mann, hvorfor? Sjokkerende.

Anonymkode: e8a43...63c

Hahahahah

Anonymkode: 4230f...b52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 22.9.2020 den 18.38, AnonymBruker skrev:

TS her. Ja, det gir meg svært dårlig magefølelse. Om jeg noen gang går tilbake til gjengen, skal jeg være klar på at han bryter mine grenser om han pusher på enda mer.

Anonymkode: 84b31...e57

Hvorfor skal du tilbake til den gjengen? Mulig jeg misforstår, men det virker som om dette ikke er Vennegjengen din med stor V hvis du skjønner?

Han fyren har aldri vært kompisen din, og det at han nekter deg å betale for middag og drinker og t.o.m. vippser pengene tilbake til deg er et veldig dårlig tegn om at han ikke respekterer deg i det hele tatt. Kom deg unna og ikke la deg manipuleres til å bruke mer tid på ham - verken av han eller de andre i gjengen hans. (Selv om det er Vennegjengen med stor V har de gjort det tydelig hvor de står når det kommer til han vs deg. Jeg ville kommet meg unna alle disse folka.)

Anonymkode: 2c3a9...916

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er i dagens samfunn (dessverre) helt unaturlig at menn og kvinner kan være nære venner. Du er ikke noe bedre enn han og han er ikke noe bedre enn deg på dette området. Jeg tipper at han prøvde seg fordi han vet at du forsvinner som venninne uansett når du finner deg type. Dette vet de fleste menn - dog ikke alle. Sånn han tenkte nok, drit i "vennskapet og jeg må prøve for å se". Dette er bare en forklaring hvis du har lyst å se ting fra hans sin side og jeg tror du vet det innerst inne selv. Om du hadde funnet deg type, så hadde du dumpet den mannlige vennen din like raskt som gammel brød uavhengig om han hadde prøvd seg (la oss si at han ikke hadde prøvd seg på deg, så hadde dumping vært fortsatt et faktum). Blir du gravid, så øker sjansen ytterliggere for at den mannlige fyren er helt glemt - som om han aldri eksisterte i livet ditt. 

Du må skjønne at dette gjør vondt for menn og spesielt er graviditet den røde linja der man vet at du bærer noen andre sitt avkom - da vet man at vennskapet blir aldri det samme etter det igjen. Det er en grunn til at menn heller bruker mye tid på kompisene sine, selv når de har dame. Kvinner derimot, veldig mange iallfall, har en tendens til å "trekke seg tilbake" og holde seg med typen, et par kvinnelige venninner som de skravler litt med og potensielle barn. I tillegg har en jobb og andre ting man må bruke tid på (nedvask, rydding ++), så en mannlig venn vet at han havner langt nede på lista hos ei. 

Jeg tror at mange flere menn hadde latt være å prøve seg om de visste at damer hadde brukt mye tid på dem (og sett på dem som en bror) selv når dama får type og eventuelle barn. Men sånn er det ikke, dessverre. Damer har en stygg tendens til å glemme mannlige venner ganske raskt når de er blitt fortapt i den nye "kjekkasen" som de skal etterhvert planlegge barn / avkom med.

Anonymkode: 8b3d3...65b

Takk for en interessant betraktning. Vi har så lett for å kun se og forstå livet fra vår egen synsvinkel. Til trøst det blir bedre med alderen.

Anonymkode: 149b5...385

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror du har litt problemer... Oser av sexisme, du har feil i mange punkter, men orker ikke å diskutere dette engang fordi du må være troll.

Anonymkode: 84b31...e57

Huff slike tanke tomme og stygge kommentarer...

Anonymkode: 149b5...385

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.9.2020 den 22.20, AnonymBruker skrev:

Det er i dagens samfunn (dessverre) helt unaturlig at menn og kvinner kan være nære venner. Du er ikke noe bedre enn han og han er ikke noe bedre enn deg på dette området. Jeg tipper at han prøvde seg fordi han vet at du forsvinner som venninne uansett når du finner deg type. Dette vet de fleste menn - dog ikke alle. Sånn han tenkte nok, drit i "vennskapet og jeg må prøve for å se". Dette er bare en forklaring hvis du har lyst å se ting fra hans sin side og jeg tror du vet det innerst inne selv. Om du hadde funnet deg type, så hadde du dumpet den mannlige vennen din like raskt som gammel brød uavhengig om han hadde prøvd seg (la oss si at han ikke hadde prøvd seg på deg, så hadde dumping vært fortsatt et faktum). Blir du gravid, så øker sjansen ytterliggere for at den mannlige fyren er helt glemt - som om han aldri eksisterte i livet ditt. 

Du må skjønne at dette gjør vondt for menn og spesielt er graviditet den røde linja der man vet at du bærer noen andre sitt avkom - da vet man at vennskapet blir aldri det samme etter det igjen. Det er en grunn til at menn heller bruker mye tid på kompisene sine, selv når de har dame. Kvinner derimot, veldig mange iallfall, har en tendens til å "trekke seg tilbake" og holde seg med typen, et par kvinnelige venninner som de skravler litt med og potensielle barn. I tillegg har en jobb og andre ting man må bruke tid på (nedvask, rydding ++), så en mannlig venn vet at han havner langt nede på lista hos ei. 

Jeg tror at mange flere menn hadde latt være å prøve seg om de visste at damer hadde brukt mye tid på dem (og sett på dem som en bror) selv når dama får type og eventuelle barn. Men sånn er det ikke, dessverre. Damer har en stygg tendens til å glemme mannlige venner ganske raskt når de er blitt fortapt i den nye "kjekkasen" som de skal etterhvert planlegge barn / avkom med.

Anonymkode: 8b3d3...65b

Wow, bare wow. Dette her var langt unna all fornuft. Hva mener du egentlig? Skal ts/kvinner finne seg i slikt for en grunn? Jeg finner ikke helt poenget ditt..

Anonymkode: 61c0c...dc9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 22.9.2020 den 18.35, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar, det er så deilig at noen ser denne situasjonen fra mitt ståsted. Det er helt sant, de vennene har kjent han mye lengre og liker han tydeligvis bedre. Jeg har nå slettet appen som han har brukt på å snakke med meg, og har sagt nei til et kommende event med alle. Jeg føler jeg skylder han noe - siden han betalte for den middagen selv etter at jeg insisterte hardt på å betale halvparten. Jeg prøvde å kjøpe drinkene etterpå, men han betalte dette også. Jeg har dermed vippset han et beløp, men har fått dette vippset tilbake. Det er faktisk veldig kvalmende at han er så innpåsliten, og jeg skal nå virkelig ta et steg tilbake og ikke møte han og hans venner på lenge.

Anonymkode: 84b31...e57

Du må for all del IKKE tenke tanken at du skylder han noe som helst. Du har sagt ifra til han klart og tydelig. Er bare han som er dum og gir faen i hva du sier. Han der hadde ikke vært en trivelig kjæreste. Tipper han er den sykelig sjalu og overbeskyttende typen som ikke lar dama så mye som se bort på en annen mann i gata. 

Han ville betale...hans problem.Han kan ikke tro at han kan kjøpe deg bare fordi han insisterer så jævlig på å betale. 

Er fint med menn som ønsker å "jakte" på en kvinne, men finnes grenser for hvor langt en mann skal gå når en dame har sagt i fra sånn mange ganger at hun ikke vil!

Anonymkode: e702b...a1d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Et bra innlegg ja.

Menn og kvinner er svært sjelden ekte venner, det er ikke naturlig for mennesket.

Kvinner har mer overfladiske venninner, mens menn er mer ekte. Vennskap som kan vare resten av livet, en kvinne kan dumpe alle sine venninner for å få en mann. Kvinner kan gå over lik for en mann, tragisk.

Kvinner kan kutte ut alt rundt seg bare pga en mann, hvorfor? Sjokkerende.

Anonymkode: e8a43...63c

HAHAHAHAHA!!!! Dummeste jeg har lest her inne på KG i hele dag!!!

Lurer virkelig på hva slags mennesker du har vært borti fordi dette er seriøst det mest idiotiske jeg har hørt på en stund...

Anonymkode: e702b...a1d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Et bra innlegg ja.

Menn og kvinner er svært sjelden ekte venner, det er ikke naturlig for mennesket.

Kvinner har mer overfladiske venninner, mens menn er mer ekte. Vennskap som kan vare resten av livet, en kvinne kan dumpe alle sine venninner for å få en mann. Kvinner kan gå over lik for en mann, tragisk.

Kvinner kan kutte ut alt rundt seg bare pga en mann, hvorfor? Sjokkerende.

Anonymkode: e8a43...63c

Kutter aldri ut en god venn for en mann nei. Hatt mine venner i 20-45 år jeg(er 50). Mange kvinner som er svært gode på å bevare vennskap 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.9.2020 den 18.35, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar, det er så deilig at noen ser denne situasjonen fra mitt ståsted. Det er helt sant, de vennene har kjent han mye lengre og liker han tydeligvis bedre. Jeg har nå slettet appen som han har brukt på å snakke med meg, og har sagt nei til et kommende event med alle. Jeg føler jeg skylder han noe - siden han betalte for den middagen selv etter at jeg insisterte hardt på å betale halvparten. Jeg prøvde å kjøpe drinkene etterpå, men han betalte dette også. Jeg har dermed vippset han et beløp, men har fått dette vippset tilbake. Det er faktisk veldig kvalmende at han er så innpåsliten, og jeg skal nå virkelig ta et steg tilbake og ikke møte han og hans venner på lenge.

Anonymkode: 84b31...e57

Jeg synes at at du har vært ALTFOR tålmodig med den idioten . Jeg er mann, og slik oppførsel er ikke ok. Hvis en jente hadde sagt til meg at hun ikke var interessert så hadde jeg tatt et nei for et nei. 

Hva med å ta en prat med gjengen og forklar det til dem. At du spiste middag med han, etter at han har mast på deg lenge om det. Men at det aldri var snakk om en date, dere gikk ut som venner for å spise sammen. Når ble det å spise ute det samme som en date?  Jeg kan spise ute med folk jeg kjenner stadig vekk, både samme og motsatt kjønn. Noen ganger er vi kun to, men betyr det at jeg har vært på en date?

Nei, ta en prat med de. Skjønner de ikke det så er de like dumme som kompisen din.

Anonymkode: e36ca...299

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for en interessant betraktning. Vi har så lett for å kun se og forstå livet fra vår egen synsvinkel. Til trøst det blir bedre med alderen.

Anonymkode: 149b5...385

Og fra hvem sin vinkel er dette egentlig? Ikke de fleste menns hvertfall, for det er sjeldent menn oppfører seg på den måten som ts' kamerat gjør. Ts har vært hyggelig og helt kontant om at det ikke blir noe, og så kommer det et langt påstandsinnlegg som ber henne forsøke å se det fra hans side, hvor det står at menn føler lojalitet overfor hverandre mens kvinner ikke gjør det, hvor det står at kvinner flest ditcher venner for kjæreste, mens menn ikke gjør det, og hvor det i tillegg er plottet inn innslag av pseudobiologi der det blir påpekt at mannen ikke gir seg, fordi han ikke vil at hun skal ha en annen manns avkom, alt dette kokt sammen til en merkverdig teori ikledd en nesten-fornuftig form. Å be ts se det fra hans side er i tillegg merkelig. Alle innleggene om hvor kryptiske kvinner er, hvor mye mer klare kvinner må være overfor menn, og her har ts gitt han alt han trenger - en total avklaring, mens han overhodet ikke forsøker å se at for henne er dette både slitsomt og ikke minst noe som nok har ødelagt vennskapet deres. Trekker ts seg vekk fra han her nå, så er det ikke fordi hun har fått seg kjæreste, men fordi han har oppført seg som en dust helt uten sosiale antenner.

Anonymkode: 4230f...b52

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...