Gå til innhold

Er barna deres forsikret på trening?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har to som går på muay thai og ju jitsu, og jeg fikk tilfeldig vite ( har nok ikke lest kontrakta nøye nok) av en annen mor at de ikke er forsikret på treninga. Er det vanlig? de sier at de skadene som oppstår på de små barna stort sett er fingre etc, dvs ikke noe alvorlig. Jeg har jo tenkt på barneforsikring, men vi har 3 barn og det blir en ekstra utgift nå som jeg jobber 50% og skriver master. 

Anonymkode: 9e4f5...573

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet at rideskoler gjerne bare er forsikret mot ulykker som er deres egen feil, og at de anbefaler at rideskole-elevene har egen forsikring i tillegg. Vil tro det er liknende hos andre idrettsarrangører? Helseutgifter for barn dekker jo staten så det er vel bare om de får alvorlige skader at det er relevant kanskje, så da må man vel se an om det er en risiko i sporten de driver med..

Anonymkode: d8d09...54a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres litt rart ut. Jeg har trent en god del kampsport opp igjennom årene og det var da alltid standard at klubben ordnet forsikring for en billig penge. 

Anonymkode: f3002...5fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine går på basket og turn, og er forsikret gjennom klubbene ja. Vi betaler til klubbene, som har felles forsikring for alle deltakerene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I karateklubben jeg gikk i, så var terminbetalingen med på å dekke forsikringen. "Betaler dere ikke terminbeløpet, får dere ikke trent, og dere får ikke forsikring om noe skulle skje". Folk betalte :) Jeg fikk god bruk for forsikringen når jeg skadet meg. 

Det må du dobbeltsjekke syns jeg, småskader skjer, men man kan også være uheldig og skade seg alvorlig.

Anonymkode: ae5e4...d78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom stedet man trener er et idrettslag under idrettsforbundet, så er man enten forsikret gjennom lisens eller som en del av barneidretten. Alle barn frem til fylte 13 år blir automatisk forsikret så lenge de er medlem i idrettslaget, mens alle eldre er forsikret gjennom betaling av lisens. 
https://www.idrettsforbundet.no/klubbguiden/forsikring/

Men, verdt å merke seg at det finnes kampsportsteder som drives som et treningssenter og ikke som et idrettslag. Da er man ikke medlem i idretten når man trener der.

Anonymkode: e2293...f4f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...