Gå til innhold

Har dere jukset på dere sykemelding?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det har jeg aldri gjort, og det kommer aldri til å skje heller, har kun vært sykemeldt en gang i livet for 15 år siden. Da var jeg innlagt på sykehus.

Har dog kollegaer som har gjort det, f.eks. ei som ikke fikk ferie da hun ville. Hun hadde allerede vært borte mye fra jobb, og hadde bestilt ferie uten å spørre om fri først. Da hun fikk nei, så sa hun bare at: "Da sykemelder jeg meg bare i stedet!" Og det gjorde hun..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, aldri våre sjukemeldt. Har et yrke som krever helseattest, så mange lyver andre veien for å ikke miste den. 

Anonymkode: fc68d...4ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Alexz skrev:

Hvorfor?

Noenganger lurer jeg på om jeg er kvinne idet hele tatt, for jeg har aldri skjønt dette med å spille martyr og fremstå så prektig hele tiden. Skal man ha dårlig samvittighet for å dø også, eller? 

Du har et meget godt poeng! Dessverre er det sånn jeg er pga oppveksten, tar nok tid å snu dette tankemønsteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt sykefravær har gått veldig i rykk og napp. Det kunne gå flere år hvor jeg knapt hadde en dags fravær, men det har også vært noen få perioder med ganske lange sykemeldinger.

Jeg har aldri jukset meg til en legeerklæring, men to av mine tidligere fastleger var også altfor strenge. De viste minimal forståelse for min helsetilstand eller krevende arbeidsoppgaver, og var ofte motvillige til å skrive sykemelding.

Sykemelding har jeg aldri fått dårlig samvittighet for, men arbeidsmoralen min vil jeg beskrive som ganske høy. Flere ganger har jeg opplevd å bli sendt hjem fra jobb med en vennlig oppfordring om å holde meg hjemme når jeg er i så dårlig form... Noen få ganger har jeg brukt egenmelding når min dårlige form har vært selvforskyldt, som regel ved kraftig bakrus.

Anonymkode: 74604...49f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...