Gå til innhold

Har dere jukset på dere sykemelding?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei, aldri. Har derimot takket nei til SM. Har jobbet i 23 år og har vært sm 2 ganger. Den ene var etter en ulykke hvor jeg var skadet og sengeliggende i 2 uker og den andre var siste uka før jeg skulle ut i svangerskapspermisjon. 

Anonymkode: 9496e...c3b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, dessverre. Ble sykemeldt noen uker før jeg skulle i svangerskapspermisjon av ekte grunner. Tenkte jeg skulle tilbake etter de to ukene jeg i utgangspunktet var sykemeldt, men valgte å lyge til legen om plagene for å få videre sykemelding. Grunnen var kommentarer fra ledelsen som gjorde at jeg følte meg svært lite velkommen tilbake, og følelsen av at jeg bare var i veien. Er svært lite stolt av det, men da jeg stod i det så føltes det som eneste utvei. Søkte ny jobb i permisjonen, og her jeg er nå kunne jeg aldri tenkt meg å gjøre det!!!

Anonymkode: 315a7...665

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, aldri. 

Jeg er sykemeldt nå, og hadde gjort hva som helst for å bli frisk på dagen.

Anonymkode: 2b86f...b4c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, eller vil ikke si jukset. Men fått sykemelding fordi jobben nektet å tilrettelegge. Da måtte jeg krangle meg til det fra legen fordi jeg egentlig var frisk nok til å jobbe mente han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei aldri og vil ikke gjøre det heller.

Har brukt egenmelding 1 dag noen få ganger pga angst og depresjon der andre sikkert mener at det var for "lite syk" til egenmelding men der jeg har trengt en dag for å hente meg inn og ikke har orket å gå ut hjemmefra. 

Anonymkode: 450fc...25c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Men en gang ba jeg om tre dager permisjon for å gå i begravelse til nær familie som bodde langt borte fordi jeg måtte ha en reisedag før og etter. Jeg fortalte ikke at begravelsen var på fredag, og lot dem tro at begravelsen var på torsdag... Trengte den ekstra dagen for å forberede til begravelsen da. Pynte lokalet, møte med forretteren osv. 

Anonymkode: 333f3...59a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri løyet til legen for å få sykemelding nei, men har blitt sykemeldt grunnen psyken og det er jo enkelte som mener det er juks! Har dog alltid hatt god grunn til å få (p)sykemelding

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Kun vært syemeldt en gang i livet, og det er nå (pga brukket fot). Begynner å bli bedre og kan gå 1 time av gangen, men for mye smerter og er ikke frisk nok til å jobbe i tung fysisk jobb enda ifølge legen (ikke muligheter med tilrettelegging på jobb)

Anonymkode: 16e4f...3a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.9.2020 den 21.24, AnonymBruker skrev:

Aldri. Har vært mer sykemeldt enn jeg skulle ønske pga kronisk sykdom. Når jeg er frisk vil jeg jobbe.

Anonymkode: 87593...c9c

Signerer denne. Jeg vet derimot at flere i min nære krets har gjort det. 

Anonymkode: eeb3d...3f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei! 
 

Det er snyltere som jukser til seg sykemelding som bidrar til debatten om å ha karensdager, gå ned på utbetalinger av sykepenger og så videre. Så gi faen i å snylte!!! 

Anonymkode: 8d485...d1f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det har jeg ikke. Men jeg er sikker på at sjefen trodde det. Bare fordi jeg ikke ville si noe særlig om hvorfor. Det ville jeg ikke fordi det er komplisert, flaut, privat. Jeg vil ikke at alle skal vite alt. Og jeg vet at sjefen er av den typen som må dele alt med absolutt alle fordi han liker å snakke. 

Anonymkode: 78562...0b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 20.9.2020 den 21.28, loveli skrev:

 får så dårlig samvittighet når jeg er syk og borte fra jobb selv om jeg ligger horisontalt og ikke klarer å røre meg...

 

Hvorfor?

Noenganger lurer jeg på om jeg er kvinne idet hele tatt, for jeg har aldri skjønt dette med å spille martyr og fremstå så prektig hele tiden. Skal man ha dårlig samvittighet for å dø også, eller? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Men jeg har vært heldig og har aldri vært syk bortsett fra i svangerskap. (Med unntak av forkjølelser osv selvfølgelig).

Når jeg er gravid blir jeg fryktelig dårlig (konstant oppkast og høyt blodtrykk), og samtidig kjenner jeg veldig på følelsen av at jeg er redd for at andre skal tro at jeg er pingle. Dermed har jeg i hvert svangerskap stått lenger i jobb enn jeg burde. Det gagner jo ingen. Jeg har blitt utslitt, innlagt, og fødselen satt i gang. (Pga ekstremt høyt blodtrykk og svangerskapsforgiftning). Noe som jo virkelig ikke har gagnet hverken meg eller barnet. Ikke gjorde jeg en så knakendes god jobb på jobb heller...

Anonymkode: 872d4...65a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg overdrev en smule for å få sykemelding når jeg var student! Legen min gav meg kun en uke med beskjed om at jeg måtte ringe om jeg trengte mer, noe jeg også da gjorde og fikk en uke ekstra selv om jeg egentlig ikke trengte det. Men det var kun for å ikke få fravær på obligatorisk oppmøte, hadde vel og merke ikke annen inntekt enn fra lånekassen da.

Anonymkode: 89c7c...738

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei.

De få gangene jeg har vært sykemeldt har det vært en god grunn for det.

Anonymkode: 70aed...7f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er jeg frisk nok til å gå på jobb så går jeg. Legen bestemmer om jeg er frisk nok så det er få muligheter for å jukse. Egenmelding tror jeg jeg har brukt en eneste gang for mange år siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg overdrev en smule for å få sykemelding når jeg var student! Legen min gav meg kun en uke med beskjed om at jeg måtte ringe om jeg trengte mer, noe jeg også da gjorde og fikk en uke ekstra selv om jeg egentlig ikke trengte det. Men det var kun for å ikke få fravær på obligatorisk oppmøte, hadde vel og merke ikke annen inntekt enn fra lånekassen da.

Anonymkode: 89c7c...738

Det er strengt tatt ikke sykemelding, men en vanlig legeattest. 

Anonymkode: 98b46...bc7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...