Gå til innhold

Har dere jukset på dere sykemelding?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Svar helt ærlig.

Mitt inntrykk er at mange spekulerer i dette, og bruker det for å få ekstra fritid. 

Har du gjort det?

Setter pris på ærlige svar. 

Anonymkode: bcf55...76c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, aldri. Hadde aldri hatt samvittighet til det. Jeg har aldri vært sykmeldt noen gang, og jeg er i 30-årene. Har aldri lyvd på meg en egenmelding heller, men har skulket skolen en håndfull ganger i løpet av videregående. 

Anonymkode: 08254...487

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det har jeg aldri gjort. Hater å lyve og er utrolig ukomfortabel med det så det gjør jeg bare ikke. Men vet om folk som gjør det. 

Anonymkode: cd813...73d

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri. Har vært mer sykemeldt enn jeg skulle ønske pga kronisk sykdom. Når jeg er frisk vil jeg jobbe.

Anonymkode: 87593...c9c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har jeg, opp til flere ganger faktisk. Null dårlig samvittighet.

Anonymkode: ca8b8...c77

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke gjort det nei. Jeg var sykemeldt en periode for et par år siden, og da tenkte jeg på hvor lett det hadde vært å faket de smertene jeg hadde. Kunne sikkert enkelt fått en mye lengre sykemelding. Men har ikke samvittighet til sånt. 

Anonymkode: cd0b4...15a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det har jeg, opp til flere ganger faktisk. Null dårlig samvittighet.

Anonymkode: ca8b8...c77

Hvorfor? Og hvor lenge?

 

Har selv aldri jukset, får så dårlig samvittighet når jeg er syk og borte fra jobb selv om jeg ligger horisontalt og ikke klarer å røre meg...

Håper jukserne vet at de bidrar til at vi kanskje må stramme inn dette? At ALLE vil få karantenedager eller redusert sykelønn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri jukset på meg verken egenmelding eller sykemelding. Men har vært (p)sykemeldt to ganger pga sjefens behandling av meg; den siste sykemeldingen var gjennom oppsigelsestiden. 

Anonymkode: ad465...824

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Aldri og kunne heller aldri gjort det. Har vært mer enn nok sykemeldt av gode grunner og jeg hater å være borte fra jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Jeg har skyhøy arbeidsmoral, så aldri. 

Når jeg først gikk til legen, var på god vei til å bli utbrent, så takka jeg nei til sykemelding. 3 mnd senere så havna jeg hos DPS, å ble sykemeldt på tvang. Dette er over 3 år siden, å jeg er enda ikke i jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt aldri. Men vet om mange som gjør det. Noen for å dra på ferie, noen for å pusse opp eller bygge hus. Noen for å slappe av eller om de skal pakke til flytting eller passe barnebarn. De finner på en grunn og blir enkelt sykemeldt.

Anonymkode: da318...4eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan da jukset? Er jo en lege som skriver sykemeldingen, ikke deg selv. Mener du å lyve til legen eller?

Anonymkode: ee993...807

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...