Gå til innhold

Hvorfor er så mange glad i å gå i fjellet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bedre trening enn å gå på flat vei. Så slipper man bilmas rundt seg

Anonymkode: e5efe...3f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 20.9.2020 den 19.46, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri skjønt det.

Samtidig ser det jo tøft ut, og jeg har lyst å lære meg å like det? 

Tips?!

Anonymkode: 70b6c...f79

Vel det som er det fine er at du kan få se mye fin natur, ta fine bilder om du er glad i og ta bilder, 

Så frisk luft, spesielt etter det har regnet også går du i skogen eller fjellet, det lukter så godt, synes det er kjempefint med tåke også på fjell, føles ut som du har forlatt omverden og det er bare deg og naturen, så kan man slippe og høre byens bråk.

Jeg som er innadvendt synes det er perfekt om man vil sitte seg ned eller gå seg en tur for og tenke eller få ut frustrasjon om man er oppgitt eller noe, også bare fin energiboost også for dagen, og man kan ha en tur liste på spotify eller noe og høre på, eller bare nyte lyden av naturen, spørs hvor man bor om det er mye folk som går der, jeg liker helst og holde meg til et område med lite folk og bare meg og naturen, spesielt på høsten er det vakkert, så mye fine farger i naturen da. 

Man kan få seg en tegnebok også og ta med seg eller malesaker og ta med seg og male det man ser og man kommer på når man er ute, er så mye man kan gjøre. :) bruk fantasien.

Ha ei god helg videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.9.2020 den 19.46, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri skjønt det.

Samtidig ser det jo tøft ut, og jeg har lyst å lære meg å like det? 

Tips?!

Anonymkode: 70b6c...f79

Tøft ut? Nei, hva skal jeg si. Liker lufta og å ha nærhet til elv og vann, bær og utedass. 

Men skulle jeg bodd der ville jeg hatt alle fasiliteter. Friheten og stillhet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.9.2020 den 19.56, Bikbokelsker skrev:

Handler mye om mestringsfølelse, god trening og fine landskap.

Og å kunne legge det ut på sosiale medier. 😆

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kaisamaia skrev:

For meg handler det ikke om det, men jeg vokste opp med hester og kaniner, høner og polarhunder. 

Så flytta jeg til byen, og det ble aldri det samme igjen. Det koster å bo og drive en gård, og jeg er ikke helt villig til å være avhengig av en mann. ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheCatLady

Jeg har heller aldri likt det tidligere, men tror det er en blanding av dårlige opplevelser i barndommen og måten mange går tur på fjellet.

Vokste opp på landet, men hadde litt problemer med beina og balansen. Så de gangene jeg gikk på tur var preget av at jeg ikke mestret det og mas om at jeg måtte gå fortere. Derfor ble jeg aldri glad i det. Jeg liker heller den der gå opp og så ned igjen. Vil jo gjerne nyte det at jeg har kommet meg opp, men mange skal bare rett ned igjen. I tillegg til at mange ikke tar hensyn til at jeg ikke er særlig stø og velger vanskelige ruter. 

Uansett, så har jeg funnet ut at jeg liker det litt når jeg kan gå alene og nyte turen. Gjerne ta bilder og kose meg. Mange påstår at det ikke gjør noe at jeg går seint, men så blir de sure eller oppgitt over at det går for seint for dem. 

Så jeg tenker at for å begynne å like det så må man kanskje finne noe man synes er gøy med det? Men helt ok om man ikke liker det så godt også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Jytte skrev:

For meg handler det ikke om det, men jeg vokste opp med hester og kaniner, høner og polarhunder. 

Så flytta jeg til byen, og det ble aldri det samme igjen. Det koster å bo og drive en gård, og jeg er ikke helt villig til å være avhengig av en mann. ...

Jeg skjønner det, altså. ☺️❤️ Jeg skulle bare prøve å være morsom. Og så er det nok en sannhet i det - for noen. ☺️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kaisamaia skrev:

Jeg har aldri med meg kamera ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er ekkelt å bli svett ,særlig når det er kaldt eller det regner litt og man må ha på jakker og regntøy

Anonymkode: 549bd...34d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler sterkt på at så mange hadde vært opptatt av å gå i fjellet dersom det ikke fantes muligheter for å briefe om dette på sosiale medier, med bilder, gjerne av seg selv hvor man veiver med armene. De hvor enkelte formidler en mer åpen narsissisme gjennom poseringer fra treningssentre hvor rompa er i fokus, vil de skjulte narsissistene foretrekke å poste bilder fra fjellturer hvor de står med ryggen til og veiver med hendene i været. Same shit, different wrapping. Å poste bilder av deg selv på fjelltur har jo ingen som helst betydning for andre enn deg selv og din egen følelse av å passe inn, være som alle andre og dermed være vellykket. Skulle ønske flere klarte å jobbe med seg selv og bli trygge mennesker uten dette behovet for å iscenesette eget liv foran et publikum. 

Anonymkode: 33110...915

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til meg er det å løpe lange turer i fjellet den ultimate opplevelsen. Uansett vær og tid på døgnet når jeg har tid utfordrer jeg fjellene. Har alltid med kompass slik at jeg har koll på retningen der jeg er ukjent. 

Jeg føler jeg lever når jeg kommer opp i høyden. Når du passerer 1100 hm. så kommer du over på grov gråsteinsur. Det er nydelig. Så hender det jeg reiser opp noen steiner slik at det går å navigere etter på tur ned spesielt i mørket når det har kommet. 

Å sitte på toppen og bare nyte utsikten er fantastisk. Anbefales. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheCatLady
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tviler sterkt på at så mange hadde vært opptatt av å gå i fjellet dersom det ikke fantes muligheter for å briefe om dette på sosiale medier, med bilder, gjerne av seg selv hvor man veiver med armene. De hvor enkelte formidler en mer åpen narsissisme gjennom poseringer fra treningssentre hvor rompa er i fokus, vil de skjulte narsissistene foretrekke å poste bilder fra fjellturer hvor de står med ryggen til og veiver med hendene i været. Same shit, different wrapping. Å poste bilder av deg selv på fjelltur har jo ingen som helst betydning for andre enn deg selv og din egen følelse av å passe inn, være som alle andre og dermed være vellykket. Skulle ønske flere klarte å jobbe med seg selv og bli trygge mennesker uten dette behovet for å iscenesette eget liv foran et publikum. 

Jeg er forsåvidt enig. Veldig mange er veldig opptatt av å legge ut bilder av seg selv, men de er nok typen som legger ut bilder av seg selv hver gang de gjør et eller annet. Sånne der hele instagramen består av bilder av dem selv. Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor det er så interessant å følge slike profiler. 

Men det å ta bilder er ikke ensbetydende med å ta selfies. Noen tar bilder fordi de liker og er interessert i foto. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Kaisamaia skrev:

Jeg skjønner det, altså. ☺️❤️ Jeg skulle bare prøve å være morsom. Og så er det nok en sannhet i det - for noen. ☺️

Jeg skulle egentlig ønsket å bodd på fjellet, men kan ikke ta vedlikehold selv, da blir jeg avhengig av mann - har vært der, han var så full av gjeld at han ikke kunne kjøpe seg inn, og ble rett og slett bitter. 

Selvfølgelig har jeg glemt å spille lotto. Liker fjellet sørpå, men også nord der man får alt i en  pakke, bortsett fra lange vintre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hater det😂 Hater å slepe meg opp en topp, svette, følelsen av å aldri komme frem og den skjelvingen i bena når man går ned igjen som gjør meg livredd for å vrikke bena og falle. Men jeg går av og til allikevel. Fordi det er sunt, billig trening, vannet på fjellet er HERLIG og fjellufta er himmelsk.

Anonymkode: d3725...f6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.10.2020 den 16.21, AnonymBruker skrev:

Nå er ikke akkurat fjellturer en ny oppfinnelse i Norge, dette var svært vanlig lenge før sosiale medier og kamera for den skyld. 

Anonymkode: 08987...9b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gjør dette kun for å ta intetsigende kjedelige bilder som de legger ut på FB og Instagram ol, og skryte 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest MadameDeRosa
På 19.10.2020 den 18.09, lsklars skrev:

De gjør dette kun for å ta intetsigende kjedelige bilder som de legger ut på FB og Instagram ol, og skryte 

Jeg liker å gå i fjellet, skogen, være ved sjøen. Men jeg legger ikke ut bilder av det på sosiale media, kanskje jeg burde gjøre det? Hmm🧐🤓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...