AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #21 Del Skrevet 20. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Mange som hyper det pga de vil gi inntrykk til andre at de liker det. Egentlig gjør de ikke det. Anonymkode: 6dca3...424 ? Anonymkode: e49fb...f00 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #22 Del Skrevet 20. september 2020 Liker både fjellet, skogen og ved sjøen jeg. Frisk luft, fin natur og stillhet! Noen ganger lange turer, andre ganger korte. Anonymkode: 162d1...d56 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #23 Del Skrevet 20. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: ? Anonymkode: e49fb...f00 Jeg kan vanskelig skrive det tydeligere. Anonymkode: 6dca3...424 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bøtteballetten Skrevet 20. september 2020 #24 Del Skrevet 20. september 2020 Det er fantastisk godt å komme seg til fjells. Det gir ro i sjela og det en måtte føle på av stress forsvinner. Ikke noe som slår det å sitte på en fjelltopp og nyte utsikten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #25 Del Skrevet 20. september 2020 Bor i et paradis av fjell rundt meg. Går masse i fjellene. Gir meg bedre kondis, holder kroppen i form, gir meg frihet, glede, frisk luft og mentalt ro. mestring og utsikt Anonymkode: b23df...bba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #26 Del Skrevet 20. september 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg kan vanskelig skrive det tydeligere. Anonymkode: 6dca3...424 Jeg forsto hva du skrev men ikke hvorfor du tror det er slik. Mener du f.eks. at folk i tråden her lyver? Anonymkode: e49fb...f00 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #27 Del Skrevet 21. september 2020 Så mange gode råd 🤩 Bor i Trondheim. Tips til turer der? Anonymkode: 70b6c...f79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #28 Del Skrevet 21. september 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har aldri skjønt det. Samtidig ser det jo tøft ut, og jeg har lyst å lære meg å like det? Tips?! Anonymkode: 70b6c...f79 Hvorfor tenker du at du må like det? Jeg har gått mye i fjellet fordi min mann og svigerfamilie liker det, og det er noe av det vi gjør sammen med dem, men jeg har aldri egentlig helt forstått hvorfor folk er så hekta på det. Jg synes det er helt greit, og ser på det som en treningstur, men får overhodet ingen lykkerus el.l. Skal jeg gå tur, foretrekker jeg å gå i boligområder; se på hus, folk etc. Anonymkode: 4864a...e37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #29 Del Skrevet 21. september 2020 8 hours ago, AnonymBruker said: Jeg forsto hva du skrev men ikke hvorfor du tror det er slik. Mener du f.eks. at folk i tråden her lyver? Anonymkode: e49fb...f00 Det er bare det ab...424 forteller seg selv for å føle seg bedre tenker jeg. Det er mange av oss som aldri kunne vært foruten fjellturer - personlig hadde jeg gått på veggene tror jeg! Jeg trodde at jeg ikke likte å gå tur, men jeg startet for vektnedgang og jeg fant en helt annen motivasjon etter et par uker; den mentale roen det gir, og å føle seg i balanse med naturen. Helt fantastisk 😊 Anonymkode: 14611...742 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 21. september 2020 #30 Del Skrevet 21. september 2020 Jeg liker det fordi jeg får gå i mitt tempo, de turer jeg velger, for meg selv - frihet fra stress, jeg har aldri kommet hjem med så fullthode som når jeg går men jeg er ikke noen "topptur" person, jeg er mer en "fire timer rundtur type" Mitt råd er ha gode sko, klær som holder deg passe varm og tørr i all slags vær og start i det små med turer som ikke er for krevende. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #31 Del Skrevet 21. september 2020 Fordi det er lite folk der Anonymkode: f85ad...c89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #32 Del Skrevet 21. september 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg forsto hva du skrev men ikke hvorfor du tror det er slik. Mener du f.eks. at folk i tråden her lyver? Anonymkode: e49fb...f00 Ikke nødvendigvis her i tråden, men generelt. Litt av dette kan man f.eks se igjen i alskens Tinderprofiler (som faktisk ble debattert her inne). Der var det mange som skrøt på seg mye fjellyst, som viste seg å være rent oppspinn. Så det er nok hypet en god del. Anonymkode: 6dca3...424 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #33 Del Skrevet 21. september 2020 Alene er det for treningen. Det gir meg mye mer å gå i kuppert terreng, frisk luft, og med utsikt, enn å være i et treningsstudio. Men jeg må ha en pod eller musikk på øret, ellers blir det kjedelig. Sammen med mannen eller familie er det kos og selskap. Vi har gode samtaler og får tid sammen uten forstyrrelser. Noen turer er også spektakulære, og gir en vanvittig gledesfølelse når du ser naturen og utsikten rundt deg, så her har jeg en bucketlist over topper jeg vil oppleve. Anonymkode: 45121...eb0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #34 Del Skrevet 21. september 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er bare det ab...424 forteller seg selv for å føle seg bedre tenker jeg. Det er mange av oss som aldri kunne vært foruten fjellturer - personlig hadde jeg gått på veggene tror jeg! Jeg trodde at jeg ikke likte å gå tur, men jeg startet for vektnedgang og jeg fant en helt annen motivasjon etter et par uker; den mentale roen det gir, og å føle seg i balanse med naturen. Helt fantastisk 😊 Anonymkode: 14611...742 Neida, jeg trenger ikke føle meg bedre for å hevde dette. Mulig du følte deg litt bedre etter å ha hevdet ditt om meg:-) Anonymkode: 6dca3...424 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #35 Del Skrevet 21. september 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke nødvendigvis her i tråden, men generelt. Litt av dette kan man f.eks se igjen i alskens Tinderprofiler (som faktisk ble debattert her inne). Der var det mange som skrøt på seg mye fjellyst, som viste seg å være rent oppspinn. Så det er nok hypet en god del. Så hvorfor trekker du det frem her da? Det er jo ingen i denne tråden som prøver å selge seg inn hos en potensiell partner, så denne kommentaren er jo helt meningsløs. Anonymkode: 6ac76...65a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #36 Del Skrevet 21. september 2020 Jeg liker ikke fjellturer! Jeg liker ikke skogen heller. Mygg, knott og andre innsekter har ødelagt den gleden for meg. Men å gå langs stranda, og klatre på svabergene, høre bølgeskvulp og suset av vinden, det er noe som passer for meg. Anonymkode: 59e24...57c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #37 Del Skrevet 21. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så hvorfor trekker du det frem her da? Det er jo ingen i denne tråden som prøver å selge seg inn hos en potensiell partner, så denne kommentaren er jo helt meningsløs. Anonymkode: 6ac76...65a Fordi det blir spurt om i overskriften, og det da passer å påpeke at ikke alle disse som hevder de liker det, ikke alltid snakker sant. Ergo er ikke fenomenet at så mange liker fjellet så stort som man tror. Hva din kommentar har med tråden å gjøre, er et større spørsmål. Anonymkode: 6dca3...424 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hasselnøtter Skrevet 21. september 2020 #38 Del Skrevet 21. september 2020 Hvis du har lyst til å like det, så start forsiktig, og gjør det helt på egne premisser. Liker du ikke regn og vind, så gå når det er fint vær. Er du i dårlig form, ikke start med lange eller bratte turer. Sjekk turprofil på ut.no, der står det litt om hvor krevende turene er. Velg noe som passer for deg. Ha med god mat og drikke hvis du er ute en stund. Lite er kjipere enn å pakke opp en flat pose med kneip og svett ost. Hvis du går alene, så ha musikk/podkast/lydbok på øret. Går du sammen med noen, avklar form og forventninger på forhånd. Ha gode sko. Hvis du skal sitte og spise/ha pause, ta med en ekstra genser (og sitteunderlag utover høsten). Dersom du prøver noen ganger og fortsatt ikke liker det, så aksepter at det ikke er noe for deg. Da er det nok andre ting som gir deg godfølelse. Ikke alle må like fjellturer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #39 Del Skrevet 21. september 2020 Fin utsikt, frisk luft, sunt også elsker jeg å fotografere - og lite er vakrere enn en nydelig fjellutsikt. Det gir meg masse glede, gode minner, samtidig som jeg får gjort hobbyen min (bilder) etc. Anonymkode: 46cbe...fb3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #40 Del Skrevet 21. september 2020 Jeg liker ikke å gå på tur i fjellet, men jeg elsker følelsen det gir meg. Følelsen av at beina fylles tung med melkesyre og du skulle helst bare blitt magisk transportert hjem til sofaen, men så tar du ett skritt til og ett til, og plutselig så er det ikke så ille lenger. Når du har gått deg varm kjennes kroppen 20 kilo lettere og du føler at ingen utfordring kan stå deg imot. Når du endelig kommer til toppen kan du smake på mestringsfølelsen, og når du er kommet deg vel hjem har du en helt annen ro enn hva du startet ut med. Alt man gjør må ikke ha grunnlag i at man tar stor glede i det, men resultatet man oppnår. Anonymkode: e0610...84b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå