Gå til innhold

Skal flytte - Ås, Vestby, Vinterbro, Ski, Son, Drøbak, Nesodden eller Oppegård?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Da mannen min har fått jobb i dette området, tenker vi å flytte. Jeg er ikke kjent i dette området, men er selv fra Østlandet omtrent to timer unna. Litt skummelt å flytte når jeg ikke vet hvordan det er å bo de forskjellige stedene. Noen som har noe å anbefale i dette området? 

Anonymkode: ac180...3d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Da mannen min har fått jobb i dette området, tenker vi å flytte. Jeg er ikke kjent i dette området, men er selv fra Østlandet omtrent to timer unna. Litt skummelt å flytte når jeg ikke vet hvordan det er å bo de forskjellige stedene. Noen som har noe å anbefale i dette området? 

Anonymkode: ac180...3d7

Skal dere jobbe i Oslo så er kanskje Ski mest praktisk. Mye god jernbaneforbindelse til Oslo. Også jernbaneforbindelse fra Oppegård, Ås og Vestby men ikke like ofte avganger som til/fra Ski. Ski er jo og det største sentret i regionen, Drøbak er nok det kosligste. Er koselig i Son og men det er så lite sted.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har han fått jobb? Det har litt å si mtp tog og bussforbindelser. 

Også spørs det hva dere liker. Sjøen? Skogen? By? Landet? Disse stedene har jo alt dette. Har dere barn? Er det viktig å komme seg lett til Oslo?

Anonymkode: 2051e...06d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bor i Vestby kommune og synes både Son og Drøbak er helt fantastisk, sommersteder deluxe. Hvitsten (i Vestby) er også utrolig fint. Om dere har råd og mulighet ville jeg definitivt tittet meg rundt i f.eks Drøbak, der det er sentralt, mye butikker/restauranter, strandliv og veldig hyggelig året rundt. Mye triveligere enn å bo i Ski, Ås eller Vestby sentrum. Son er en miniversjon av Drøbak, mer stille, mindre å finne på men utrolig idyllisk og flott sted. 

Anonymkode: b3ff7...b7a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Vi er nok mest glad i skog, men utsikt til sjø hadde heller ikke gjort noe. Vi planlegger å snart begynne å prøve å få barn. Fått jobb ved st. Hans haugen, men blir også noe jobbing i Ås. Har et budsjett på max fem millioner kroner og drømmer om hus. Jeg er en person som ikke liker at "alle kjenner alle", da jeg er litt privat av meg, men siden vi snart forhåpentligvis får barn så gjør det jo heller ikke noe om det er flere barnefamilier i området. Så tror ikke jeg vil bo på "bygda", men vil også ha det litt fredelig og stille der huset er, ikke sånn hus tett i tett. Er også litt redd for at det skal være mye press for barn å vokse opp, og redd for mobbing, men det kan det vel være overalt sikkert. Tusen takk for svar ❤

Anonymkode: ac180...3d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tårnåsen er fantastisk!

Anonymkode: 3636c...bab

Hadde holdt meg unna Kolbotn, særlig Tårnåsen. Er jo (blitt) et narko-høl uten like. Ser daglig de «etablerte» langer til ungdomen her. Trist og tragisk.

Anonymkode: f4ae1...c95

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. Vi er nok mest glad i skog, men utsikt til sjø hadde heller ikke gjort noe. Vi planlegger å snart begynne å prøve å få barn. Fått jobb ved st. Hans haugen, men blir også noe jobbing i Ås. Har et budsjett på max fem millioner kroner og drømmer om hus. Jeg er en person som ikke liker at "alle kjenner alle", da jeg er litt privat av meg, men siden vi snart forhåpentligvis får barn så gjør det jo heller ikke noe om det er flere barnefamilier i området. Så tror ikke jeg vil bo på "bygda", men vil også ha det litt fredelig og stille der huset er, ikke sånn hus tett i tett. Er også litt redd for at det skal være mye press for barn å vokse opp, og redd for mobbing, men det kan det vel være overalt sikkert. Tusen takk for svar ❤

Anonymkode: ac180...3d7

Dere får nok ikke hus med sjøutsikt for fem millioner i de områdene. Dere skal generelt slite med å finne hus, altså enebolig, for fem millioner,  det som finnes i den prisklassen er ganske usentralt og trenger gjerne oppussing.

Anonymkode: bcf71...57e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. Vi er nok mest glad i skog, men utsikt til sjø hadde heller ikke gjort noe. Vi planlegger å snart begynne å prøve å få barn. Fått jobb ved st. Hans haugen, men blir også noe jobbing i Ås. Har et budsjett på max fem millioner kroner og drømmer om hus. Jeg er en person som ikke liker at "alle kjenner alle", da jeg er litt privat av meg, men siden vi snart forhåpentligvis får barn så gjør det jo heller ikke noe om det er flere barnefamilier i området. Så tror ikke jeg vil bo på "bygda", men vil også ha det litt fredelig og stille der huset er, ikke sånn hus tett i tett. Er også litt redd for at det skal være mye press for barn å vokse opp, og redd for mobbing, men det kan det vel være overalt sikkert. Tusen takk for svar ❤

Anonymkode: ac180...3d7

 

Med budsjett og ønskene deres ville jeg sett på Vestby og Hølen.

Anonymkode: 88b42...642

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Ts her. Vi er nok mest glad i skog, men utsikt til sjø hadde heller ikke gjort noe. Vi planlegger å snart begynne å prøve å få barn. Fått jobb ved st. Hans haugen, men blir også noe jobbing i Ås. Har et budsjett på max fem millioner kroner og drømmer om hus. Jeg er en person som ikke liker at "alle kjenner alle", da jeg er litt privat av meg, men siden vi snart forhåpentligvis får barn så gjør det jo heller ikke noe om det er flere barnefamilier i området. Så tror ikke jeg vil bo på "bygda", men vil også ha det litt fredelig og stille der huset er, ikke sånn hus tett i tett. Er også litt redd for at det skal være mye press for barn å vokse opp, og redd for mobbing, men det kan det vel være overalt sikkert. Tusen takk for svar ❤

Anonymkode: ac180...3d7

Drøbak/frogn passer. Skal lete litt for å finne enebolig til under 5, men er mulig. Veldig bra for barn her og :)

Anonymkode: 0463e...b74

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av stedene du nevner er det Drøbak, Nesodden eller Oppegård jeg ville tenkt som aktuelt. 

Jeg er født og oppvokst i Oslo og bor nå i sentrum vest. Har en del venner og kolleger som bor på Nesodden. Det at du må ta fergen inn til byen (eller kjøre langt) har holdt prisene lavere enn byen, selv om de også øker der. De jeg kjenner fra Nesodden er utrolig bra folk, og det virker som om de trives veldig godt. De har sjøutsikt, og fergen er alltid presis med sveler hver morgen, og en kjapp tur inn til byen. 

Jeg har også familie i Oppegård, og det er noen veldig fine og familievennlige områder der, til gode priser.

Vinterbro ville jeg nok ikke vurdert. 

Anonymkode: 0285f...d92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk ikke lagt inn linker men søk på Finn på Nesodden med makspris 5 mill så ser du hva du kan få. Det er nok ikke enebolig, men du er aldri langt fra sjøen. 
 

Anonymkode: a2b2f...ec3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Av stedene du nevner er det Drøbak, Nesodden eller Oppegård jeg ville tenkt som aktuelt. 

Jeg er født og oppvokst i Oslo og bor nå i sentrum vest. Har en del venner og kolleger som bor på Nesodden. Det at du må ta fergen inn til byen (eller kjøre langt) har holdt prisene lavere enn byen, selv om de også øker der. De jeg kjenner fra Nesodden er utrolig bra folk, og det virker som om de trives veldig godt. De har sjøutsikt, og fergen er alltid presis med sveler hver morgen, og en kjapp tur inn til byen. 

Jeg har også familie i Oppegård, og det er noen veldig fine og familievennlige områder der, til gode priser.

Vinterbro ville jeg nok ikke vurdert. 

Anonymkode: 0285f...d92

Men Nesodden er håpløst om man skal jobbe andre steder enn Oslo eller Nesodden, spesielt på vinterstid..

Anonymkode: 8a429...5a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men Nesodden er håpløst om man skal jobbe andre steder enn Oslo eller Nesodden, spesielt på vinterstid..

Anonymkode: 8a429...5a0

Hvis man har bil er det ikke håpløst. 

Anonymkode: a2b2f...ec3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Som og Drøbak, uten tvil de fineste stedene! Nesodden er også ok.

Vestby er ikke en bra plass. Mye dårlig miljø og narko. 

Anonymkode: dc52d...925

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man har bil er det ikke håpløst. 

Anonymkode: a2b2f...ec3

Håpløse veier

Anonymkode: bd553...b76

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Med budsjett og ønskene deres ville jeg sett på Vestby og Hølen.

Anonymkode: 88b42...642

Hvordan kan du foreslå Hølen om hun ikke vil bo på bygda og tett i tett? Det er en knøtt liten plass hvor jeg kan tenke meg at alle vet alt om deg i løpet av fem minutter! 

Anonymkode: dc52d...925

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. Vi er nok mest glad i skog, men utsikt til sjø hadde heller ikke gjort noe. Vi planlegger å snart begynne å prøve å få barn. Fått jobb ved st. Hans haugen, men blir også noe jobbing i Ås. Har et budsjett på max fem millioner kroner og drømmer om hus. Jeg er en person som ikke liker at "alle kjenner alle", da jeg er litt privat av meg, men siden vi snart forhåpentligvis får barn så gjør det jo heller ikke noe om det er flere barnefamilier i området. Så tror ikke jeg vil bo på "bygda", men vil også ha det litt fredelig og stille der huset er, ikke sånn hus tett i tett. Er også litt redd for at det skal være mye press for barn å vokse opp, og redd for mobbing, men det kan det vel være overalt sikkert. Tusen takk for svar ❤

Anonymkode: ac180...3d7

Omtrent alle områdene du nevner har skog/gode turmuligheter, men ikke langt til sjøen:) Ski/Ås er vel lengst unna sjø. Drøbak, Son, Hvitsten/Vestby har noen bra områder for skoler, men også noen dårlige (Vestby sentrum). Kjøpte hus med stor hage kort vei til sjø og skog i Vestby (ikke sentrum, nærmere Hvitsten) for 2 mill for noen år siden, nå må man kanskje opp i 3-4 for noe lignende. Uten sjøutsikt, men kort til hvertfall 3 ulike strender:) 

Anonymkode: b3ff7...b7a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...