Gå til innhold

Er studietiden mer stressende enn noen gang?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan legge til at forelesningene våre blir streamet, så det er heller ingen mulighet til å stille spørsmål. ALT er enveis kommunikasjon ... Vi har ikke brukt zoom enda... Gledet meg til første seminargruppe på zoom, men den ble avlyst fordi jeg var den eneste som møtte opp.... 

Anonymkode: 801c2...6c3

uff, det var enda verre en min situasjon😬på uio. vi har live forelesinger og seminarer, der vi kan stille spørsmål. men veldig mange av oss sliter med at pc låser seg, zoom kræsjer, lyden er dritdårlig mm. så hadde jeg hatt valget ville jeg vært på skolen; uten tvil.

men prøver å tenke positivt; jeg sparer reisetid, er jeg syk kan jeg(stort sett) delta likevel, jeg slipper å bruke penger på dårlig middag i kantina(det måtte jeg da vi tidligere hadde lange dager)☺️

Anonymkode: dc05f...ab5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

En fysisk forelesning i uken høres ut som luksus for meg. Begynte på bachelor nå i august og jeg har nesten panikk. Jeg var på universitetet første dag for å registrere meg. Fadderuken ble jeg ikke med på fordi jeg jobber i helsevesenet og ikke kunne risikere smitte. 

Siden det har alt, absolutt alt vært digitalt. Jeg skulle få lov til å komme på en forelesning nå denne uken, men grunnet Corona har uib stengt for alt oppmøte. Egentlig skulle 20 og 20 få komme på forelesning, og da ble det ca 1 fysisk forelesning per student fram til jul. 

Jeg har ikke møtt medstudentene mine. Har ikke noen andre holdepunkter enn digitale forelesninger hvor lyden svikter..  Er skuffet og lei meg rett og slett. 

En fysisk forelesning i uken høres ut som reneste luksus. Da kan du faktisk treffe medstudentene dine. 

Jeg har ikke studert før og føler meg uendelig alene og isolert. Føler ikke at jeg er student og sliter med å finne motivasjon til å lese. Er redd jeg misforstår eller lærer noe feil og har ingen å diskutere det med.

Syntes det er dårlig med informasjon og jeg skulle ønske det fantes en mulighet for å faktisk treffe medstudenter en gang. 

 

Anonymkode: 801c2...6c3

Du får takke resten av studentene da, som har sendt hele Bergen tilbake på hjemmekontor. Vi som faktisk prøver å jobbe hjemmefra har det ikke akkurat så morsomt vi heller. 

Anonymkode: 49a06...4c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...