Gå til innhold

Publisere dødsfall på Facebook

ToveM

Anbefalte innlegg

Svigermor døde denne uken.  Er det innafor å legge det ut på Facebook? Føler det er mange som ikke  får det med seg av venner/naboer.  Tror ikke mange under 60 leser dødsannonse i avisen verken papir eller digital.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mener det er innafor. Da pappa døde i julen så fikk satt over kontoen hans til å bli en slik minneside og postet ett innlegg om at han var gått bort slik at de han var i kontakt med både online og i det virkelige liv skulle få beskjed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Brunello skrev:

Det er relativt vanlig å legge ut melding om dødsfall på fb.

Takk for svar.  Første gang vi har mistet en nær siden Facebook kom på luften. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det syns jeg du skal spørre familien om. 

Anonymkode: 62fe2...382

Hadde ikke planer om noe annet. Ville bare høre om det var vanlig.

Endret av ToveM
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det syns jeg du skal spørre familien om. 

Anonymkode: 62fe2...382

Du er i den nærmeste familien når det er snakk om svigerforeldre.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vil si det er vanlig at folk deler dødsannonsen til nærmeste familie på facebook. Jeg syns det er grei info å få om fb-vennene mine, at de f.eks. har mistet en forelder (begynner å bli vanlig i min alder, femtiåra). Dødsannonsen står kanskje på trykk i en avis et annet sted enn her jeg bor, så jeg ville ikke fått det med meg ellers.

Anonymkode: 202c6...33f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.9.2020 den 16.12, ToveM skrev:

Hadde ikke planer om noe annet. Ville bare høre om det var vanlig.

Da får du spørre om det da. Du spurte om det var innafor.

Anonymkode: 2a13c...c93

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det synes jeg absolutt er greit så fremt alle de nærmeste er informert. Stusselig å få beskjed om at bestemor er død på Face. 

Anonymkode: db609...507

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge man er helt sikre på at ALLE i familien vet om dødsfallet synes jeg det er ok. Synes det er verre med de som poster bilde av at de holder bestemor i hånda på dødsleiet, er noen av de også😔

Anonymkode: 854d1...3c5

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, det synes jeg absolutt er greit så fremt alle de nærmeste er informert. Stusselig å få beskjed om at bestemor er død på Face. 

Anonymkode: db609...507

Vet om flere som har fått beskjed om nære på Facebook 😭

Anonymkode: 17698...1da

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev om min forelders død den dagen hen døde. Men jeg var ganske sikker på at de fleste hadde fått det med seg først, siden det var overskrifter om det i alle de største mediene..

Anonymkode: e4b5f...80b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Personlig ville jeg ikke gjort det. Hva er hensikten? - høste kondolanser? 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 28f27...fc8

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vær 110% sikker på at alle hennes nærmeste har fått beskjed først! Jeg fant nemlig ut via Facebook at mormoren min hadde gått bort takket være noen tankeløse søskenbarn... 

Anonymkode: 86961...3ff

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da min svigerfar døde, la jeg ut et innlegg om det 4 dager etter dødsfallet. Da var jeg sikker på at de som burde få vite om det, allerede hadde fått vite om det. Jeg hadde likevel et behov for at min slekt også skulle forstå status quo, da vi sørget. Det var ikke "bare" mannen min dette gikk "ut over". 

Kondolerer. ❤️ 

Anonymkode: 1562a...0ba

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det. Egentlig for å få ut til de som ønsket å være med på kremasjon og minnestund. Det var kort tid fra vi fikk grei på kremasjon tid og sted, til det skulle skje. Det var overhodet ikke for å sympati. Jeg hadde akkurat mistet mamma, så jeg var i egen boble, så andres tanker var der og da ikke så viktige. 

Anonymkode: 2ad4e...290

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...