Gå til innhold

Noen her som har valgt å selge boligen nesten med en gang de har flyttet inn.?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har bodd her under ett år å mistrives. Burde jeg vente til det har gått ett år med å selge eller er det bare å gjøre det med en gang. Tenker på skatt osv.

Anonymkode: ff178...0fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bodde i en leilighet ca 6 mnd og solgte. Men jeg solgte med tap så ble skattemessig gevinst for meg.

Anonymkode: aae4b...e2b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjorde vi. Bodde i leiligheten i 8 mnd. Vi hadde ca 100 000 kr i megler utgifter, måtte skatte til staten av fortjenesten, men slapp å betale dokument avgift og de tingene da vi hadde andelsleilighet.Vi var veldig heldige, da vi solgte i januar, og markedet var veldig godt. Vi kjøpte for 2.450 000 kr og solgte for 2.900 000 kr. Klarer du å bo der ut året så vil det i de fleste tilfeller svare seg økonomisk, og er ofte det lureste. En kan eventuelt trekke fra noen kroner i mnd i huslån (om en har en billigere plass å bo etterpå) og gjerne fellesutgifter om en har dette. Men ut over det sparte vi ikke på å selge tidligere, og tapte heller ikke penger da vi solgte når markedet var så godt.   

Anonymkode: 7c040...e3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bodde i en leilighet ca 6 mnd og solgte. Men jeg solgte med tap så ble skattemessig gevinst for meg.

Anonymkode: aae4b...e2b

Hvorfor solgte du? 

Anonymkode: c63be...62e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ga 2 790 000 kr for den . Hvis jeg legger ut for den samme prisen altså 2 790 000 . Å selger for det så har jeg tapt 100 000 kr i meglerutgifter. Jeg regner ikke med å få noe mer enn det. Men jeg har to mill i egenkapital. Må jeg betale noe skatt av det også? Jeg har bodd i boligen i ett år fra 25 April 2021 . Jeg tenker det er ett dårlig tidspunkt å legge ut boligen på i mai neste år. .? Da nærmerer det seg fellesferie . Hva tenker dere? 

Anonymkode: ff178...0fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg ga 2 790 000 kr for den . Hvis jeg legger ut for den samme prisen altså 2 790 000 . Å selger for det så har jeg tapt 100 000 kr i meglerutgifter. Jeg regner ikke med å få noe mer enn det. Men jeg har to mill i egenkapital. Må jeg betale noe skatt av det også? Jeg har bodd i boligen i ett år fra 25 April 2021 . Jeg tenker det er ett dårlig tidspunkt å legge ut boligen på i mai neste år. .? Da nærmerer det seg fellesferie . Hva tenker dere? 

Anonymkode: ff178...0fe

Jeg mener jeg har 2 Mill i egenkapital inne i boligen som vil bli løst ut når boligen er overtatt av ny eier. 

Anonymkode: ff178...0fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelder hvor du bor. Er det i nærheten av en studentby lønner det seg å selge i mai/juni/juli da studenter og unge vil kjøpe.

Anonymkode: 13a16...fb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...