Gå til innhold

Forskjell på høyre og venstre eggstokk ift. EL?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hørt at eggløsning skjer tilfeldig fra høyre eller venstre eggstokk.
Jeg har også hørt at eggløsning skjer annenhver gang fra høyre og venstre eggstokk. Noen som vet hva som stemmer?

Og kan det ligge en forskjell på når man har eggløsning, ut fra om det skjer fra høyre eller venstre eggstokk? Noen som har erfaring med å f.eks ha tidlig EL fra ene siden, men sen EL når det er fra andre siden?

 

 

Anonymkode: b680a...56e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hørt at eggløsning skjer tilfeldig fra høyre eller venstre eggstokk.
Jeg har også hørt at eggløsning skjer annenhver gang fra høyre og venstre eggstokk. Noen som vet hva som stemmer?

Og kan det ligge en forskjell på når man har eggløsning, ut fra om det skjer fra høyre eller venstre eggstokk? Noen som har erfaring med å f.eks ha tidlig EL fra ene siden, men sen EL når det er fra andre siden?

 

 

Anonymkode: b680a...56e

Det er helt tilfeldig . Personlig har gybekologen min sett at venstre eggstokk har dominante folikler hvert ivf forsøk. Så for min del har venstre eggstokk vært av beste kvalitet.

Anonymkode: aef96...929

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg er det ca annenhver mnd med noen dager tidligere EL og litt senere EL. Om det er fordi jeg har ca annenhver mnd  med EL fra hver eggstokk det vet jeg ikke, får mensmurringer når EL kommer, men ikke fra noe spesiell side.. 😊 men jeg tror selv at jeg har annenhver mnd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tilfeldig hvilken side egget slipper fra. Det er det egget som først blir modent som slipper. 

Anonymkode: 44127...55b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stort sett eggløsningssmerter annen hver gang fra venstre og høyre eggstokk, noen få ganger så er det to etter hverandre på samme eggstokk.

Anonymkode: 927f8...a93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...