Gjest skrekkslagen Skrevet 23. juli 2005 #1 Skrevet 23. juli 2005 i flere dager på rad nå synes jeg det har regnet selvmordsbombere, det tar liv av flere uskyldige mennesker, og i dag våknet jeg til nok et bomberegn i den stpre turistbyen sharm el sheik,først da gikk det egentlig opp for meg hva som skjer i verden., det kommer overalt, og raskere enn vi aner. denne gangen var det en bil som kjørte inn i resepsjonen til et hotell, altså tydelig at de ville drepe uskyldige intetanende turister!!!! hva oppnår dem med det? hvorfor ikke gå etter myndighetene,politikere de som faktisk bestemmer... enn uskyldige barn og voksne mennesker som ikke har noe med dette å gjøre en annen ting, hvorfor sharm el sheik? det er jo et muslimsk land?! muslimer mot muslimer? har egypt noe å gjøre med irak? london, greit nok tony blair støtter usas politikk om irak krigen.. men det får meg til å tenke,der det er mange mange muslimer der er terrorfaren størst!! jeg skal selv reise til et muslimsk land, tyrkia om bare få uker, dette får meg virkelig til å tenke over om jeg har så lyst til det.. kanskje jeg heller burdte dra til hellas, der er det ikke mange muslimene.. eller skal jeg bare drite i det og la dem styre, ikke la livet mitt bli påvirket av det!? men en dag smeller det for hele verden, vi kan ikke gjemme oss mer... hvordan skal dette ende? en dag kommer det til norge, og kommer det hit, skjer det i oslo, nathiopnaltheatret, jernbanetorget, oslo s.... skal jeg slutte å kjøre tbane også nå? hvordan skal livet bli???? hvorfor kan ikke alle trekke seg ut fr irak, la irak drive sitt eget spill uten at vi blander oss, la dem skyte hverandre og stå i, men ikke bland resten av verden inn i det, kanskje det vil gi seg da? det må bli en ende på det hele snart, ellers vil noe fryktelig komme til å skje.... vi er midt i 3 verdenskrig, en krig på en helt annen måte.... jeg er absolutt ikke mot muslimer, men jeg er mot disse ekstreme gruppene som kaller seg muslimer,men som fører skam over dem som faktisk praktiserer islam på en helt vanlig måte.!!!
sixx Skrevet 23. juli 2005 #2 Skrevet 23. juli 2005 Det regner da hverken bomber eller selvmordsbombere. Det har vært to bombeangrep i to forskjellige byer på drøyt to uker....hvor mange byer finnes det i verden? Det er vel i underkant av 150 døde i disse bombeaksjonene...hvor mange har dødd i trafikken i samme periode? Når det gjelder Sharm...så har det vært bombeangrep der før. Ved å ramme turistområder...så rammer de landets "lommebok"....og således rammes på en måte også politikerne til slutt. (Men det er et for langt "foredrag" å ta her). Ta det med ro.
Gjest Valhalla Skrevet 23. juli 2005 #3 Skrevet 23. juli 2005 Det har ingenting med Irak å gjøre, de vil fortsette uansett. Ta en titt her, lite vits å gå rundt å være redd. http://www.werenotafraid.com
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 23. juli 2005 #4 Skrevet 23. juli 2005 5 bomber i london i løpet av en uke!! en bombe i sharm el sheik, synes det er mer enn nok!!!! regner kanskje ikke, men det nærmer seg! glad jeg er voksen og har levd ut livet og ikke er ung og vil oppdage verden for da hadde jeg værtbekymret for hvor jeg ville ha dratt
Gjest Valhalla Skrevet 23. juli 2005 #5 Skrevet 23. juli 2005 Kanskje Egypt burde trekke styrkene sine ut av Irak og avslutte sin støtte til Israel snarest?
Cherie Skrevet 23. juli 2005 #6 Skrevet 23. juli 2005 Ikke for å skremme deg, men det har jo også gått av bomber på to tursiststeder i Tyrkia de siste ukene. Det som skjer i israel og tyrkia har nol ikke all verdens å gjøre med irak å gjøre. I Palistina er det grupper som har funnet ut at den eneste måten de kan nå israel på er med selvmordsbombere. - Ellers er det stein mot kuler. Nå kan man jo lure på om terrorgruppene nede i palestina driver terror for å hjelpe palistina eller bare for å drive terror. I tyrkia skjer det på grunn av hvordan tyrkia har behandlet kurderne. På sett og vis henger dette litt sammen med Irak også siden kurdere er å finne i nordirak også... Grunnen til at terroristene slår til i et muslimsk land som nå i egypt er vel for å vise at vestlige ikke er trygge noen steder. Om du tenker etter så skjer jo angrepene i to "byer" soom er bygget opp rundt turisme. En del briter ferierer blant annet der. TROR ikke at egypt har tirra på seg bin landen og co. Eller... hadde ikke usa base der under siste irak-krig? Husker ikke. De hadde jo et angrep 13 oktober i fjor der nede også. I likhet med dagen i dag er også 13.oktober nasjonaldag i Egypt. Neppe tilfeldig valgt, men hvorfor? Nei si det. Når det gjelder London kan nok angrepene spores tilbake til irak og muligens ses muslimer som har slått seg ned i england på som svikere av den rette tro? Enten det eller så blir de martyrer på vei til et større mål? Hva vet jeg? Tror ingen normale mennesker kan forstå hvordan toppene i terrornettverkene resonnerer. Kraften til terror er jo nettopp at man aldri kan vite hvor og når det skjer. I så måte må jo Norge være det ideelle mål for å vise at det virkelig kan skje hvor som helst og når som helst. Men jeg klarer likevel ikke å se for meg at det noen gang smeller her. La det være helt klart at jeg på ingen måte støtter det som skjer, ei heller mener at noen har rett til å gjøre slikt. Jeg prøver bare å se det fra et faktasynspunkt nå. En syk , syk verden.
Cherie Skrevet 23. juli 2005 #7 Skrevet 23. juli 2005 Kanskje Egypt burde trekke styrkene sine ut av Irak og avslutte sin støtte til Israel snarest? ← AH! Der sa du noe!! israel seff. Der er koblingen + visste ikke at de hadde styrker i irak. - Skrev innlegget mitt mens valhalla posta så så det ikke før jeg hadde sendt mitt eget avgårde.
Gjest Valhalla Skrevet 23. juli 2005 #8 Skrevet 23. juli 2005 AH! Der sa du noe!! israel seff. Der er koblingen + visste ikke at de hadde styrker i irak. - Skrev innlegget mitt mens valhalla posta så så det ikke før jeg hadde sendt mitt eget avgårde. ← Vel jeg var sarkastisk, ironisk eller hva man nå kaller det. Disse folkene ønsker også å styrte styret i de muslimske land og er fiender av dem. De ønsker en verden styrt etter islam med kun en leder på toppen som man skal underkaste seg. De har en avskyelig ideologi som vi må bekjempe. De muslimske landene pleier å forby islamistorganisasjoner og de er allierte mot terroristene, med mulig unntak av Saudi Arabia....
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2005 #9 Skrevet 23. juli 2005 Det har ingenting med Irak å gjøre, de vil fortsette uansett. det er vel viktig for deg å prøve å inbille andre at det ikke har det da du varmt støttet den ulovlige invasjonskrigen mot Irak. Det er hevet over en hver tvil at rekruteringen til div terrororganisasjoner som al-qaida økte betraktelig pga. Irak-invasjonen
Gjest Valhalla Skrevet 23. juli 2005 #10 Skrevet 23. juli 2005 Det var en gavepakke til deres propaganda selvsagt, men de finner alltid en grunn. Vil minne om at islamistene hadde angrepet vesten i mange år før man rykket inn i Irak, det siste 911 som gjorde at vesten virkelig måtte svare. Irak var litt på siden av krigen mot terror, men fortsatt viktig langsiktig. Hvorfor skal andregenerasjonspakistanere bli inspirert til å angripe sitt fødeland kun pga. Irak, Pakistan ble ikke angrepet. Det ligger en ideologi bak her som går lenger enn å kaste infidels ut av Irak og å skape et judenrein palestina. De er fiender av frihet og ønsker en verden styrt etter politisk islam. Det er utrolig hvor mange vestlige nyttige idioter som biter på deres propaganda om at de er undertrykte av vesten og ofre. Det er gjerne intelligent middelklasse som rekrutteres, universiteter i vesten er et yndet mål for rekruttering. Erfaring med commier viser at ellers intelligent ungdom kan trekkes mot slikt. Når den totalitære ideologien er iblandet religion blir det ekstra farlig. Appeasement har vært forsøkt før med en slik ideologi, uten hell. Det er også en grunn til at man ikke skal forhandle med terrorister...du kan jo tenke det ut selv.
Gjest gotthard Skrevet 23. juli 2005 #11 Skrevet 23. juli 2005 tilgi min uvitenhert her nå, men er det ikke lit rart at vi skal ha 2 min stilhet for døde folk i london?56 døde var det vel? i irak er det vel 130,000 drept siden bush sa krigen var over...alierte styrker og selvmordsbombere dreper flere enn 56 hver dag da rundt regna ? når usa la faludja (eller noe slikt) i ruiner og de regna med caq 2-3 tusen sivile drepte var det ikke 2 min stillhet. terror er fatigmannens våpen, og det virker bedre enn raketene til usa.hva kan egentlig irakere,palestinere og andre stille opp med?fienden har fly og raketter mens de har gammle automat gevær og steiner....er innponert over hvor mye faen palestinerene klarer og lage med så lite organisering og så lite penger... nei, jeg støtter ikke terorisme og prøver ikke og si at bommber på busser er ok, det jeg sier er at de landene som blir utsatt for dette har ofte gjort noe først. england driver og sprer teror i irak , israel behandler palestineren som de selv vil osv...
Gjest Valhalla Skrevet 23. juli 2005 #12 Skrevet 23. juli 2005 (endret) Se over for eksempel på nyttig hmmm la oss si uvitende. Endret 23. juli 2005 av Valhalla
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2005 #13 Skrevet 23. juli 2005 Det var en gavepakke til deres propaganda selvsagt, men de finner alltid en grunn. Vil minne om at islamistene hadde angrepet vesten i mange år før man rykket inn i Irak, det siste 911 som gjorde at vesten virkelig måtte svare. Irak var litt på siden av krigen mot terror, men fortsatt viktig langsiktig. Hvorfor skal andregenerasjonspakistanere bli inspirert til å angripe sitt fødeland kun pga. Irak, Pakistan ble ikke angrepet. ← USAs invasjon av Irak var ulovlig og ble foretatt på falske premisser. USA fabrikerte bevis om masseødeleggelsesvåpen og forsøkte også å koble Irak til 9-11, og den am. opinionen bet på. Alle disse "bevisene" er nå kraftig tilbakevist. Mye tyder på at Irak-krigen har bidratt til å radikalisere muslimsk ungdom i vesten og andre steder
Gjest Valhalla Skrevet 23. juli 2005 #14 Skrevet 23. juli 2005 Yeah yeah, en diktator er borte og spiren til et fungerende demokrati er lagt. En fremtidig samarbeid og handelspartner med vesten som vil bringe velstand til landet. Krigen er over nå, tid for å bygge opp landet igjen og støtte dem mot en suksessfull nasjon midt i midtøsten. Unner du ikke arabere frihet og demokrati?
Gjest gotthard Skrevet 23. juli 2005 #15 Skrevet 23. juli 2005 amerikanisering er ikke det samme som frihet og demokrati...
Gjest Valhalla Skrevet 23. juli 2005 #16 Skrevet 23. juli 2005 Right...Før i tiden støttet man diktatorer som var vennligsinnede, nå satser man på demokrati, bedre strategi. Arabere kan da også klare demokrati hvis man fjerner den undertrykkende elite, får gi dem hjelp på veien. Det ser bra ut så langt mener jeg selv om Irak har tiltrukket seg frihetens fiender på jakt etter store satan og demokratisøkende Irakeres blod. Får hjelpe dem med å bygge opp et godt forsvar mot islamofascister så kan man trekke seg ut. Peace and Love
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2005 #17 Skrevet 23. juli 2005 Irak er et land som i dag er på randen av borgerkrig
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2005 #18 Skrevet 23. juli 2005 La Bush og Blair fortsette nedslaktingen sin, så er det snart ikke mer igjen å bygge opp.
Gjest Leola Skrevet 24. juli 2005 #19 Skrevet 24. juli 2005 Jeg synes dagens Dagbladet var skremmende lesning:32 prosent av britiske muslimer mener Vestens samfunn er «dekadent og bør ødelegges». 16 prosent av britiske muslimer har ingen lojalitet overfor Storbritannia. 24 prosent av britiske muslimer sympatiserer med selvmordsbombernes motiver. 6 prosent av britiske muslimer mener selvmordsbomberne gjorde det rette. Disse tallene kommer fram i en meningsmåling utført av YouGov for Daily Telegraph. Det er vel ingen grunn til å tro at det står så veldig annerledes til blant muslimer i Norge?
Gjest Valhalla Skrevet 24. juli 2005 #20 Skrevet 24. juli 2005 Tallene er nok ganske like her. Muslimene har jo tilogmed vært lengre i UK.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå