Gå til innhold

Stryker alle tyskere undertøy og sokker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da jeg bodde i kollektiv da jeg jobbet i Tyskland , la jeg merke til at alle tok fram strykebrett og strykejern. Så strøk de undertøyet og brettet det fint sammen etter at det har vasket det. Dessuten passet de på bilene som om det var barnet deres. Forlot aldri bilen uten å dobbelsjekke bilens tilstand, displayet for å se hvor lenge det er til de må tanke, om det blinker noen lamper og om bilen den er ren og pen eller har fått riper. Er dette med å passe ekstra  godt på bilen sin og å stryke undertøy noe de fleste av våre naboer i sør gjør, eller er det bare de i kollektivet mitt? 

Noen tyskere her på kvinneguiden som vet?

Anonymkode: aefba...2cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner ei tysk dame, hun stryker alt. 

Anonymkode: 50d12...41b

Ja, sant? Det var det jeg visste  😀

Anonymkode: aefba...2cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tysk samboer, aldri sett han stryke noe.. Har vært masse i Tyskland, aldri sett noen stryke noe..

Anonymkode: 7495d...ec3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha så gøy! Jeg har hørt dette åså, men sånn halvveis trodde jeg det var tull, kanskje det er noe i det? 😄 

Anonymkode: 68d25...00c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så mye erfaring med tyskere.

Men det er norske som også gjør det. En venninne av meg var sååå sliten - fordi hun strøk alle babyklærne. 

Alvorlig talt, det er da andre ting å bruke tiden på (og bli sliten av). 

Stryke babyklær? Ja, hvis man synes det er gøy av en eller annen grunn. Ellers totalt unødvendig. 

Jeg stryker ingenting bortsett fra bunadsskjorter. Trenger ikke stryke duken jeg bruker en gang i året heller, den er strykefri!

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det gjør de. Bruker gjerne stivelse spray slik at de får fine brette kanter på trusene, boxerne og sokkene. Ordnung muss sein serru👍🏻

Anonymkode: 40c61...9b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma var halvt tysk. Strøk absolutt alt, også sokker ja! Jeg stryker kanskje noe hvert andre år...

Anonymkode: 90f77...e96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bodd i Tyskland og dette har jeg aldri opplevd. Finnes vel de som er litt vel organiserte av seg, og liker at ting er i system, men følte mest på dette i forhold til jobb og på offentlige kontorer og tjenester. Mye komplisert byråkrati, som egentlig ofte bare blir forvirrende for oss andre.

Og de er gode på punktlighet i forhold til jobb og på kollektivtrafikk f.eks, men personlig er de absolutt ikke nødvendigvis ikke det. 

Men min egen norske mor, vel hun stryker ikke trusene og sokkene sine, men jeg tror hun har strøket omtrent alt annet det er mulig å stryke. Og det var fullstendig krise å finne en såvidt synlig støvdott som hadde lurt seg unna støvsugeren, da var det "hæ, lyver du? Du sa du hadde støvsugd du, men det ser ikke sånn ut nei, se der!" Slapper av mer nå da etter det jeg forstår. 

Anonymkode: 3d63e...ae0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tyske bestemor strøk alt. Mamma gjorde ikke det. Bestemor var en meget fornem dame, som hadde passende sko til alle antrekk og hvis høyeste ære var å få besøk av presten eller legen. 

Samtidig kunne hun si ting som at hun ikke syntes at prestene hadde noe som helst med hvor mange barn hun skulle få, så prevensjon var en sak mellom henne og Gud. 

Kul dame. Savner henne veldig. 

Anonymkode: 9f849...02a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i Tysklamd, kjenner ingen som stryker noe annet enn skjorter eller det som må strykes. Svigermor stryker sengetøy da, men ikke så mye annet. 

Anonymkode: 326eb...b33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...