Gå til innhold

Har dere begynt å ha på strøm eller fyre med ved?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I dag er det 17 september. Jeg har bare varmet opp med strøm ovn en gang i høst. Bor i leilighet. 

Anonymkode: 1fec0...384

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her har vi måttet ha varmepumpe på store deler av sommeren. Bor i eldre enebolig. 

Da jeg bodde i leilighet, var ovnen på bare de aller kaldeste dagene på vinteren. Det er stor forskjell på enebolig og leilighet, som blir isolert av leilighetene som ligger rundt. 

Anonymkode: 8d4bd...826

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, varmekabler på badet på ca 25-27 grader og strømovn i stua settes på på kvelden og skrus av på morgenen (så vi slipper å stå opp til iskald stue). Varmekabler blir brukt hele året bortsett fra de helt varmeste tropedagene. Strømovnen startet vi med denne uka

Bor på 70kvm. 2etg i firemannsbolig

Endret av w0ho
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyrt i peisen en dag, men nå er det varmt igjen her :) Sørlandet. Ikke skrudd på elektriske ovner enda. 

Anonymkode: e2217...cc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyrer litt noen kvelder. Ikke satt på gulvvarmen enda, har gulvvarme i hele 1. etasje. Skrur snart på.

Anonymkode: 9762e...3a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her skrudde de på fjernvarmen for litt over en uke siden, så da har radiatorene stått på siden det. Det er inkludert i fellesutgiftene.

Det var ganske kjølig i store deler av august og frem til det tidspunktet i september, og da måtte jeg ha annen varme på, i form av strømdreven varmluftsvifte. Fikk strømfaktura nå nettopp, og den var bare rundt 25 kr høyere enn de øvrige sommermånedene, selv om jeg altså brukte strøm til oppvarming store deler av august.

Så ja, jeg har forlengst begynt å varme opp inne. Har gjort det sikkert i en måneds tid alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår varmepumpe går hele året, med varierende temperatur (kjøling på varme dager). Vi har et dårlig isolert hus, så vi må bruke varme mye oftere enn om huset hadde vært bedre isolert. 

Anonymkode: a1b25...134

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i annen etasje i en enebolig, har ikke på annet enn varmekabler på badet ennå. Har store vinduer og sola på hele dagen så her er det varmt. I går måtte jeg lufte fordi det var så varmt. 

Anonymkode: ccfb3...126

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, og med mindre det blir ekstremkulde kommer det nok ikke til å bli skrudd på varme mange dagene her heller. Bor i en ganske ny leilighet som er godt isolert og varm i seg selv, forrige høst/vinter hadde jeg ikke på varme i det hele tatt. 

Anonymkode: 1ba6f...f73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Bor i Kristiansand, eldre rekkehus. 
5 grader ute til morgenen i dag, så tenker varmekablene går på ila en månedstid, om ikke tidligere. Vi har varmekabler i hele første etasje. Ved sol blir det stekende hett her inne, så ved godvær kan det drøye.

Anonymkode: 8e200...9bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, bruker varmepumpa hele året. Som A/C ved behov på sommeren, og vi liker det varmt og godt inne, så den brukes hele tiden. Varmekablene på badet er også stort sett alltid på.

Fyrer i ovnen noen kvelder nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her har vi måttet ha varmepumpe på store deler av sommeren. Bor i eldre enebolig. 

Da jeg bodde i leilighet, var ovnen på bare de aller kaldeste dagene på vinteren. Det er stor forskjell på enebolig og leilighet, som blir isolert av leilighetene som ligger rundt. 

Anonymkode: 8d4bd...826

Bor man i 1. Etasje eller øverste, samt på enden, blir det veldig kaldt i leiligheter også. 

Hos meg er det nå 18 grader inne. Bor i Oslo og har mellom 15 og 20 grader ute på dagtid.

Om vinteren faller innetemperaturen til under 12 grader, så jeg er avhengig av mye oppvarming. Håper ikke strømmen blir like dyr som i fjor. 

Anonymkode: 266c0...d6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrur på ovnen i stua når jeg kommer hjem på ettermiddagen. Da jeg kom hjem i dag var det rundt 17 grader inne her, så det er nødvendig nå. Det blir ganske raskt varmt, så jeg behøver ikke å skru på før jeg kommer hjem, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har begynt å fyre. Var 4 minus i natt.

Men hugger egen ved, så har bortimot ubegrenset av det

Anonymkode: 8427c...f1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, every woman skrev:

Jeg skrur på ovnen i stua når jeg kommer hjem på ettermiddagen. Da jeg kom hjem i dag var det rundt 17 grader inne her, så det er nødvendig nå. Det blir ganske raskt varmt, så jeg behøver ikke å skru på før jeg kommer hjem, synes jeg.

Hos meg tar det så lang tid før det blir varmt. Har du nyere panelovmer? Evt hvaslags? 

Anonymkode: 266c0...d6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varmepumpa går hele året, og vi slår heller ikke av varmekablene på badet og i gangen. Alt har jo termostat, så det går ikke mye strøm i sommerhalvåret.

Jeg har fyrt i ovnen en gang i høst. Kom hjem fra jobb på en skikkelig ekkel regnværsdag, og hadde klær som måtte være tørre til neste morgen (tørker fort når tørkestativet står foran ovnen).

Anonymkode: 7a3dc...c68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg setter på panelovnene nå straks med en termostat på 19 grader, syns det er utrivelig med mindre enn det. Varmekablene på badet blir sikkert også satt på snart, men på relativt lav temperatur. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...