Gå til innhold

Er testen ugyldig om det kommer urin på testvinduet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Hadde sist samleie for rundt 6 uker siden, og tok nå en graviditetstest som viser negativ. Det kom opp en strek i kontrollvinduet. Men greide å få urin på testvinduet, og er derfor usikker på om denne testen nå er gyldig? Er et vits i å kjøpe en ny? Har tatt en graviditetstest som var negativ for ca. 4 uker siden som også var negativ. Jeg bare klarer ikke å stole på resultatet...

Jeg går på p piller men glemte å ta en dag. Har nå tatt en pillefri uke og det er mye ferskt blod. Vet ikke om dette kan være en indikasjon på at jeg ikke er gravid.. Vet ikke om jeg spør i riktig forum men her inne virker det som folk er skikkelig eksperter på tester og om de er gyldige eller ei. 

Anonymkode: b6dac...b82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om noe, ville fuktigheten gitt en strek ekstra og ikke en manglende strek. Ville ikke stresset med å kjøpe ny, før evnt symptomer måtte dukke opp.

Anonymkode: 9f77c...cec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er bilde av resultater etter 3-4 minutt. Drakk en kopp te et par timer før denne testen men tenkte at jeg er nå så langt på vei at det ikke burde være noe problem..

802E6BF6-EFF3-4702-8C01-A534BD5B875E.thumb.jpeg.c6c7040c1efc77fe14d8c60e455cae13.jpeg

 

Anonymkode: b6dac...b82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen andre som kan gi meg råd? :(

Anonymkode: b6dac...b82

Hva råd forventer du? Den er negativt. Selv om du glemmer en pillle er du mest sannsynligvis sikker. 

Anonymkode: f20e1...3c3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er 1 strek betyr det at testen funker som den skal men at du ikke er gravid. Om du får urin på testvinduet spiller da ingen rolle. At du har fått mens er også en god indikasjon på at du ikke er gravid. Og hvis du faktisk går på p-piller så er sjansen liten for at du skulle bli gravid, selv med 1 pille glemt. Ser ingen grunn for å bekymre seg for graviditet. Men for all del, er jo bare å ta en ny test om du er stresset.

Anonymkode: f63af...469

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen andre som kan gi meg råd? :(

Anonymkode: b6dac...b82

Råd? Skal vi si du er gravid? DU ER IKKE GRAVID.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...