AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #1 Skrevet 15. september 2020 Jeg bor i Oslo. Trives med å bo i leilighet. Har ingen hage, og ikke mange kvadratmeter. Det trenger jeg heller ikke. Har familie som bor i hus og selvom jeg i en fantasiverden godt kunne tenkt meg en villa i Solveien på Nordstrand, villa på Nordberg osv, så er det mye jobb. Uansett om jeg skulle få penger til å kjøpe meg et hus, så hadde jeg vært skeptisk. Det er en enorm forpliktelse, hageàrbeid, male gjerde og viktigst av alt huset. Så jeg vil heller ha et bøttekott enn en villa. Anonymkode: 0d7c2...a62 14
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #2 Skrevet 15. september 2020 Med mindre man kjøper et helt nytt hus så kan det virke som om det er uendelig mye arbeid med hus. Her blir vi ikke ferdige med å pusse opp før vi må begynne på nytt 😶 I tillegg til alt vedlikehold av hage (plenklipping, klipping av hekk, forsøke å unngå at bedene overtas av ugress og buskas), utvendig maling, vedlikehold og bygging av plattingen og verandaer, så har du uendelig mye annet som må fikses på. Vi blir aldri ferdige. Anonymkode: e5ea4...87b 6
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #3 Skrevet 15. september 2020 Enebolig er mye jobb, jeg synes det er verdt det likevel. Hagen min er naturtomt som klarer seg selv, og jeg slipper en hel masse naboer tett på. Innvendig er det ikke så mye jobb. Utvendig må males innimellom, men det går greit med en vegg i året. Det er jo ikke det at jeg ikke liker mennesker. Men jeg liker å kunne velge når, og hvilke. Anonymkode: 06cd6...d77 20
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #4 Skrevet 15. september 2020 Enebolig er livet🥰 Anonymkode: c41d9...709 16
Ginny Skrevet 15. september 2020 #5 Skrevet 15. september 2020 Enebolig er det mest fantastiske som noen gang har blitt oppfunnet ❤️ 9
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #6 Skrevet 15. september 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Med mindre man kjøper et helt nytt hus så kan det virke som om det er uendelig mye arbeid med hus. Her blir vi ikke ferdige med å pusse opp før vi må begynne på nytt 😶 I tillegg til alt vedlikehold av hage (plenklipping, klipping av hekk, forsøke å unngå at bedene overtas av ugress og buskas), utvendig maling, vedlikehold og bygging av plattingen og verandaer, så har du uendelig mye annet som må fikses på. Vi blir aldri ferdige. Anonymkode: e5ea4...87b Samme AB som over: Jeg bør selvsagt legge til at jeg aldri i verden ville bodd i leilighet eller rekkehus igjen! Naboer som tramper og bråker og idiotiske alenemødre som syntes det er greit å la de 3 ungene sine ha alene-hjemme fest mens hun er hos kjæresten orker jeg ALDRI igjen! Anonymkode: e5ea4...87b 15
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #7 Skrevet 15. september 2020 Går helt greit . Har 3 hus men betaler jo selvsagt andre for vedlikehold . Anonymkode: 678e7...9f7 4
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #8 Skrevet 15. september 2020 Lurte på om du var ei venninne av meg her da jeg så overskriften og ikke hadde lest innlegget. Hun og mannen flyttet inn i drømmeboligen for en ikke så altfor mange år siden, en gigantisk enebolig med stor hage og alt man kan ønske seg. Det ble altfor stort for dem og for mye jobb, så nå ser de etter leilighet. Selv er jeg altfor husredd for enebolig, jeg kan ikke bo i første etasje. Anonymkode: ab334...b84 5
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #9 Skrevet 15. september 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bor i Oslo. Trives med å bo i leilighet. Har ingen hage, og ikke mange kvadratmeter. Det trenger jeg heller ikke. Har familie som bor i hus og selvom jeg i en fantasiverden godt kunne tenkt meg en villa i Solveien på Nordstrand, villa på Nordberg osv, så er det mye jobb. Uansett om jeg skulle få penger til å kjøpe meg et hus, så hadde jeg vært skeptisk. Det er en enorm forpliktelse, hageàrbeid, male gjerde og viktigst av alt huset. Så jeg vil heller ha et bøttekott enn en villa. Anonymkode: 0d7c2...a62 Jeg for min del går ALDRI tilbake til leilighet,hva er mer irriterende enn å høre naboer,noen ganger hører en de krangler, dusjer.....er på badet mm. Nei,heller betale litt mer, ha en egen hageflekk og romslig uteplass enn å høre naboer og kjenne matlukt i oppgangen. Anonymkode: 01815...3a1 17
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #10 Skrevet 15. september 2020 Jeg tror jeg kunne trives godt i en leilighet, om bare jeg var alene. Men med to små barn, er det veldig greit med hus og hage. Og plass, ikke minst. Anonymkode: af15b...644 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #11 Skrevet 15. september 2020 Elsker rekkehus, tre etasjer, liten hage, men alt av utvendig vedlikehold, rør, bærende konstruksjoner osv er borettslaget. Må selvfølgelig klippe gress ogsånt da🙈 Det beste fra begge verdener 😂 Anonymkode: af09a...cec 6
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #12 Skrevet 15. september 2020 Helt uenig. Vedlikehold og arbeid er verdt det for å slippe andre mennesker tett innpå seg. Elsker å bo i enebolig🥰 Anonymkode: ee9bb...d0c 11
MiniMjau Skrevet 15. september 2020 #13 Skrevet 15. september 2020 (endret) Jeg trivdes heller ikke i enebolig. jeg måtte brått bruke mye tid på ting jeg ikke var så interessert i. Så jeg gikk tilbake til rekkehus i borettslag. Aldri angret. Få m2, stor platting og liten gressplen, trenger ikke gjøre vedlikehold utendørs, ingen snømåking... ingenting. Deilig. rolige naboer. hører jo at de er folk på andre siden av veggen, men det synes jeg bare er hyggelig. Da føler jeg meg trygg på en måte. Husker da jeg bodde i huset med store vinduer og stor hage, da var jeg ganske husredd. Endret 15. september 2020 av MiniMjau 8
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #14 Skrevet 15. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg for min del går ALDRI tilbake til leilighet,hva er mer irriterende enn å høre naboer,noen ganger hører en de krangler, dusjer.....er på badet mm. Nei,heller betale litt mer, ha en egen hageflekk og romslig uteplass enn å høre naboer og kjenne matlukt i oppgangen. Anonymkode: 01815...3a1 Det er jo stor forskjell på leiligheter da. Bor selv i leilighet på 120 kvadrat, ingen innsyn, terrasse på 20 kvadrat. Heis rett utenfor døra. Har aldri hørt en lyd fra naboer Anonymkode: 34d93...50b 12
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #15 Skrevet 15. september 2020 Helt enig. Rekkehus i borettslag er perfekt med barn, leilighet er best uten barn. Eneboliger er latterlig overpriset i forhold til rekkehus, og krever mye arbeid og er dyre "i drift" Anonymkode: f372c...d08 4
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #16 Skrevet 15. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Samme AB som over: Jeg bør selvsagt legge til at jeg aldri i verden ville bodd i leilighet eller rekkehus igjen! Naboer som tramper og bråker og idiotiske alenemødre som syntes det er greit å la de 3 ungene sine ha alene-hjemme fest mens hun er hos kjæresten orker jeg ALDRI igjen! Anonymkode: e5ea4...87b Synes rekkehus på 180 kvm, 2 terasser, 3 bad osv er helt ok jeg. Passer meg utmerket... 👌 Nei, enebolig høres slitsomt ut selv om vi har selveier. Anonymkode: fcc45...7d3
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #17 Skrevet 15. september 2020 Leie enebolig er tingen. Huseier tar alt av vedlikehold og jeg kan pusle rundt i hagen og kose meg 😁 Anonymkode: 3a31f...697 3
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #18 Skrevet 15. september 2020 Så kjedelig det hadde vært om alle likte det samme! Anonymkode: a8db2...a4c 3
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #19 Skrevet 15. september 2020 Kunne aldri tenkt meg å bo nermere enn 200 meter fra andre igjen. Leilighet og rekkehus var som å leve i et mareritt, men bra noen liker det. Det viktigste må vel være å trives selv, uten å sammenligne det med hva andre velger. Anonymkode: 5fbc7...1e5 3
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #20 Skrevet 15. september 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt uenig. Vedlikehold og arbeid er verdt det for å slippe andre mennesker tett innpå seg. Elsker å bo i enebolig🥰 Anonymkode: ee9bb...d0c Som jeg skulle ha skrevet det selv. Slippe å høre på alt fra høylydt barnelek på dagtid til kn...... på natta. Tramping, smelling med dører og musikk m.m. Så forbanna herlig. DE små ulempene tar jeg gjerne i bytte. Er ikke så nøye på at fasaden skal være så perfekt, og like bra som nabo. Har et nabolag der man ikke bor så tett, og har snobbete naboer. Dessuten kan man leie bort noe av vedlikeholdet om man ikke gidder. Anonymkode: df2ab...858 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå