Gå til innhold

Samsoving når baby er stor nok til å krabbe over kanten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! ☺️

Ser at denne tråden er noen år gammel men nå har jeg snart samme problemet her og jeg skjønner ærlig talt ikke hva som er løsningen 🧐

Jeg ser at dyner og puter blir brukt som barrikade/demper på gulvet, men jeg ønsker at baby ikke har mulighet til å falle i det hele tatt. Tror det er veldig forstyrrende for min egen søvn dersom jeg i underbevisstheten hele tiden må følge med på om baby er på vei mot kanten? Finnes det ikke en mer "sikker" løsning på samsoving med mobil baby? Hva endte du opp med å gjøre TS? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi bygde ny seng og la madrassene noen få cm over gulvet 😅 gjorde den stor nok til å ha plass til en egen, stor madrass til barnet også, så det ble en slags 225 bred gulvseng. Funka strålende! Har gått bort fra den senga nå når barnet er 3, men likte lav seng så godt at vi har kjøpt en nå. 

Anonymkode: 99901...9c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må jo lære dem å komme seg ut av senga for egen maskin. Allerede fra første øyeblikk vår prøvde å gå ut av sofaen selv var vi bevisste på å snu henne og hjelpe henne ned med beina først mens vi også sa «beina først» hver gang. Hun har aldri falt ned fra seng eller sofa. Dette begynte vi med så fort hun klarte å komme seg frem selv. 

Anonymkode: da0ee...5bf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.9.2020 den 7.47):

Tro meg, han ligger mest mulig i sprinkelseng da jeg ikke trives med samsoving, men jeg får sove litt mer på slutten av natta enn ved å sitte og bysse ham i søvn for fjerde, femte og sjette gang den natta. Så hvis jeg helt slutter med samsoving blir det mindre søvn på meg, bare, men spørs om det ikke må til.

Anonymkode: a8587...a8f

Der har du svaret. Om du ikke trives med samsoving, så tar du kampen med å få barnet over i sprinkelseng tett inntil din. Ikke forvent at det er gjort på et par netter. Du/dere må stå i det en periode.

Anonymkode: ba7a2...2d2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be samboer legge dyna eller puta si under overmadrassen på sin side når han står opp (dersom barnet ligger i midten), slik at det blir en opphøyning. Kan sikkert være lurt å ha en madrass på gulvet under i tilfelle.


Har samsovet med begge mine barn og da har jeg som regel lagt de innerst mot veggen slik at jeg ligger i midten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, AnonymBruker said:

Der har du svaret. Om du ikke trives med samsoving, så tar du kampen med å få barnet over i sprinkelseng tett inntil din. Ikke forvent at det er gjort på et par netter. Du/dere må stå i det en periode.

Anonymkode: ba7a2...2d2

Dette kom vi fram til også. Å få baby over i egen seng er litt som å slutte med nattamming - noen ganger må man gjøre endringer som baby ikke ville valgt selv, og stå i det selv om det kommer til å bli protester i starten. 

Anonymkode: eee35...f85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...