Gå til innhold

Fryktelig hiv angst

Fremhevede innlegg

Skrevet

Folkens det holder nå. Enten er hun virkelig psykisk syk eller så troller hun. Ikke skriv mer.

Anonymkode: c0278...4a6

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Folkens det holder nå. Enten er hun virkelig psykisk syk eller så troller hun. Ikke skriv mer.

Troller dessverre ikke.

Skrevet
29 minutter siden, The_sea said:

Er ikke det hiv rash?

Gå til legen og ta en test

Eller har du lyst på HIV, ikke teste deg, og spre det videre til de neste du puler? Ikke det? Nei da går du til legen da, herregud

Anonymkode: 18310...c1d

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller har du lyst på HIV, ikke teste deg, og spre det videre til de neste du puler? Ikke det? Nei da går du til legen da, herregud

Men ser det sånn ut? Er livredd :(

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men får ikke lov.. 

Skrevet

Jeg bruker kondom når jeg har sex. Du trenger ikke å være frekk :(

Skrevet
1 hour ago, The_sea said:

Ja, men får ikke lov.. 

Selvfølgelig får du lov, ikke vær dum

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, The_sea skrev:

Jeg bruker kondom når jeg har sex. Du trenger ikke å være frekk :(

Altså. Nå må du slutte å poste slike innlegg. DU HAR IKKE HIV!  Ikke ligger du rundt med 1000vis av personer ifølge deg selv, du bruker kondom, og i tillegg til det så er ikke HIV noe folk flest får i disse dager. 

Du får ta deg en tur innom olafiaklinikken i Oslo da, gjerne lyve om at du har hatt x-antall parnere og ikke brukt kondom. Null stress! Du vil få en test og den vil vise negativ. Problemet er at det hjelper ikke.Problemet sitter i hodet, og du må oppsøke hjelp.

At admin ikke har stengt denne tråden enda er helt utrolig. Jeg blir sjokkert.

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig får du lov, ikke vær dum

Vel. Hva ville du sagt som lege hvis det kom en til deg som sa: Jeg har alltid sex med kondom ,til og med ved oralsex (selv uten så er sjansen liten for å bli smittet  med hiv ved oralsex) og at kondomen aldri gikk i stykker. Og selv om det har skjedd EN gang så er sjansen for at akkurat denne personen er smittet med hiv ganske liten. 

Hvis du i det hele tatt leser alt her så ser man at problemet til ts ikke er at hun faktisk er smittet, men at hun tror det. Hun har ikke HIV, men hun har psykiske problemer som hun bør få hjelp med, og det er det ingen her på KG som kan hjelpe henne med.

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Vel. Hva ville du sagt som lege hvis det kom en til deg som sa: Jeg har alltid sex med kondom ,til og med ved oralsex (selv uten så er sjansen liten for å bli smittet  med hiv ved oralsex) og at kondomen aldri gikk i stykker. Og selv om det har skjedd EN gang så er sjansen for at akkurat denne personen er smittet med hiv ganske liten. 

Hvis du i det hele tatt leser alt her så ser man at problemet til ts ikke er at hun faktisk er smittet, men at hun tror det. Hun har ikke HIV, men hun har psykiske problemer som hun bør få hjelp med, og det er det ingen her på KG som kan hjelpe henne med.

Ja, og så? En HIV-test er verken spesielt omfattende eller dyr å utføre. Ts burde oppsøke en klinikk for å få ro i sjela i stedet for å sitte på nett og syte, for deretter å holde seg unna sex dersom dette er et gjentakende problem. Og oppsøke psykolog selvfølgelig.

Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, og så? En HIV-test er verken spesielt omfattende eller dyr å utføre. Ts burde oppsøke en klinikk for å få ro i sjela i stedet for å sitte på nett og syte, for deretter å holde seg unna sex dersom dette er et gjentakende problem. Og oppsøke psykolog selvfølgelig.

Jeg tror at du skal ta deg en titt på hennes historikk ved å gå på profilen hennes. Hun har sytet om dette før (tilbake i 2019 faktisk). Hun har sikkert fått en hiv-test tidligere hos fastlegen sin, sikkert fått x-antall i årevis, men til slutt må de sette ned foten når hun ikke har en GYLDIG grunn til å få det. Greit at de er pålagt, men ærlig talt.  Ok, kanskje jeg skal begynne med det jeg og, jeg som kun har sex et par ganger i året (singel og er ikke så giret på sex). Med kondom selvfølgelig , for all del, og så mase på fastlegen min på en hiv-test som er helt unødvendig bruk av penger (selv om det ikke er snakk om mine penger).

Som sagt ts har gjort dette før, og sytt lenge , så det hjelper ikke med en test. Jeg skrev det lenger opp at hun kan ta en tur til for eks olafkiaklinikken i Oslo, lyve litt og ta testen der. Det vil uansett ikke hjelpe. Om hun drar dit (eller hvor som helst egentlig ) så vil hun være tilbake her på forumet etter noen få uker/måneder og mase om at hun har hatt sex og er livredd for at hun fått hiv. Hun har opprettet slike tråder før og vil gjøre det igjen. Det eneste som hjelper for hun er at hun får seg hjelp (psykolog). 

Skrevet

Jeg hadde sex med to jeg ikke kjente da jeg var singel, og disse to gangene sprakk kondomet.. det ene var med en søreuropeer på ferie. Fikk ganske panikk, men det gikk helt fint begge ganger.

som beskrevet i tråden er risken for smitte veldig lav selv om sexen er ubeskytta og han skulle ha hatt hiv. så smitte med kondom som egentlig har vært mellom som barriere under samleiet burde tilsi minimal risk.

Anonymkode: d7564...b53

• Liker 1
Skrevet

Kjære trådstarter,

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. 

Tråden er også ryddet for latterliggjøring.

Med vennlig hilsen,

Elaine Marley, mod.

• Liker 3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...