Gå til innhold

Fryktelig hiv angst

Fremhevede innlegg

Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det er du. Gå til legen og ta en test.

Anonymkode: 18310...c1d

Ja. Legen vil ikke ta hiv test av meg.. men de sa jeg kunne få snakke om angsten. Jeg mener jo at jeg har fått hiv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

JAAA

Anonymkode: 6b1e5...bbf

Du har nok kanskje rett 😔

Skrevet

Den hvite flekken er nok starten av trøske som er en av hovedsymptomene ved en akutt HIV infeksjon som oppstår 3-6 uker etter smittetidspunkt.

Hvis du kjenner under kjeven din så kan du muligens også kjenne hovne lymfeknuter - Og hvis lymfeknutene er hovne så er sjansen stor for at du har en liten feber bryggende i deg også.

Håper det står bra til.

Anonymkode: 9d709...d74

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den hvite flekken er nok starten av trøske som er en av hovedsymptomene ved en akutt HIV infeksjon som oppstår 3-6 uker etter smittetidspunkt.

Hvis du kjenner under kjeven din så kan du muligens også kjenne hovne lymfeknuter - Og hvis lymfeknutene er hovne så er sjansen stor for at du har en liten feber bryggende i deg også.

Håper det står bra til.

Du, slutt! TS har alvorlige problemer med psyken (obviously) , og du bidrar ikke noe med positivt med et slikt tullete svar.

Ts, det du trenger er ikke en hiv-test, du trenger hjelp av en psykolog, for det her er ikke bra. Du har IKKE HIV. Hiv er faktisk ikke så smittsomt , og at du skal være så uheldig å ha sex med en som har hiv som igjen smitter deg er nærmere lik null.

Anbefaler alle å holde kjeft nå, ikke si mer . For hvis ts ikke er syk, men troller, så skal man ikke mate trollet.

Anonymkode: c0278...4a6

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, The_sea skrev:

Ja. Legen vil ikke ta hiv test av meg.. men de sa jeg kunne få snakke om angsten. Jeg mener jo at jeg har fått hiv.

Du har ikke hiv, du har angst. Snakk med legen

Anonymkode: c9ad3...ab3

Skrevet

Hoste/feber/tungpustet/tap av smakssans eller lukt/løs mage? Er du smittet av noe virus nå ville jeg heller tenkt SARS-CoV-2, i motsetning til HIV kan det drepe deg på en uke, kom deg til testing.

Skrevet
8 minutter siden, Tension skrev:

Hoste/feber/tungpustet/tap av smakssans eller lukt/løs mage? Er du smittet av noe virus nå ville jeg heller tenkt SARS-CoV-2, i motsetning til HIV kan det drepe deg på en uke, kom deg til testing.

Så jeg burde teste meg for corona?

Skrevet
Just now, The_sea said:

Føler du at det er sannsynlig at du har fått en seriøst virusinfeksjon i disse tider er det mye mer sannsynlig enn HIV ja. Du har hatt sex med en fyr, tviler på at dere var iført hazmat suits. SARS-CoV-2 sprer seg fra vert til vert gjennom et enkelt pust, HIV er vanskelig å få selv om man knuller som kaniner hele helgen uten dong.

Skrevet
3 minutter siden, The_sea skrev:

Det du burde gjøre er å oppsøke en psykolog først og fremst. Skal rapportere tråden til moderator, føler at du har fått holde på altfor lenge nå (ikke bare denne tråden, men andre tråder du har opprettet og), uten at de har gjort noe med det, men nok er nok nå.

Skaff deg hjelp, for det du sliter er med er psykisk, ikke fysisk.

Skrevet
8 minutter siden, Tension skrev:

Føler du at det er sannsynlig at du har fått en seriøst virusinfeksjon i disse tider er det mye mer sannsynlig enn HIV ja. Du har hatt sex med en fyr, tviler på at dere var iført hazmat suits. SARS-CoV-2 sprer seg fra vert til vert gjennom et enkelt pust, HIV er vanskelig å få selv om man knuller som kaniner hele helgen uten dong.

Ok. Jeg brukte kondom, men den satt litt igjen da han skulle Ta den ut.

Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS har alvorlige problemer med psyken (obviously) , og du bidrar ikke noe med positivt med et slikt tullete svar.

Ts, det du trenger er ikke en hiv-test, du trenger hjelp av en psykolog, for det her er ikke bra. 

Anbefaler alle å holde kjeft nå, ikke si mer . For hvis ts ikke er syk, men troller, så skal man ikke mate trollet.

Signerer denne!

Skrevet
2 minutter siden, The_sea said:

Ok. Jeg brukte kondom, men den satt litt igjen da han skulle Ta den ut.

Maske er viktigere enn kondom nå, dere brukte garantert ikke det. Synes heller du burde gjøre litt research rundt farene ved å få Covid-19 da dette er mye mer sannsynlig å bli smittet av enn HIV. Jo fortere det oppdages, jo bedre.

Skrevet
5 minutter siden, Achelois skrev:

Signerer denne!

Jeg har rapport tråden og forlangt at admin stenger den. 

The_Sea: Det virker som at du ikke vil høre på det beste rådet,som er å oppsøke hjelp, så jeg vil gjøre mitt beste for å fortsette å rapportere deg hvis du fortsetter å opprette lignende tråder. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, The_sea skrev:

Men du har jo ikke noe grunnlag for å mene at du har fått hiv, og det har legen sagt til deg. At du allikevel mener du har det, viser jo at du har en irrasjonell angst som du trenger å snakke om. Gå tilbake og snakk om angsten.

Anonymkode: 37c21...e4a

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men du har jo ikke noe grunnlag for å mene at du har fått hiv, og det har legen sagt til deg. At du allikevel mener du har det, viser jo at du har en irrasjonell angst som du trenger å snakke om. Gå tilbake og snakk om angsten.

Anonymkode: 37c21...e4a

Problemet er at ts ikke vil høre. I hennes hode så tror hun at hun har hiv (hvis ikke dette er trolling da). Det er uansett ikke rette stedet for ts hvis hun virkelig har psykiske problemer, så jeg håper at admin her tar affære snart.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du, slutt! TS har alvorlige problemer med psyken (obviously) , og du bidrar ikke noe med positivt med et slikt tullete svar.

Ts, det du trenger er ikke en hiv-test, du trenger hjelp av en psykolog, for det her er ikke bra. Du har IKKE HIV. Hiv er faktisk ikke så smittsomt , og at du skal være så uheldig å ha sex med en som har hiv som igjen smitter deg er nærmere lik null.

"Du trenger ikke en HIV test"

"Hiv er faktisk ikke så smittsomt"

"Sjansen for å få smitte er tilnærmet null"

Hmmmm, skremmende tankegang.

HIV er kanskje ikke verdens mest effektive virus når det kommer til smitteoverføring men det skjer opptil flere ganger i året at folk utenfor "risikogruppen" får påvist HIV-Infeksjon, så det å oppfordre TS til å la en HIV test utebli ettersom "Det ikke er så smittsomt" er trangsynt og skadelig for alle parter.

Til tross for usedvanlig lav risiko for HIV så anbefales det å ta en HIV test om du mistenker du kan være smittet, dette koster deg ingenting og er utrolig viktig i kampen mot utvikling av HIV i samfunnet.

Tenk hvis alle tenkte som deg "Det er for lav smitterisiko til at jeg gidder teste meg" - Hvordan tror du HIV statusen i verden hadde vært da? Spesielt ettersom så høyt som 70% av HIV smittede ikke opplever en akutt HIV infeksjon og kan være smittet uten å være klar over det.

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Du trenger ikke en HIV test"

"Hiv er faktisk ikke så smittsomt"

"Sjansen for å få smitte er tilnærmet null"

Hmmmm, skremmende tankegang.

HIV er kanskje ikke verdens mest effektive virus når det kommer til smitteoverføring men det skjer opptil flere ganger i året at folk utenfor "risikogruppen" får påvist HIV-Infeksjon, så det å oppfordre TS til å la en HIV test utebli ettersom "Det ikke er så smittsomt" er trangsynt og skadelig for alle parter.

Til tross for usedvanlig lav risiko for HIV så anbefales det å ta en HIV test om du mistenker du kan være smittet, dette koster deg ingenting og er utrolig viktig i kampen mot utvikling av HIV i samfunnet.

Tenk hvis alle tenkte som deg "Det er for lav smitterisiko til at jeg gidder teste meg" - Hvordan tror du HIV statusen i verden hadde vært da? Spesielt ettersom så høyt som 70% av HIV smittede ikke opplever en akutt HIV infeksjon og kan være smittet uten å være klar over det.

Når til og med legen hennes har sagt at hun ikke trenger det, så må du slappe av litt. TS har psykiske problemer, det er åpenbart når dette er hennes 4 eller 5 tråd om at hun kanskje har hiv. Gå til profilen hennes og se selv. 

Det at skjer med folk utenfor risikogruppen betyr ikke at ts noen gang kommer til å bli smittet. Og ts skriver selv at han hadde kondom, noe jeg mener å huske at hun har skrevet i andre tråder og. Bortsett fra den gangen hun sugde en fyr uten kondom og var redd for at hun hadde fått hiv (og sjansen for å få det gjennom oralsex er LITEN).

Og TS sine såkalte symptomer , som de bildene hun la ut er ikke ting man i primær fasen.

Dessuten er jeg veldig i tvil på om Ts troller eller virkelig er psykisk syk.

• Liker 1
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når til og med legen hennes har sagt at hun ikke trenger det, så må du slappe av litt. TS har psykiske problemer, det er åpenbart når dette er hennes 4 eller 5 tråd om at hun kanskje har hiv. Gå til profilen hennes og se selv. 

Det at skjer med folk utenfor risikogruppen betyr ikke at ts noen gang kommer til å bli smittet. Og ts skriver selv at han hadde kondom, noe jeg mener å huske at hun har skrevet i andre tråder og. Bortsett fra den gangen hun sugde en fyr uten kondom og var redd for at hun hadde fått hiv (og sjansen for å få det gjennom oralsex er LITEN).

Og TS sine såkalte symptomer , som de bildene hun la ut er ikke ting man i primær fasen.

Dessuten er jeg veldig i tvil på om Ts troller eller virkelig er psykisk syk.

Dessverre så er det slik at veldig mange leger ikke tar HIV seriøst nok.

Jeg hadde ett reelt tilfelle hvor jeg var utsatt for smitte, kondomsprek med ei fra høyrisiko land - Da jeg ringte fastlegen min samme dag hvor jeg spurte om å få HIV test samt PEP (Må tas innen 48 timer, jo tidligere jo bedre) ble jeg møtt med null forståelse og beskjed om at dette ikke var nødvendig.

Jeg måtte deretter kontakte HIV Norge som måtte prate med min fastlege om hvor viktig det var at jeg fikk denne medisinen da sjansen for HIV var tilstedet selv om den var lav.

Ble deretter vidersendt til legevakten ettersom apotekene ikke hadde medisinen (PEP) inne, og igjen her ble jeg sittende å vente i 5 timer før jeg fikk pillene i hånda, dette etter gjentatte ganger nevnt at jeg ikke skal ha noe behandling men kun få utlevert noen tabletter og det er tidskritisk.(Effekten av PEP minsker for hver time som går)

Dette sporet av, men beskjeden i meldingen min er følgende "Er du i tvil? TEST DEG. Ikke la fastlegen din bagatellisere HIV."

Skrevet
17 timer siden, The_sea skrev:

Hva er den hvite flekken da? 😞. Er ikke psykisk syk.

Det er en munnskåld. Og du har nok et mer enn et snev av helseangst knyttet til HIV.

Når du er SÅ redd så er nok ikke sex med ukjente noe du bør drive med. 

Anonymkode: 5da20...577

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en munnskåld. Og du har nok et mer enn et snev av helseangst knyttet til HIV.

Når du er SÅ redd så er nok ikke sex med ukjente noe du bør drive med. 

Anonymkode: 5da20...577

Ja. Kjente to av dem. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...