AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #1 Skrevet 13. september 2020 Var i barnebursdag til tante/onkelungen vår. Altså barnet til broren til mannen. Hans kone er veldig alternativ (tenk dreadlocks, for hasj/ayahuascua, alt økologisk og organisk, ingen dusjing/bading med såpe/deodorant/shampoo osv). Vi spiste vaffler og muffins og noe alternative greier hun hadde laget. Vi venter vårt første barn og i bursdagen ble det snakket om mat til baby og hun snakket om at hun syntes man skulle fullamme ungene til de hvertfall begynner på skolen og først da vil det være naturlig å inkorporere annen mat. Hun begynte å snakke om næringsstoffer i morsmelk og avslørte da at hun har enorm melkeproduksjon og donerer ofte til sykehus og bruker morsmelk daglig i all mat. Mannen min sa sånn halvnervøst «håper ikke det er morsmelk du har brukt i disse vafflene, hehe». Og hun ble helt alvorlig og nesten litt fornærmet og fortsatte å legge ut om at det er noe av det reneste og mest næringsfulle man kan få i seg, både for voksne og barn og at hun bruker det i all matlaging som tilsetning. jeg er enda i sjokk og mannen er sint og sier han aldri skal dit å spise noe igjen. vi har vært der flere ganger, men ikke visst om dette. hvordan ville dere reagert? Bør vi sende dem en melding og si hva vi synes? Anonymkode: 439a7...2d0 5
Sensi Skrevet 13. september 2020 #2 Skrevet 13. september 2020 Hadde blitt kvalm, sint og sagt fra, og heller ikke spist der igjen. 44
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #3 Skrevet 13. september 2020 Hadde ikke likt og blitt servert noe lagd med morsmelk. Føler dette er noe som bør avklares og sies ifra om på forhånd, slik at man kan unngå å forsyne seg dersom man ikke vil ha. Anonymkode: 511de...12e 10
Khadira Skrevet 13. september 2020 #4 Skrevet 13. september 2020 Hadde løpt til nærmeste toalett og stappet fingeren i halsen. 17
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #5 Skrevet 13. september 2020 Æsj det hadde vært ekkelt. Morsmelk er laget for babyer, ikke voksne! 🤦🏻♀️ Anonymkode: 32500...4fc 12
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #6 Skrevet 13. september 2020 Hadde aldri dratt dit igjen. Det er som om noen skulle servert urin, spytt eller sæd i maten - på gensen til overgrep, hadde vartfall følt det var et stort overtramp og ekkelt. Hvis de inviterer igjen hadde vi nok bare svart "Er ikke komfertable med å spise maten dere lager når dere mot andres vilje serverer kroppsvæsker i maten" Anonymkode: 1955e...a57 25
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #7 Skrevet 13. september 2020 Man drikker melka til kua, uten å nøle. Men kommer den fra et menneske som man selv er blir folk kvalme 😂 Anonymkode: c2ab0...62a 29
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 13. september 2020 #8 Skrevet 13. september 2020 Jeg hadde brekt meg og aldri spist der igjen.
Traktor Skrevet 13. september 2020 #9 Skrevet 13. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Man drikker melka til kua, uten å nøle. Men kommer den fra et menneske som man selv er blir folk kvalme 😂 Anonymkode: c2ab0...62a På samme måte som at de færreste vil spise menneskekjøtt. 32
Khadira Skrevet 13. september 2020 #10 Skrevet 13. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man drikker melka til kua, uten å nøle. Men kommer den fra et menneske som man selv er blir folk kvalme 😂 Anonymkode: c2ab0...62a Regner med at du selv hadde spist vaflene uten å nøle da? 3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #12 Skrevet 13. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man drikker melka til kua, uten å nøle. Men kommer den fra et menneske som man selv er blir folk kvalme 😂 Anonymkode: c2ab0...62a Ja vet, er det ikke teit? Når jeg serverer biff med bernaise får jeg ingen klager, men så fort jeg lager kjøttkaker av naboen så er det liksom feil?? /s Godt mulig ts bare finner på, men det finnes faktisk nok gærne earth mamas i verden som lett kunne funnet på noe sånt. Hadde ikke spist der igjen! Anonymkode: a772a...287 27
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #13 Skrevet 13. september 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde aldri dratt dit igjen. Det er som om noen skulle servert urin, spytt eller sæd i maten - på gensen til overgrep, hadde vartfall følt det var et stort overtramp og ekkelt. Hvis de inviterer igjen hadde vi nok bare svart "Er ikke komfertable med å spise maten dere lager når dere mot andres vilje serverer kroppsvæsker i maten" Anonymkode: 1955e...a57 Det svaret der var veldig bra. Har kopiert og lagret i notater, det skal vi skrive neste gang. Mannen er enda kjempesint nå ett døgn etter. Anonymkode: 439a7...2d0 6
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #14 Skrevet 13. september 2020 3 minutter siden, Traktor skrev: På samme måte som at de færreste vil spise menneskekjøtt. Kan ikke sammenlignes. 2 minutter siden, Nightcrawler skrev: Regner med at du selv hadde spist vaflene uten å nøle da? Var bare litt ironisk. Anonymkode: c2ab0...62a 3
Meg.no Skrevet 13. september 2020 #15 Skrevet 13. september 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: Man drikker melka til kua, uten å nøle. Men kommer den fra et menneske som man selv er blir folk kvalme 😂 Anonymkode: c2ab0...62a Assosiasjoner og hva man er vant med. Man spiser pølser av gris uten å nøle, men om pølsene er laget av katter blir folk kvalme 5
Khadira Skrevet 13. september 2020 #17 Skrevet 13. september 2020 Skjønner forøvrig godt at folk er veganere hvis det er sånne her hystieriske mødre som springer rundt og skal tvinge alle andre til å innta kroppsvæske. Altså. På grensa til psykisk sykdom ville jeg sagt, muligens også godt over den grensa. 2
duplexx Skrevet 13. september 2020 #18 Skrevet 13. september 2020 (endret) 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var i barnebursdag til tante/onkelungen vår. Altså barnet til broren til mannen. Hans kone er veldig alternativ (tenk dreadlocks, for hasj/ayahuascua, alt økologisk og organisk, ingen dusjing/bading med såpe/deodorant/shampoo osv). Vi spiste vaffler og muffins og noe alternative greier hun hadde laget. Vi venter vårt første barn og i bursdagen ble det snakket om mat til baby og hun snakket om at hun syntes man skulle fullamme ungene til de hvertfall begynner på skolen og først da vil det være naturlig å inkorporere annen mat. Hun begynte å snakke om næringsstoffer i morsmelk og avslørte da at hun har enorm melkeproduksjon og donerer ofte til sykehus og bruker morsmelk daglig i all mat. Mannen min sa sånn halvnervøst «håper ikke det er morsmelk du har brukt i disse vafflene, hehe». Og hun ble helt alvorlig og nesten litt fornærmet og fortsatte å legge ut om at det er noe av det reneste og mest næringsfulle man kan få i seg, både for voksne og barn og at hun bruker det i all matlaging som tilsetning. jeg er enda i sjokk og mannen er sint og sier han aldri skal dit å spise noe igjen. vi har vært der flere ganger, men ikke visst om dette. hvordan ville dere reagert? Bør vi sende dem en melding og si hva vi synes? Anonymkode: 439a7...2d0 Hahahahah!! Menneskemelk er verre enn kumelk? Det sitter jo i huet på folk. Kjenner forøvrig en masse mennesker som har dreads, spiser økologisk og ikke bruker vanlig shampoo eller deo (sistnevnte er jo kreftfremkallende om den har aluminium i seg), og disse menneskene er helt normale. Personlig hadde jeg kanskje ikke lurt i noen morsmelk, fordi folk blir så lett krenket. Men at det er verre enn kumelk er jo bortenfor all bakkekontakt. Syns dere er skikkelig hårsåre. Endret 13. september 2020 av duplexx 10
Apis Skrevet 13. september 2020 #19 Skrevet 13. september 2020 2 minutter siden, Meg.no skrev: Assosiasjoner og hva man er vant med. Man spiser pølser av gris uten å nøle, men om pølsene er laget av katter blir folk kvalme Man spiser ikke kjøtt av dyr som er karnivore, for å svare TS det var ekkelt. 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #20 Skrevet 13. september 2020 TS her. Det er det merkeligste vi har opplevd og vi ringte faren til mannen etterpå for å informere om det for det virket ikke om om han fikk det med seg eller skjønte hva vi snakket om i bursdagen. Han er en gammel mann og sa bare «tull, er vel ingen som er så gærn». Men slik hun reagerte og begynte å forsvare det gjorde oss sikker på at det var morsmelk i vafflene. Disgusting! Hadde hun vært en av mine venninner som sa det hadde jeg trodd det var spøk, men ettersom hun er så alternativ og «gæren» som hun er så tror jeg det er helt reellt! Jeg VET blant annet at hun fikk sine egne barn til å smake på pissmaur som vi kaller det. Og fortalte på barneskolen hun jobber hvor næringsrike slike maur er når de hadde utedag og fikk flere av barna til å smake på maur. Noen fortalte også hun hadde spist et rått blåskjell i fjæra når småtrinnet hadde fjæradag, og at hun plukket snegler for å koke og spise når hun kom hjem. Noen oslo-søringer har sikkert vanskelig for å tro det, men lenger ut på landet og spesielt her i nordnorge er det noen slike raringer som synes det er helt normalt å smake på alt. 🤮 Anonymkode: 439a7...2d0 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå