Gå til innhold

Hvordan hadde dere reagert på å få servert vaffler med morsmelk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg hadde kastet opp i sofaen til vedkommende og gått hjem. Jeg hadde ikke vært flau over oppkastet.

Anonymkode: 59f41...2d9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det var blitt opplyst om det på forhånd, litt som en kuriositet - Jeg har så overskudd på melk , så jeg måtte bare teste om det funket å bruke det i vafler... - kunne jeg vært troende til å smake. Morsmelk er jo menneskeføde og sånn sett ikke sammenlignbart med andre kroppsvæsker, men det er ikke noe man serverer folk uten å si fra. Da er man litt for langt inne i ammetåka...

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min sa æsj og sluttet å spise (til mitt forsvar hadde jeg laget vafler som kveldsmat til 1-åringen vår, oppdaget at samboer overtok da gutten ikke spiste mer 😅

Anonymkode: 651c5...3ec

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsmelk er til baby ikke voksne. Kvalmt. Herlighet, så spesielt. 

Anonymkode: 70109...86e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes ikke det er så sykt ekkelt jeg. Hadde de sagt fra at det var på morsmelk hadde jeg sikkert sagt jøss, det må jeg smake.

Men å putte det i maten uten å si fra er jo helt klart å ha litt korte sosiale antenner.

Hadde nok syntes det var litt morsomt jeg da, ser for meg å sitte og spise vaflene med dere her i tråden her hvor et par hadde brekt seg, noen blitt fly forbanna og to stykker spurtet om kapp til do. Hadde vært et interessant kaffekalas!

Endret av Cuntzilla
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, du kan drikke og spise morsmelk fra andre dyr, men ikke mennesker? Ei ku produserer ikke melk fordi hun er ei ku men fordi hun er ei mor. 
 

Her bruker vi morsmelk i kaffen, først bare for å terge folk, ansiktsuttrykkene til folk når jeg slenger frem puppen å «melker» meg selv i koppen til samboer når vi er/har besøk er prisløs, nå fordi det faktisk er ganske godt. 

Anonymkode: 344a1...f3f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Morsmelk er til baby ikke voksne. Kvalmt. Herlighet, så spesielt. 

Anonymkode: 70109...86e

Drikker du ku-melk da? Det og er morsmelk. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Meg.no skrev:

Assosiasjoner og hva man er vant med. Man spiser pølser av gris uten å nøle, men om pølsene er laget av katter blir folk kvalme

Vil si at det er forskjell på HUSDYR OG KJÆLEDYR da!!!! 

Anonymkode: ac2fb...639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt sint, og ikke dratt dit igjen.

Jeg beklager viss noen syns jeg er sneversynt. Og jeg er 100% tilhenger av morsmelk, for småbarn. Men, og det er et stort men, det er IKKE greit å servere noen morsmelk uten at dette er opplyst og selvvalgt. At jeg intetanende skulle spist mat inneholdende noen andre sin morsmelk ville jeg følt var et overgrep.

Jeg ville heller ikke ønsket at mitt barn fikk servert en annen kvinnes morsmelk. Og om noen skulle presset dette på oss, uten vår viten, hadde gjort meg veldig sint. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man drikker melka til kua, uten å nøle. Men kommer den fra et menneske som man selv er blir folk kvalme 😂

Anonymkode: c2ab0...62a

Jeg spiser kjøttet til kua, men jeg spiser ikke kjøtt fra mennesker.  :rolleyes:

Jeg hadde skjelt henne ut, kastet opp og aldri besøkt de igjen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg smakte på min egen morsmelk da jeg ammet, smaken var ekkel, søt, kvalmende og "emmen".  Nekter å tro at bakverk med morsmelk er godt.   Man hadde lett smakt at det ikke var vanlig melk, og sluttet å spise pga av den jævlige smaken. 

Anonymkode: e4b3b...e7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hans kone er veldig alternativ (tenk dreadlocks, for hasj/ayahuascua, alt økologisk og organisk, ingen dusjing/bading med såpe/deodorant/shampoo osv).

Anonymkode: 439a7...2d0

Jeg hadde reagert mer på dette enn morsmelk i vafler (skrives med en F, forresten ;))
 

Anonymkode: 5093d...951

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg smakte på min egen morsmelk da jeg ammet, smaken var ekkel, søt, kvalmende og "emmen".  Nekter å tro at bakverk med morsmelk er godt.   Man hadde lett smakt at det ikke var vanlig melk, og sluttet å spise pga av den jævlige smaken. 

Anonymkode: e4b3b...e7f

Nå forandrer morsmelk seg fra dag til dag da, noen ganger er den søt, andre dager bitter osv. Kommer ann på hva baby trenger av næringsstoffer og hva du har spist. 

Anonymkode: cd00b...a1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde reagert mer på dette enn morsmelk i vafler (skrives med en F, forresten ;))
 

Anonymkode: 5093d...951

Ser for meg at slike har seige hjem.  En slektning sluttet å bruke såpe overalt i huset og alt var seigt i det hjemmet.  Grøss

Anonymkode: e4b3b...e7f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde "voksne" brukt og likt morsmelk hadde det blitt lite igjen til de den er beregnet til. Det er heller ingen andre "dyr" som praktiserer dette. -Det er ikke normalt.. Og det er en evolusjonsmessig grunn til at voksne folk syns det er ekkelt... Voksne skal ikke konkurrere om maten til ungene. Veldig ekkelt..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ser for meg at slike har seige hjem.  En slektning sluttet å bruke såpe overalt i huset og alt var seigt i det hjemmet.  Grøss

Anonymkode: e4b3b...e7f

Seige hjem faktisk 🤣 Kjenner 2 stk med allergi. De bruker ikke såle, ldri vært i renere hjem faktisk. Har flere barn og de (begge familiene) har det alltid strøkent uansett når jeg er innom. 

Anonymkode: cd00b...a1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...