Gå til innhold

Hvordan hadde dere reagert på å få servert vaffler med morsmelk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har ingenting i mot at folk bruker det i sin egen mat, men en serverer ikke slikt til gjester, spesielt ikke uvitende
gjester som en vet ikke vil ha det. Det er dårlig oppførsel på generell basis. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Hoppetaujenta skrev:

Har ingenting i mot at folk bruker det i sin egen mat, men en serverer ikke slikt til gjester, spesielt ikke uvitende
gjester som en vet ikke vil ha det. Det er dårlig oppførsel på generell basis. 

Vil kalle det et overgrep.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.9.2020 den 19.55, AnonymBruker skrev:

Synes dette er utrolig artig selv😂 At folk mener kumelk(morsmelk det også, tenk det) er helt naturlig og greit, men menneskemelk er til å spy av, er et ypperlig eksempel på hjernevask. 

Anonymkode: 71330...f3e

Tja, vi spiser rogn også, men jeg hadde stusset litt hvis jeg hadde fått kokt eggstokk.

Anonymkode: fbdc8...0bf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er jo veldig generøs da, er min første tanke. 😂

Jeg hadde nok fint spist de vaflene så lenge de smakte godt.

Anonymkode: cf584...76e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt dritsur på et veldig barnslig nivå og invitert på veganer-middag og etter middagen spurt om det ikke stemte at gris var vegansk for jeg hadde raspet litt bacon som topping på retten 🤭🙆🏻‍♀️

Anonymkode: f4370...32c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NB: en bør også være obs på smitte via morsmelk, bl.a. HIV. 

Anonymkode: 6b985...9a8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun må gjerne spise det selv, men å servere til gjester er bare helt ute! Også alternative mennesker må vel ha fått med seg at de fleste synes det er ekkelt? Støtter forslaget med å lage panna cotta med sæd til dem neste gang... neida. Men det er nesten like ille, selv om ingen av delene sikkert er veldig farlig så er det ganske fjernt for de fleste voksne å spise andres kroppsvæsker.. ugh.

Anonymkode: 15fe0...3b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.9.2020 den 17.08, AnonymBruker skrev:

TS her. Det er det merkeligste vi har opplevd og vi ringte faren til mannen etterpå for å informere om det for det virket ikke om om han fikk det med seg eller skjønte hva vi snakket om i bursdagen. Han er en gammel mann og sa bare «tull, er vel ingen som er så gærn». Men slik hun reagerte og begynte å forsvare det gjorde oss sikker på at det var morsmelk i vafflene. Disgusting! Hadde hun vært en av mine venninner som sa det hadde jeg trodd det var spøk, men ettersom hun er så alternativ og «gæren» som hun er så tror jeg det er helt reellt! Jeg VET blant annet at hun fikk sine egne barn til å smake på pissmaur som vi kaller det. Og fortalte på barneskolen hun jobber hvor næringsrike slike maur er når de hadde utedag og fikk flere av barna til å smake på maur. Noen fortalte også hun hadde spist et rått blåskjell i fjæra når småtrinnet hadde fjæradag, og at hun plukket snegler for å koke og spise når hun kom hjem. Noen oslo-søringer har sikkert vanskelig for å tro det, men lenger ut på landet og spesielt her i nordnorge er det noen slike raringer som synes det er helt normalt å smake på alt. 🤮

Anonymkode: 439a7...2d0

pissmaur er vel helt vanlig å smake på, det har da jeg også gjort.

nå er jeg ikek så inne på havmat, så vet ikke om man spiser blåskjell rå. men "bobelurer" slike fjæresnegler er gode å lage m/ hvitløkssmør på. det har jeg også spist, men man pleier å la de gå i tank uten tilgang på mat 1-2 døgn først så de får tømt tarmen.

Anonymkode: fd485...21b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.9.2020 den 1.50, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde blitt dritsur på et veldig barnslig nivå og invitert på veganer-middag og etter middagen spurt om det ikke stemte at gris var vegansk for jeg hadde raspet litt bacon som topping på retten 🤭🙆🏻‍♀️

Anonymkode: f4370...32c

Ser ikke hvorfor det skulle plaget henne? Hun er jo ikke vegeterianer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Faen for en gjeng med pyser...

Anonymkode: d14cd...b76

Fordi jeg ikke vil spise andres kroppsvæsker?   Er det greit at jeg spytter i kaffen din?  Like lyst på kaffe da?

Anonymkode: e4b3b...e7f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 19.9.2020 den 1.59, Tvist skrev:

Ser ikke hvorfor det skulle plaget henne? Hun er jo ikke vegeterianer.

Sorry, las feil i hi - stod at ho åt organisk mat, ikkje vegetarisk,sorry. Men jeg hadde nok uansett uttrykt min mening. Vet at tidligere måtte de som donerer melk ta prøver med jevne mellomrom for å utelukke virus el hiv/aids., Så å servere det til andre 🤢

Anonymkode: f4370...32c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Sorry, las feil i hi - stod at ho åt organisk mat, ikkje vegetarisk,sorry. Men jeg hadde nok uansett uttrykt min mening. Vet at tidligere måtte de som donerer melk ta prøver med jevne mellomrom for å utelukke virus el hiv/aids., Så å servere det til andre 🤢

Anonymkode: f4370...32c

På sykehus generelt så har man andre retningslinjer enn det man behøver å ha f.eks. hjemme hos seg selv. Det betyr ikke at det vanligvis er masse virus og hiv i morsmelk.

Hvis vi sammenlikner med kumelk så er det visse krav til kontroll av produktet på meieriene. Det betyr ikke at det er farlig å drikke melk rett fra kua.

Anonymkode: cf584...76e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

På sykehus generelt så har man andre retningslinjer enn det man behøver å ha f.eks. hjemme hos seg selv. Det betyr ikke at det vanligvis er masse virus og hiv i morsmelk.

Hvis vi sammenlikner med kumelk så er det visse krav til kontroll av produktet på meieriene. Det betyr ikke at det er farlig å drikke melk rett fra kua.

Anonymkode: cf584...76e

Mmm, jo det er faktisk det det betyr. Ofte så går det bra å drikke melk rett fra kua, men man kan også bli veldig syk. Det er en grunn til at all melk som selges er pasteurisert og at det er ulovlig for bønder å selge ubehandlet melk rett fra kua.

Anonymkode: 990b3...305

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Mmm, jo det er faktisk det det betyr. Ofte så går det bra å drikke melk rett fra kua, men man kan også bli veldig syk. Det er en grunn til at all melk som selges er pasteurisert og at det er ulovlig for bønder å selge ubehandlet melk rett fra kua.

Anonymkode: 990b3...305

Alt kan være farlig. Morsmelk kan ha HIV, men de fleste mødre har ikke HIV.

Anonymkode: cf584...76e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånt gjør man da absolutt IKKE. Man deler ikke egne væsker med andre mennesker, uten at de er opplyst om det. Hadde det vært greit å lagt en real ladning med sæd i den vaffelrøra? Urin? Sikkel?

Sæd inneholder faktisk næringsstoffer og er langt ifra farlig. Serverer henne vafler neste gang. Surprise! Det er da bare litt sunn kroppsvæske. Sæd, morsmelk... Samma det, vel?

Anonymkode: 36336...786

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker umiddelbart at der noen vesensforskjeller mellom morsmelk og kumelk. Kumelk testes for eventuelle bakterier og sykdom før det pøses ut på det åpne markedet. I tillegg er mesteparten av (ku)melk som selges både homogenisert og pasteurisert. Jeg hadde ikke drukket melk fra en annen kvinne, og tenker at mor og barn er i en symbiose hva gjelder baktierier og andre greier. Folk må gjerne amme så lenge og mye de vil og gjerne donere morsmelk til sykehus som faktisk sjekker stå på den melka de får inn, men å servere det til intetanende besøkende det syns jeg er over grensa.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mmm, jo det er faktisk det det betyr. Ofte så går det bra å drikke melk rett fra kua, men man kan også bli veldig syk. Det er en grunn til at all melk som selges er pasteurisert og at det er ulovlig for bønder å selge ubehandlet melk rett fra kua.

Anonymkode: 990b3...305

Når en lager vafler blir vel disse varmebehandlet også?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...