Gå til innhold

Ekkel opplevelse på innvandrerbutikk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, Garderobemannfrue skrev:

Du ble med ham inn på fryserommet? Okei, der mistet du meg.

Det er et kjølerom for frukt, med forheng. Han skulle «vise meg» varer.

Anonymkode: b16c2...9b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha dette har jeg liten tro på. Hvordan vet du at han var fra Eritrea og hvorfor i all verden ble du med han på bakrommet? En smårasist som har lyst til å hause opp litt tipper jeg. 

Anonymkode: 6d06a...239

Jeg spurte «hva slags tekopper er dette», og fikk til svar at det var en eritreisk butikk.

Hadde jeg vært rasist så hadde jeg først og fremst ikke beveget meg inn på en slik butikk.

Nå skal jeg ihvertfall ikke anmelde, blir sikkert ikke trodd på uansett. Fantastisk

Anonymkode: b16c2...9b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken by er dette? Har vært på mange utlending butikker men aldri opplevd i nærheten av det du har!

Anonymkode: 9a67f...49b

Dette var i tr heim

ts

Anonymkode: b16c2...9b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Ordla meg feil. Mente bare at det var en merkelig måte av han å prøve å kjøpe meg på.

Nei, det får nå være opp til deg.

Anonymkode: b16c2...9b1

Men peanøttsmøret ville du beholde, uten å betale for det.

Anonymkode: 31d37...328

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har liten tro på at en innvandrerbutikker har eget kjølerom og ihvertfall ikke fryserom. De har alle varene sine ute i butikk. Frysevarer har de ihvertfall ikke på lager. 

Anonymkode: 6d06a...239

Ikke det at jeg tror på historien, men det er hvertfall invandrerbutikker i Bergen som har eget kjølerom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Hvilken by er dette? Har vært på mange utlending butikker men aldri opplevd i nærheten av det du har!

Anonymkode: 9a67f...49b

Har aldri opplevd noe jeg heller  <_< 

Om en hadde gått etter meg og begynt å spørre meg ut om sånt så hadde jeg gått jeg  >_< 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er dette bullshit skrevet for å forsterke opposisjonen til innvandring, da synes jeg det hele er fryktelig uredelig og rett ut patetisk. Som andre har påpekt henger ikke historien på greip, så dette er nok et forsøk på oponionsbygging fra Ts sin side. 

Det er en ting å være kritisk til innvandring, men gjør det på et ærlig grunnlag. Tull som dette øker bare mistenkeliggjøringen og polariseringen i samfunnet ytterligere, og det er ingen tjent med. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At en historie "ikke henger på greip" er ikke det samme som at historien ikke er sann.

I så fall ville det vært vanskelig å få dømt barneovergripere. For hvilken 4-åring klarer å gi en historie som "henger på greip"?

Å søke sannhet er en omfattende prosess hvor fornærmedes forklaring er en del av helheten, men ikke alltid avgjørende.

Anonymkode: ff307...f4e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette var i tr heim

ts

Anonymkode: b16c2...9b1

Den på Heimdal? 

Anonymkode: 8b82a...c49

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gikk innom en internasjonal butikk i dag for å se etter noe spennende te, og så begynte han i kassa å gå etter meg og snakke til meg. Han var fra Eritrea. Spurte hva jeg skulle gjøre på kvelden, osv. Så tok han en boks peanøttsmør fra hylla og la den i veska mi. Jeg sa at det var ikke nødvendig og takket, og skulle til å gå, men så skal han absolutt vise meg noe mer. Inn på fryserommet. Der gir han meg en klem og prøver å kysse meg, så sier han «jeg vil ha den!» og tar rett og slett på underlivet mitt! Jeg sier «nei! Slutt!» og han blir snurt og tar varen han nettopp ga meg opp fra veska mi igjen. Så blir det stille, og jeg går ut helt forskrekket.

Burde jeg ha anmeldt det? Ønsker ikke å ha noe med han å gjøre og vil helst ikke helle bensin på bålet, men det er da virkelig ikke akseptabelt.

Anonymkode: b16c2...9b1

Ja klart du burde det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, HalldirV2 skrev:

Er dette bullshit skrevet for å forsterke opposisjonen til innvandring, da synes jeg det hele er fryktelig uredelig og rett ut patetisk. Som andre har påpekt henger ikke historien på greip, så dette er nok et forsøk på oponionsbygging fra Ts sin side. 

Det er en ting å være kritisk til innvandring, men gjør det på et ærlig grunnlag. Tull som dette øker bare mistenkeliggjøringen og polariseringen i samfunnet ytterligere, og det er ingen tjent med. 

Slike holdninger du har vil jo gjøre at dersom en utlending begår overgrep så kan H. N bare dra rasisme kortet og slippe unna

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Maleficenta skrev:

Slike holdninger du har vil jo gjøre at dersom en utlending begår overgrep så kan H. N bare dra rasisme kortet og slippe unna

På ingen måte. Det er denne konkrete historien som ikke holder vann. Hvis du tror at enkelte brukere på KG ikke bruker plattformen for å bygge oponion på falske premisser (trolling med politisk/ideologisk intensjon), da er du naiv i så måte. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg hadde anmeldt. Det er ikke grei at de tror kvinner skrever for en boks peanøttsmør. 

Anonymkode: b8980...402

Hvem de?

Anonymkode: dd8e5...4cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 hours ago, AnonymBruker said:

Nei, det var det jeg også tenkte. Måte på! Hadde han lagt en tusenlapp i veska mi liksom, men en boks smør?! SÅ lyst har jeg ikke på peanøttsmør......

Men om jeg anmelder, hva skal de liksom gjøre..

ts

Anonymkode: b16c2...9b1

Jeg vet ikke. Men det jeg vet er at om du anmelder, og det samme skjer igjen med andre kvinner vil dere ha en sterkere sak. 

Anonymkode: b8980...402

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, HalldirV2 skrev:

Er dette bullshit skrevet for å forsterke opposisjonen til innvandring, da synes jeg det hele er fryktelig uredelig og rett ut patetisk. Som andre har påpekt henger ikke historien på greip, så dette er nok et forsøk på oponionsbygging fra Ts sin side. 

Det er en ting å være kritisk til innvandring, men gjør det på et ærlig grunnlag. Tull som dette øker bare mistenkeliggjøringen og polariseringen i samfunnet ytterligere, og det er ingen tjent med. 

Helt enig. Skremmende at så mange tror på dette. 

Anonymkode: acc80...ddb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det var det jeg også tenkte. Måte på! Hadde han lagt en tusenlapp i veska mi liksom, men en boks smør?! SÅ lyst har jeg ikke på peanøttsmør......

Men om jeg anmelder, hva skal de liksom gjøre..

ts

Anonymkode: b16c2...9b1

Du kan jo bare si det til sjefen i denne butikken... Personlig ville jeg foretrukket å få betalt i smør eller basmatiris. En boks peanøttsmør for meg er bare verdt et lite kyss på knapt et minutt...

Endret av Olaug Olsen
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg snes det du forteller er vanskelig å forstå, men det er bare du som vet hva som hendte så jeg vil anbefale deg å anmelde dersom du mener det er grunnlag for det. 

For alt vi vet så kan det være flere slike saker som danner et mønster, og du kan forhindre andre overgrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Blir kvalm av dere som alltid sier «det har ikke jeg sett/opplevd» og da kan det liksom ikke ha skjedd med andre? 

Anonymkode: 9ff22...ce0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.9.2020 den 10.37, Peanut skrev:

Har aldri opplevd noe jeg heller  <_< 

Om en hadde gått etter meg og begynt å spørre meg ut om sånt så hadde jeg gått jeg  >_< 

Du kan ikke bruke som argumet for at "jeg har ikke oppkevd det" så har det ikke hendt. Andre jenter har faktisk opplevd ubehagelige ting med menn fra klan kulturer som har et annet kulturelt syn på kvinner. Se bare hvordan det er blitt i Sverige som har den høysete raten med overfalls voldtekter og gruppe voldtekter. Som begåes av kriminelle menn fra klan kulturer som ser på frie kvinner som horer siden de har sex utenfor ekteskap.

Anonymkode: 2f2f9...cbd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...