Gå til innhold

Livet i Pondusa-huset

pondusa

Anbefalte innlegg

I morgen reiser vi hjem igjen. Har slappet av i helgen, jeg har fått sovet til 10.30 to dager på rad nå. :)

I dag har vi vært på julemesse, lillemor fikk seg en lilla heklet lue og jeg 2 oppvaskkluter i lilla og rød farge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dag 9, skjønner ikke hvorfor jeg får sånn knip i magen rett etter at mensen er ferdig. Våknet 5.30 i morges av at jeg hadde så vondt i magen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært innom hos deg og lest masse.... Ser deg til stadighet inne hos Skytte - så nå måtte jeg stille min nysgjerrighet... :sjenert:

Fortsatt god søndag!

:blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig Crash. :klem:

Kom hjem til iskaldt hus og ingen mat. Plutselig sto sambo i døra..... Og da ble det fyr i peisen og pizza fra butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:legrine: Så koselig at han plutselig var hjemme igjen!!

Det var trivelig med besøk ja!Og det blir jo ikke lenge til neste gang du skal hit så da tar vi en reprise tenker jeg! Hvis jeg ikke vinner 500 000 på flaxkalenderen min for da kan det hende vi befinner oss noen breddegrader lengre sør :sjarmor:

I wish!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei og hopp!!

Så flink du er til å bake ja!Du er et godt kjærringemne ;)

Takk for at jeg har fått deg som venn og for alle koselige småbesøk både irl,her og smser!

Ha ei herlig julefeiring og et spennende nytt år!

Så snakkes vi vel den 5. jan var det ikke?!

............hvis vi ikke blåser til pisis før den tid....er jammen meg mye vær her for tiden :ler:

Stor og stødig jule :klem: til deg og dine skjønne små!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skytte: Det gjør vi. :klem:

Nå er svigers kommet; med krumkaker, ruller, pålegg og pakker, så nå sier jeg bare til alle sammen:

HA EN RIKTIG GOD JUL!!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så du lurte litt på det med avlastning/besøkshjem...

For å bli vurdert som besøkshjem tar man kontakt med barneverntjenesten i kommunen der du bor (eller nabokommunen for den saks skyld!). Det er de som vurderer hvilke barn de har kontakt med som trenger avlastningshjem og de matcher barn med familie slik at det skal fungere best mulig...

Når man tar kontakt med en barneverntjenesten og de ønsker å vurdere dere, vil dere gjennomgå en prosess der barneverntjenesten normalt kommer på hjemmebesøk og snakker med dere. Dere vil få mange spm om dagliglivet, familien, om hvordan dere ser på oppdragelse, og slikt. Alt dette for at de skal finne ut mest mulig om dere og slik at de skal kunne matche dere med ett barn....

Barneverntjenesten organiserer avlastning for barn med sosiale og emosjonelle behov for nettopp dette... Dersom dere kunne tenke dere å være avlaster for barn med spesielle behov (eks. psykisk og fysisk funksjonshemming) er det en annen del av kommunen. Hva denne delen heter er forskjellig, hos oss heter det "tiltak for funksjonhemmede". Men dette kan man få vite ved å kontakte sosialtjenesten...

Bare å spørre mer hvis det er andre ting du lurer på!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...