pondusa Skrevet 25. mars 2009 Forfatter #2801 Del Skrevet 25. mars 2009 Ser at tiden flyr fra meg, leeenge siden jeg har vært innom kg nå. Minsten er nå blitt 10 mnd og vi var på kontroll forrige mandag. Han er nå 9390g og 76cm. Fortsatt lang og slank. Vi var også til fysio i dag, på den månedlige ktrl. Hun syntes han var blitt kjempeflink, og jeg fikk tips til nye øvelser for å stimulere han. Nå skulle vi ikke dit før 3.juni. Lillemann knekte nå omsider ålekoden fredag 13.mars, så nå kommer han seg litt fremover. Men han sitter ikke alene og er langt fra å reise seg eller krabbe. Han tåler ikke biter i maten, så her går det i 6mnd middag, grøt og fruktmos med fullkorn. Og så får han fortsatt 5-6 puppemåltider hver dag. Drikker litt vann da. Han har også hatt besøk av tanntrollet, nå sist søndag spratt det frem to tenner på samme dag. Så nå har han 3 stk nede og 3 stk oppe. Så det var flere barneastmatikere i toddlerklubben. Vår mellomste har det, men nå har han ikke brukt medisin siden i høst. *banker hardt i bordet* og håper han driver å vokser den av seg. Lillemann er også noe surklete og konstant snørrete og han har hatt en episode med piping på lungene. Egentlig settes de ikke på medisin før etter 3 slike pipe-episoder, men legen foreslo likevel at vi skulle prøve en mnd med Flutide. Vi har prøvd en mnd nå og lillemann er blitt bedre. Har ikke hatt slike hostekuler på morgenene hvor han må hoste seg opp før han fungerer. Men om det er medisinen eller det faktum at det er blitt mildere ute vites ikke. Skal til legen neste uke på sjekk. Dette med astmaen kom helt plutselig på oss, ingen i verken min eller sambo sin familie som har hatt noe, men en plass må det jo starte. Jeg var å sjekket ut bilstol i dag, og jeg tror det blir acta graco cosmic comfort. Det kan stå begge veier og brukes med vanlig 3-punkt sele når 5-punkten blir for liten. Altså til de blir 3-4 år og kan hoppe i pute-med-rygg sete. Vi har en 7-seter VW Sharan, så setet til lillebror blir stående fint i midten. Vi har jo et hav av plass mellom baksetene og fremsetene. Huff dette ble langt, all ære til deg som orker å lese gjennom det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 25. mars 2009 Forfatter #2802 Del Skrevet 25. mars 2009 Jeg har også fått en 6-åring i huset, og hun gleder seg stort til skolestart. Kan så og si alle bokstavene og kan stave/skrive enkle ord. Hun er en racer med tall og hoderegning også. Han som blir 4 i sommer er for det meste høyt og lavt. Teller ned til bursdagen sin og planlegger sitt første barneselskap. Han ble operert for falskmandel for andre gang i januar og fikk satt inn sneller. Men nå er plagene begynt å komme tilbake, så på snellektrl. i april tror jeg vi må be dem omå vurdere fjerning av halsmandlene. Får så vondt i meg av at han skal slite sånn, og han er så stor at han tar seg veldig nær av det når ungene kommenterer det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 19. mai 2009 Forfatter #2803 Del Skrevet 19. mai 2009 Heisann godtfolk. Vi nyter fabelaktige dager her nord, strålende sol og temperaturer vi bare har drømt om (les: over 20 grader) Laughing Jeg har vært på 1års ktrl med K i dag. Stor og flott gutt på 10.570g og 79cm. Fikk sprøyte i begge lår og har nå ca 39,5 i feber... Men han har også store mandler, sikkert derfor han ikke tåler biter i maten, væske i begge mellomører og testikler som ikke helt har skjønt hvor de hører hjemme. Øre og hals skal vi tilbake til fastlegen i juni for, det andre ser de an til han blir 2 år. Han har tydelig favorittside enda, men legen får fullt utslag på begge sider av nakken, så vi skal bare skjerpe oss med trening for å snu hodet mot ikke-favorittsiden. Han lærte seg og sitte på 1årsdagen og på 17.mai brøt tann nr 8 gjennom. Han står fortsatt på alle 4 og rugger og han klarer såvidt å dra seg litt opp etter hendene. Han begynte i bhg 20.april og det gikk kjempebra. Han bare smiler til alle og alt, og han legger seg fint i vognen for å sove. Hjemme sovner han fortsatt på puppen til dupp og på kvelden, og da bærer jeg han bare i seng. Han får masse pupp enda, og det har ikke minket noe på melka til tross for 6-7 timer i bhg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 19. mai 2009 Forfatter #2804 Del Skrevet 19. mai 2009 Innlegg nr 6000!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 23. mai 2009 #2805 Del Skrevet 23. mai 2009 Koselig å lese litt her igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 23. mai 2009 Forfatter #2806 Del Skrevet 23. mai 2009 Ja det blir så som så med både kg og nett generelt til tider. Livet som 3barnsmamma med jobb på fulltid og gubbe borte er rimelig travelt kan man si. Men vi stortrives alle sammen. Lillemor stråler forresten i dag. Kom brev fra skolen der de inviterer til bli-kjent-dag den 3.juni. Skulle starte kl 9 og vare til kl 12, de skulle få se klasserommet og sfo, hilse på lærerne, spise sammen med 1.kl og være ute å leke litt. Og så får de sekkene sine med hjem. Det er en onsdag og det passer bra siden de har førskoleklubb i bhg den dagen. Da drar de som skal begynne på den skolen dit på besøk sammen med noen voksne fra bhg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 24. mai 2009 Forfatter #2807 Del Skrevet 24. mai 2009 Lat søndag. Ungene leker butikk på stuegulvet, og har tatt til seg K som baby. Nå driver de å organiserer bursdag for han. Er så deilig når de kan leke så fredelig sammen. Det kom noen mørke skyer over her nå, og det hadde jeg ikke bestilt. Hadde tenkt oss en tur på landet i dag, møtte nemlig onkelen min i byen i går og han hadde nå over 30 kalver som sprang ute. Tenkte det kunne være morsomt for ungene å se. Vi drar nok såfremt det ikke begynner å regne mens K sover dupp om ikke så lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 25. mai 2009 #2808 Del Skrevet 25. mai 2009 Innom og leser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennah Skrevet 6. juli 2009 #2809 Del Skrevet 6. juli 2009 *mine innlegg* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 7. juli 2009 Forfatter #2810 Del Skrevet 7. juli 2009 Lenge siden gitt, men dagene flyr fra meg. Koser oss i det nydelige været her nord. Ute nesten hele dagen, grilling og bading. Ferien blir ikke før i august når sambo kommer hjem, da kjører vi til Gøteborg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 31. august 2009 #2811 Del Skrevet 31. august 2009 Tittei det er bare meg:) Måtte innom her og kikke litt på gamle tomter:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 5. september 2009 Forfatter #2812 Del Skrevet 5. september 2009 Næmmen Skytte, åhh det var koselig. --------------- Lurte lenge på om jeg skulle legge igjen noen ord, for jeg sliter med mye tanker akkurat nå. Gromgutten er snart 16mnd og er selvfølgelig verdens herligste, han som de 2 andre. Men han kryper ikke alene enda, han har såvidt reist seg opp på knærne og prøver seg forsiktig med å sette en fot i bakken når han står på alle fire. Ender med at han deiser til siden på gulvet. Vi får oppfølging av fysio hver mnd, og det har vært greit frem til nå. Ellers babler han ikke, sier litt baba og mmm, men det er alt. Ellers er han stille. Han kan ikke vinke, kan ikke peke, kan ikke klappe søte, kan ikke vise hvor stor han er og skjønner ikke borte-bø.... Han sliter også med maten, har til nå bare spist grøt og 6mnd middag på glass. Alt med antydning til biter har han brukket seg av og det har kommet opp med en sprut. Heldigvis har han de siste 3 ukene begynt å tolerere litt mer biter, men det går sakte. Han trives best når han får sitte i et fang og kose, der kan han sitte på timesvis. Eller når han får ligge i fred på gulvet å leke med yndlingslekene sine. Blir ivrig og ler når storungene herjer med han, men mister etterhvert interessen for dem. Vi skal på ønh nå den 16.sept, for han har væske på begge mellomørene og jeg lurer på om han kanskje hører litt dårligere enn normalt. Kjenner på mammahjertet at der er noe med gullet mitt, men jeg vet ikke hva jeg skal tro. Vi skal ta den timen på ønh først, så får vi se etterpå hva som skjer. Vi var på 15mnd ktrl i slutten av aug og da var han 12,1 kg og 84cm lang. Han har fått 10 tenner nå, fire oppe og fire nede + jekslene oppe. Den 11., ene jekselen nede, er på tur og det merkes på humør og mage. Ellers stortrives han i bhg, er en veldig enkel gutt å ha med å gjøre. Vi har også fått skolejente siden sist, og hun stortrives der. Blitt kjent med jentene i klassen og har bestandig mye å fortelle når hun kommer hjem. Mellomsten trives i bhg og er fortsatt høyt og lavt hele dagen. Plagene med hals/nese/sikling/snorking er ikke blitt bedre, så han har også time på ønh den 16.sept. Nå skal vi få dem til å ta halsmandlene hans, jeg er rimelig sikker på at vi blir kvitt problemene da. De kan nemlig sees som to svære kuler bak i svelget. Jeg fikk meg også 100% fast jobb i sommer!!! Begynte 20.august som førskolelærer i det spesialpedagogiske støtteteamet i kommunen. Kjempespennende!! Har du lest helt hit, fortjener du en Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doratheexplorer Skrevet 5. september 2009 #2813 Del Skrevet 5. september 2009 Heeeia, lenge siden sist Så fint å lese om hvordan det går med dere. Skjønner at dagene dine er bekymringsverdig. Er ikke lett å si hva det kan være, men håper dere kan få ett svar etter timen på ønh. Høres jo ut som at han er stor for alderen og at han trives i bhg. er jo ett sunnhetstegn. Mellomstetøtta vår var også plaget med snorking i maaange år. Hun ble operert for mandlene i våres, og nå hører jeg ikke henne nesten når hun sover Det er deilig det, så du skal se at han blir bedre etter en ev. operasjon. Vi hadde fritt sykehusvalg og valge Lovisenberg i Oslo framfor noen her nord. Kort ventetid og super service. Mannen var med henne og han var superfornøyd Først ble vi forespeilet at vi måtte betale 500 eller noe sånt i egenandel, men det visste seg å ikke være sant. Vi slapp unna med kun utgifter til mat på turen. Slapp både egenandel på sykehus (pga alder) - bussbillett (pga dårlig tid, måtte rekke timen) og drosjen tilbake til byen (også dette pga. alder) Be legen sjekke hvor det er kortest ventetid og vurder sykehusvalg nøye! Som sagt, kos å lese litt om hvordan dere har det. Håper det ikke går altfor lang tid før du lar høre fra deg igjen Stor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 6. september 2009 Forfatter #2814 Del Skrevet 6. september 2009 Det er ikke aktuelt å bruke noe annet enn sykehuset i byen vår. Jeg reiser ikke bort for å operere noe så enkelt som halsmandlene. Dessuten har jeg to andre hjemme som krever sitt og en mann som jobber 4 uker borte og er 4 uker hjemme. Regner med at vi får time i oktober, siden de prioriterer barna her. Nå er det frokosttid her i huset, så får vi se om det blir søndagstur på hurtigruten i dag. Var visst Trollfjord som var inne så jeg i avisen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 7. september 2009 Forfatter #2815 Del Skrevet 7. september 2009 Da er alle ungene i seng og sover, og jeg korter ned ventetiden til Grey`s med litt surfing. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 8. september 2009 Forfatter #2816 Del Skrevet 8. september 2009 Lillemann er 16mnd i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 11. september 2009 Forfatter #2817 Del Skrevet 11. september 2009 JAAAA!!! I en alder av 16mnd og 2dager krabbet lillemann over stuegulvet for første gang forleden kveld! Alene vel og merke. Han hadde visst krabbet litt i bhg i dag og hos fysio i dag var han helt eksemplarisk. Prøvde seg på knestående og viste vilje til å ville komme seg opp på føttene også. Hun ble kjempeimponert og det gjorde så godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 13. september 2009 Forfatter #2818 Del Skrevet 13. september 2009 Lillemann kryper bare mer og mer for hver dag, og han er til og med mye mer oppe på kne for å nå opp til ulike ting. Er så morsomt å se på han, og jeg tror han synes det er litt stas selv. Nå sover han og storungene leker i kjellerstuen. Jeg tar meg en kaffekopp og nyter stillheten. Kl 16 kommer 3 venninner med sine 1åringer hit for en etterlengtet playdate. Skal bli koselig med litt voksenprat kjenner jeg. Er jo enda gode 14 dager til vi får pappan hjem igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 13. september 2009 Forfatter #2819 Del Skrevet 13. september 2009 Kan jo klistre inn denne her også. Leseliste for 2009, er godt i gang jeg. HAR LEST: 1. Vinterbyen av Arnaldur Indridason (rakk den ikke i 2008...) 2. En plass i solen av Liza Marklund 3. Labyrinten av Kate Mosse 4. Fuglemannen av Mo Hayder 5. Det svakeste ledd av Ingrid Berglund 6. Lykkeformelen av Ingrid Berglund 7. Fredagsstrikkeklubben av Kate Jacobs 8. En shopoholiker med baby av Sophie Kinsella 9. Saman er ein mindre aleine av Anna Gavalda 10. Løsningen på Madonna-gåten av Knut Nærum m.fl. 11. Veronika vil dø av Paulo Coelho 12. Fjellet av Arnaldur Indridason 13. Senõr Peregrino av Cecilia Samartin 14. Tokyo av Mo Hayder 15. Mine drømmers land av Merice Briffa 16. Kineseren av Henning Mankell 17. Shantaram av Gregory David Roberts 18. Boktyven av Markus Zusak 19. Evighetens kyss av Stephenie Meyer (første bok i twilight-serien) 20. Øya av Victoria Hislop 21. Under en ny måne av Stephenie Meyer (andre bok i twilight-serien) LESES NÅ: SKAL LESE: Utvalgte emner i kvantefysikk (ikke heelt sikker på tittelen...) I den skogen av Harlan Coben Mørkemannen av Unni Lindell Inès, jeg elsker deg av Isabel Allende Kalde hjerter av Gunnar Staalesen Hun som ingen unnslipper av Ingrid Berglund Vindens skygge av Carlos Ruiz Zafón Engelens spill av Carlos Ruiz Zafón Bisettelsen av Lars Sabye Christensen Elleve minutter av Paulo Coelho Den siste vinteren av Åke Edwardson Berettelse om herr Roos av Håkan Nesser Kuren av Mo Hayder Ut og stjæle hester av Per Pettersen Granateplene av Sue Monk Kidd Til din vrede går over av Åsa Larsson Panserhjerte av Jo Nesbø Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 30. september 2009 Forfatter #2820 Del Skrevet 30. september 2009 15.september: Lillemann dro seg opp i stående helt alene!! 27.september: tann nr 11 kommer. Er jeksel nr tre nede til høyre. Da har vi vært hos fastlegen, som skjønte vår bekymring veldig godt og henviste oss til barnelegen på sykehuset. Har også snakket med styrer i bhg og vi skal sette oss ned å skrive henvisning til PPT nå. Fredag er det operasjon av ørene, kjenner jeg gruer meg litt nå. Ellers er det fysio igjen 23.okt og 18mnd ktrl 9.nov. Lillemann er blitt en racer til å krabbe nå, han klarer å sitte på kne mens han leker og han drar seg opp i stående masse hver dag! Jeg har også vært på kontaktmøte for 1.klassingen vår, og fikk så masse skryt. Lillemor er visst en utrolig dyktig og smart jente. Imponerer lærerne med sine kunnskaper på alle områder. Pondus står på venteliste til operasjon av halsmandlene, skal bli greit å få det gjort nå. Jeg er rimelig sikker på at alle plagene hans forsvinner nå, og at språket helt sikkert blir mye bedre nå som han slipper å gå rundt med sikkel i munnen hele tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå