Gå til innhold

Livet i Pondusa-huset

pondusa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har det bare fint vi. Vært alene i 3 uker nå og det er 3 uker igjen til mannen kommer hjem. Gikk jo bare bra og være alene, når lillebror er roligheten selv og de to store takler det kjempefint.

Nå ble det endelig litt sol her, så jeg skal bare fli meg litt, så triller vi tur til byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Bare innom for å oppdatere meg :) Godt å høre at alt går bra, og at lillegutt er så snill og rolig :)

Ha ei fin helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte jo fra De Små Ting, og i dag fikk vi et nydelig lys blått sjal i posten. Og fy fela så deilig det var å bære i det! Jeg kjente jo knapt at jeg hadde lillebror på magen, og han sovna tvert i sjalet.

Dette blir vi å bruke masse!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er litt treg jeg da, og har ikke fått vært inne her på en stund. Men gratulerer så mye med den lille som nå begynner å bli litt større :danser:

Hvordan er livet blitt fram til nå fra 2 til 3 ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt treg jeg da, og har ikke fått vært inne her på en stund. Men gratulerer så mye med den lille som nå begynner å bli litt større :danser:

Hvordan er livet blitt fram til nå fra 2 til 3 ??

Det har bare blitt enda bedre! Lillebror er roligheten selv, så jeg får mye tid til de store i løpet av dagen også. Sambo har vært borte i 3,5 uke nå, og det har gått mye bedre enn jeg forventet. Heldigvis.

Er det dere? Næh, så søtt! :hjerte::rodme:

Er oss ja. Er like mye kos for mamman som for lillebror.

Å, det så koselig ut!

Ja det anbefales virkelig!

Koselig! :hjerter:

Takk. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pondus ble bare bedre og bedre utover dagen, så nå satser jeg på feberfri natt og bhg i morgen. Jeg har noen ærend jeg må få gjort i byen i morgen.

Planer ellers denne uka er:

#Onsdag- barselvenninnetreff kl 12, ut og spis med jobben kl 20

#Torsdag- 6-ukers kontroll for lillebror kl 12.30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pondus var frisk i dag, så nå er begge i bhg. Jeg og lillebror skal til byen om en liten stund.

Glemte jo å fortelle om USA-pakken vår. Hadde bestilt nye crocs til ungene fra taylorshoes. Pondus fikk blå med Thomas toget og Lillemor fikk glitter-lilla med Hannah Montana. Gjett om det var fornøyde unger.

Tok 13 dager fra bestilling til de var på posthuset, og de gikk glatt gjennom tollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig vi har fått vannkopper her i huset. Det går i bhg til ungene og lillemor kom opp nå kl 7 med 5 myggstikklignende prikker i ansiktet. Hvor lenge går det før nye prikker kommer dersom det er vannkopper da??

Litt ubeleilig siden det er 2 uker til sambo kommer hjem....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var heldigvis bare knott-stikk. Skulle sett de andre ungene i bhg, alle var helt oppspist av knott. Nå får vi vel et slikt insektsår også.

Nå har jeg så og si bare et bleiebarn. Pondus sov sin første natt uten bleie i natt, helt uten uhell. Har også gått 2 dager uten bleie uten uhell i bhg. *veldigglad*

Jeg var ute og spiste med jobben i går kveld. Hadde med med lillebror. Han sov fra vi startet kl 20 til vi var ferdig kl 22. Kom med 2 knark da vi kjørte hjem. Skiftet bleie og puppet og så la jeg han i bagen i senga 22.45. Han bare sov videre og sov til kl 2. Ti min med pupp og så sov han til kl 6. Ti min pupp og så sov han til kl 7.45. Da vekket jeg han for vi måtte kjøre storungene i bhg.

Kom hjem, pupp og kl 8.45 sov han igjen.

Litt senere i dag skal vi på 6-ukers kontroll. Blir spennende å se hva han har vokst. Skal dessuten snakke med legen om at han har favorittside og at han virker litt stiv i nakken når jeg prøver å få han til å snu hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på 6-ukers kontroll i dag og lillebror ble godkjent. Selv om den danske helsesøsteren(som egentlig bare er sykepleier) var litt ny og legen (ei helt uinteressert ungjente) bare komlet.

De vitale målene var da 4670g, 57cm og 37cm ho.

Var også innom føden for å sjekke opp om det var riktig at vi skulle hatt en oppfølgings-ul av hoftene, og det skulle vi visst hatt. Fikk time i morgen 9.30.

Hadde lillebror i sleepy wrapen da jeg var innom føden og jeg ble nærmest nedrent av jordmødre og barnepleiere som ville se. Ei jm lurte på om ikke de skulle hatt et slikt sjal på føden, for hun syntes det så genialt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...