pondusa Skrevet 28. mai 2008 Forfatter #2741 Del Skrevet 28. mai 2008 Lillebror har sovet siden kl 9.30, og jeg har sittet i en stol med en strikking. Nå våkner han endelig, så vi kan skifte bleie, gi pupp og dra en kjapp tur til byen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 29. mai 2008 Forfatter #2742 Del Skrevet 29. mai 2008 Morn morn. Etter noen dager med regn og surt vær, så skinner nå endelig sola her i dag. Gradstokken har dessuten passert 10 grader nå, så det ser ut til å bli en fin dag. Vi nordlenninger er ikke så storforlangende når det kommer til finvær. Tror jeg skal ta med Kristoffer til byen i sjalet i dag, der har vi nemlig ikke brukt det enda. Får dra midt i "Hurtigrutetiden", 12.15-13.30, så er vi garantert masse oppmerksomhet... Lilleprinsen er 3 uker i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pysepus Skrevet 29. mai 2008 #2743 Del Skrevet 29. mai 2008 Hurra for Her er det overskyet og jeg venter bare på tordneværet, men det er da 22 grader ute likevel :-D Tipper den skikkelige varmen kommer til dere om litt Og så lenge det er sol er jeg fornøyd :juhu: God tur til byen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 29. mai 2008 Forfatter #2744 Del Skrevet 29. mai 2008 Jeg knøt på meg sjalet (et tricot slen), tok lillebror med meg og kjørte til byen. Der puttet jeg han ned i sjalet og han sovnet nokså momentant. Var ca 3 timer i byen, med innlagt mating på kafè, og vi fikk masse oppmerksomhet fra masse folk. Siden det var sol og pent vær, krydde det av trillende småbarnsmødre og jeg fikk lange blikk fra mange. De jeg kjente, stoppet jeg for å prate med og fikk dermed vist frem sjalet. Skal ta lillebror i sjalet når vi skal på helsestasjonen for å møte barselgruppa første gangen, så kanskje vi får spredd det litt her nord også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennah Skrevet 29. mai 2008 #2745 Del Skrevet 29. mai 2008 Vi nordlenninger er ikke så storforlangende når det kommer til finvær. Det er helt sant. Etter 1-2 uker med knallvær i fjor sommer sa jeg at det godt kunne bli litt mildere og regne litt, også kunne det bli fint igjen. Fikk kommentaren: "Du er jammen ikke storforlangende". Hva slags sjal er det du har? Elastisk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 29. mai 2008 Forfatter #2746 Del Skrevet 29. mai 2008 Ja jeg har et elastisk sjal. Heter Tricot Slen og føres bl.a av babylonia.no. Jeg kjøpte det brukt av noen på nettet da. Har også bestilt meg et slikt SleepyWrap som Murmel linket til. Kan virkelig anbefales!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 29. mai 2008 #2747 Del Skrevet 29. mai 2008 Bestilte meg SleepyWrap idag jeg og. Har til dags dato ikke sett et eneste bæretøy her i byen så jeg er spent på hvordan reaksjonene blir. Gleder meg til å prøve. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 30. mai 2008 #2748 Del Skrevet 30. mai 2008 Jeg koser meg sånn med å lese opm hverdagen din, Pondusa. For en fantastisk mamma du er, virker så trygg og rolig med alt Da får man tydeligvis trygge og rolige barn også... Ha en riktig god helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 30. mai 2008 Forfatter #2749 Del Skrevet 30. mai 2008 Jeg koser meg sånn med å lese opm hverdagen din, Pondusa. For en fantastisk mamma du er, virker så trygg og rolig med alt Da får man tydeligvis trygge og rolige barn også... Ha en riktig god helg Takk for gode ord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 30. mai 2008 Forfatter #2750 Del Skrevet 30. mai 2008 Vi hadde andre uoffisielle veiing på badevekta i går. Tror lillebror vokser bra jeg. Ved fødsel: 3530g Ved hjemreise: 3250g 1.uoff. veiing hjemme: ca 3,7kg (10dager gammel) 2.uoff. veiing hjemme: ca 4,1kg (21 dager gammel) Vi orker ikke dra på helsestasjonen for veiing så lenge jeg ser han spiser godt og sover godt. Så første offisielle veiing på h.stasjonen blir når han er 1 mnd. Jeg veier og måler på h.stasjonen hver mnd-dag, slik at vi får skrevet det i boken hans. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 30. mai 2008 Forfatter #2751 Del Skrevet 30. mai 2008 Jeg sto ved kjøkkenbenken å stekte kjøttdeig til fredagspizzan. Pondus sto ved siden av meg og skravla gikk. Jeg hadde nettopp lagd ferdig deigen, så den sto og hevet i bollen. Pondus sto og klappet på deigen og spurte ørten ganger om hvorfor det het deig? Jeg svarte at det bare var slik, at noen hadde bestemt det. Så kikket han lenge på deigen før han plutselig utbrøt: Hei på dei (deg). Og så knakk han sammen i latter... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pysepus Skrevet 1. juni 2008 #2752 Del Skrevet 1. juni 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 4. juni 2008 Forfatter #2753 Del Skrevet 4. juni 2008 Da er storungene reist på besteforeldre-ferie. Svigers var her i byen i går og tok de med seg da de reiste. Lillebror og jeg trillet oss en skikkelig lang tur i går ettermiddag og bare koste oss på kvelden. I dag sov vi til vi våknet kl 8, og sto opp til strålende sol og 19 grader. Har en "trimme-med-vogn" avtale med en venninne som fikk baby i feb. Skal bli deilig å gå tur i dette nydelige været. Og så kan jeg jo være ute så lenge jeg vil, uten å tenke på at unger skal hentes i bhg. Koooooooser oss med andre ord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 5. juni 2008 Forfatter #2754 Del Skrevet 5. juni 2008 Lillebror er 4 uker i dag. Jeg hadde en uoffisiell veiing på badevekta i dag, den viste en differanse på 4,3 kg. Opp ca 200 g siden forrige torsdag. Skal ta 1mnd veiing på helsestasjonen på mandag, det blir første gang vi veier der, og så skal vi på 6-ukers kontroll den 19.juni. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennah Skrevet 5. juni 2008 #2755 Del Skrevet 5. juni 2008 Jeg sto ved kjøkkenbenken å stekte kjøttdeig til fredagspizzan. Pondus sto ved siden av meg og skravla gikk. Jeg hadde nettopp lagd ferdig deigen, så den sto og hevet i bollen. Pondus sto og klappet på deigen og spurte ørten ganger om hvorfor det het deig? Jeg svarte at det bare var slik, at noen hadde bestemt det. Så kikket han lenge på deigen før han plutselig utbrøt: Hei på dei (deg). Og så knakk han sammen i latter... Morsom fyr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 5. juni 2008 #2756 Del Skrevet 5. juni 2008 for at lilleprinsen er 4 uker! :-D Jeg har også tenkt å bære gutten i sjal, blir spennende å se hvordan det går! Har øvd meg en del på knyting, og selv om det blir annerledes når jeg faktisk har en ordentlig baby å putte oppi så tror jeg jeg skal få det til Det virker jo så utrolig praktisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 7. juni 2008 Forfatter #2757 Del Skrevet 7. juni 2008 Koser oss bare hos svigers vi. Deilig vær, så ungene har sprunget lettkledd hele dagen. Var og gikk tur til ungenes oldemor for å vise frem lillebror. 40 min gange hver vei, og den tok vi i sjalet. Deilig. Nå sover lillemann, får se om han gjentar natten fra i går. Da sov han fra 23-02.30, pupp, sov fra 02.45-04.30, pupp, sov fra 04.45-08.30. Vi blir her til mandagsmorgen, reiser hjem med båten kl 06 sammen med svigerfar da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pysepus Skrevet 7. juni 2008 #2758 Del Skrevet 7. juni 2008 Kose dere hos svigers Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 7. juni 2008 #2759 Del Skrevet 7. juni 2008 Høres ut som en herlig helg. Kos dere masse hos svigers. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 8. juni 2008 Forfatter #2760 Del Skrevet 8. juni 2008 Lillebror er 1 mnd i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå