Gå til innhold

Livet i Pondusa-huset

pondusa

Anbefalte innlegg

Ellers må jeg vel ringe legekontoret for å få time til 6ukers for meg selv. Klarer ikke å bestemme meg for om jeg skal sette inn spiral eller ikke. Noen som har det her, og som IKKE har blitt plaget med den i etterkant? Og hvilken type bør man gå for, kobber eller hormon?

Fikk satt inn hormonspiral etter min andre fødsel. Litt ubehagelig å sette inn, men ingen plager :) Fordelen med hormon er jo at du slipper TR da, og det er deilig. Kobber vet jeg ikke så mye om :sjenert:

5 uker :overrasket: Håper ukene går fort da :)

:klem1:

Endret av Susiepia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Pysepus

Fem uker? :overrasket: Du er flink som er hjemme så lenge alene med barna :) Man blir vel vant til det etterhvert ;) Jeg har iallfall sagt til kjære at sånn jobb får han ikke lov å ha :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har ungene vært ute i nabohagen helt siden de kom fra bhg, deilig. Lillebror har sovet for det meste, og sover nå.

Skal snart starte stell av de store og så skal jeg bare slappe av i godstolen resten av kvelden.

Er heldigvis meldt pent vær for helgen, så jeg satser på at vi kan være mye ute i helgen. "Alle" vi kjenner er bortreist i helga, så jeg tviler på at det blir bytur i morgen. Kjedelig å sitte på kafè alene med ungene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det!

Her har 3 søte små sovet søtt siden kl 19.45. Den minste lille søte er forventet å våkne ca om en halvtime, for så å bli stelt og puppet og sikkert sovne igjen for natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Der sover alle barna. Vi har vært på kaffebesøk hos naboen i et par timer. Ungene lekte ute og inne, og vi voksen drakk kaffe og skravlet. Koselig.

Lillebror har sittet masse i sjalet i dag, ser ut til at han liker det veldig godt. Vi prøvde ut liggende stilling og froskestilling på magen. Han sov like godt i begge to, og så er det jo så deilig å bære han da. :hjerte:

Nå skal jeg lage meg en god kopp te, litt mat og bare slappe av i godstolen. Må vel av gammel vane se Grand Prix også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her leker storungene i stuen, lillebror sover på rommet og jeg koser meg med en kopp te.

Lillebror har forøvrig på seg sin aller første tøybleie i dag. Brettebleie med ullbukse utenpå. Fikk den på seg før pupp og sovna så kl 9, så det skal bli spennende å se når han våkner. Forventer at han sover en 2-3 timer nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pysepus

Det virker som om dere har fått en snill baby :) Skriker han noengang og er umulig? Tror du at det kan komme av at han er tredjemann slik at du er mer sikker i det du gjør? *suge til meg all kunnskap jeg kan*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har ikke skreket noe på de 17 dagene han har levd nei. Han er mye roligere enn de to andre var, men jeg er nok også mye roligere denne gangen. Man blir jo mer og mer dreven for hvert barn som kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig så stille i huset. Her har storungene vært i tottene på hverandre hele dagen!

Nå er lillemor kjørt på besøk til en venninne, og pondus stakk ned til nabojenta og er der inne å leker. Lillebror sover i bagen, og jeg bare sitter her. Har laget meg en kopp te og skal ta meg litt mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var alle små glugger lukket. Vi har ubevisst kommet inn i en god rutine ser jeg. 19.15 går vi på badet for kveldstell og da må jo lillebror følge med. Tar gjerne en halvtimes tid på badet, men da er alle 3 stelt for kvelden. Så følger vi Pondus i seng og sier godnatt, så følger jeg Lillemor i seng og sier godnatt og så gir jeg lillebror en liten dæsj pupp og så sovner han. Så de 3 siste kveldene har han sovet fra 20-22(30). Da tar vi et kjapt bleieskift,litt pupp og kos og så sover han fra ca 23 og til rundt kl 3.

Med andre ord har jeg nesten hele kvelden for meg selv, og kan slappe av. Deilig.

Vi har også brukt brettis-bleier hele dagen, og det har gått kjempebra. Har en tett bleiepose fra bleieboden som henger ved stellebordet, og der havner de skitne bleiene oppi. Når den blir full, tømmer jeg den bare i vaskemaskinen og starter. Virker som lillebror trives med brettiser, og jeg ser at stumpen hans trives med det også. Vi har nå 18 brettiser, som jeg bretter klare og legger under stellebordet, regner med at jeg må vaske ca annenhver dag da. Men vaskemaskinen går jo uansett, så litt fra eller til gjør vel ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi gjorde det enkelt i dag, det ble pølse med brød til middag. Men dog grove pølsebrød og masse agurk, tomat og mais ved siden av.

Ungene jublet, spiste i lynets hastighet og er nå på naboens trampoline sammen med ungene der.

Jeg og lillemann slapper av inne, han ligger mett og nystelt i bagen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med svigers i dag. De kommer hit tirsdag i neste uke da svigermor har frisørtime. Så tar de med seg Lillemor og Pondus utover til øyene på ettermiddagen, der får de være alene med besteforeldrene til jeg og lillebror kommer utover på fredag. Så er vi der sammen den helgen, før svigerfar følger oss hjem med båten på mandag. Mao får jeg nesten 3 hele dager med kun lillebror neste uke. Blir jo rene skjære luksusen dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Snakket med svigers i dag. De kommer hit tirsdag i neste uke da svigermor har frisørtime. Så tar de med seg Lillemor og Pondus utover til øyene på ettermiddagen, der får de være alene med besteforeldrene til jeg og lillebror kommer utover på fredag. Så er vi der sammen den helgen, før svigerfar følger oss hjem med båten på mandag. Mao får jeg nesten 3 hele dager med kun lillebror neste uke. Blir jo rene skjære luksusen dette.

Deilig med litt kvalitetstid da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morn morn.

Her var vi oppe halv åtte. Fikk ordnet storunger og smurt mat og stelt og puppet lillebror, så kjørte vi storungene til frokost i bhg halv ni. Lillebror sovna så godt i bilen, så jeg bare la han over i bagen da vi kom hjem. Etter det har jeg tatt en god dusj, oppdatert meg litt her og nå skal jeg lage meg en god frokost og en kopp te.

Så har jeg litt nyvasket tøy som må brettes, må vel brette klar en bunke tøybleier også. Det funker utmerket på lillebror, og jeg ser at stumpen hans også liker det. Ikke var det noe merarbeid med det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...