Catus Skrevet 8. mai 2008 #2661 Del Skrevet 8. mai 2008 Hurra for Pondusa! Gratulerer så utrolig masse med lille smule! Gleder meg til å høre om hvordan dere har det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 9. mai 2008 #2662 Del Skrevet 9. mai 2008 Endelig! Gratulerer så mye! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 9. mai 2008 #2663 Del Skrevet 9. mai 2008 GRATULERE SÅ MYE!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 9. mai 2008 #2664 Del Skrevet 9. mai 2008 Jeg fikk en melding fra pondusa i går: Hun kommer mest trolig hjem fra sykehuset i morgen. Kom inn på føden klokka 00.10 med 5 cm åpning. En time på ctg og en time i badekar før det plutselig var full åpning og han var ute klokka 02.23. Hun sier det var en skikkelig drømmefødsel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 10. mai 2008 Forfatter #2665 Del Skrevet 10. mai 2008 (endret) Tusen takk for gratulasjoner! Javisst gikk det raskt når han først bestemte seg for å komme. Vi rakk å være på føden i 2 timer og 13 minutter vi. Kom inn på føden 00.10. Da var det 3 min mellom riene og vi fant det tryggest å dra. Ble satt rett på registrering og satt med det til kl var 01.00. Ble undersøkt og fikk konstatert 5 cm åpning. Joda, her skulle det bli baby. Jordmor hadde med seg en jordmorstudent som skulle ha ansvaret for fødselen, hun er ett år eldre enn meg og en kjempetrivelig dame. Ble så glad når jeg fikk høre at hun skulle ta imot smule. Kl 01.15 tappet vi i badekaret og der lå jeg mens sambo dusjet magen ved hver rie. De var helt overkommelige, og jeg duppet faktisk litt av. Kl 02.00 fikk jeg plutselig sånn presstrang og vi callet opp jordmor og student.. Fikk på et vis lagt meg over i senga, og jordmorstudenten fant full åpning. Hun tok også fostervannet da, og etter 3 pressrier, tror jeg, var lille skjønningen vår ute 02.23. : Og etter nøye overveining bestemte han seg altså for 8.mai. Ikke bare var det flaggdag, men det var min og sambo`s 10-års jubileumsdag og det var bursdagen til onkel i Sverige. Vi kom hjem nå i ettermiddag, og det var deilig. Lillebror er foreløbig navnløs, vi må se han litt an først. Endret 10. mai 2008 av pondusa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennah Skrevet 10. mai 2008 #2666 Del Skrevet 10. mai 2008 Velkommen hjem! (jeg er litt misunnelig, altså...vil også ha babyen ut og hjem ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 10. mai 2008 #2667 Del Skrevet 10. mai 2008 Velkommen hjem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 10. mai 2008 #2668 Del Skrevet 10. mai 2008 Velkommen hjem! :juhu: Så herlig at han kom på en flaggdag, onkel i sveriges bursdag og din og samboerens 10årsdag! Smart baby! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 10. mai 2008 Forfatter #2669 Del Skrevet 10. mai 2008 *oppdatert innlegget over* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Reka Skrevet 10. mai 2008 #2670 Del Skrevet 10. mai 2008 Ååå Håper dere koser dere sammen i helgen alle 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felicity Skrevet 10. mai 2008 #2671 Del Skrevet 10. mai 2008 Velkommen hjem Så fort du kom hjem. Håper du har det bra. Krysser for at det går bra nå fremover, som tre barnsmamma:D Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 10. mai 2008 #2672 Del Skrevet 10. mai 2008 Velkommen hjem igjen Pondusa! Kos dere som en familie på 5! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doratheexplorer Skrevet 10. mai 2008 #2673 Del Skrevet 10. mai 2008 Hei og velkommen hjem Åå for en drømmefødsel Jeg vil også!! Du er kjempeheldig som er ferdig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 11. mai 2008 Forfatter #2674 Del Skrevet 11. mai 2008 Har hatt en helt fantastisk første natt hjemme. Lillebror sov 2-2.5 timers dupper hele gårdagen, og siste duppen var fra 21-23.30. Så var det litt pupp før jeg tok jeg han med på badet, stelte han og gav han mere pupp. Så sov vi fra 24 og frem til 2.45. Da fikk han pupp, før vi sovnet kl 3. Så sov vi til 4.30, mer pupp og et bleieskift, før vi sov fra 5-8. Sto opp sammen med lillemor og pondus da, og de fikk kose og holde litt på lillebror. Vi skiftet bleie på han sammen, og så var det tid for enda mer pupp. Han sovnet igjen kl 9, og jeg regner med han sover en stund nå. Jeg har en vannvittig melkespreng, brystene er steinharde selv om smule har spist godt. Lette frem esken med brystpumpa, men der var bare reservedeler. *gaah* Jeg må ha lånt den bort, og nå husker jeg ikke til hvem.... Må ringe litt rundt og høre om noen kanskje har en jeg kan få låne i dag. Må få pumpet ut noe av dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 11. mai 2008 #2675 Del Skrevet 11. mai 2008 Velkommen hjem, snuppa! Husker puppebeskrivelsen din. Har fundert litt på fenomenet og har konkludert med at det er slik det må være å ha silikon. Med andre ord, det er ikke noe for meg Håper natten blir like bra som forrige Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 11. mai 2008 #2676 Del Skrevet 11. mai 2008 Velkommen hjem Høres koselig ut med en helt liten fersk en Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 12. mai 2008 Forfatter #2677 Del Skrevet 12. mai 2008 Murmelmy og Iss. Natten var bare herlig, lillebror sovnet kl 23 og sov til 1.30. Pupping til kl 2 og så sov vi til 4.30. Pupp og så våken kl 6. Da kom han over i vår seng, og lå og koste seg til klokka ble 8. Da var vi lys våkne og sto opp sammen med lillemor og pondus. Jeg er imponert over at lillebror godtar å bli lagt tilbake i vognbagen etter pupping om natta. (Vi har bare satt innerbagen til kombivogna i sprinkelsenga om natten, for den er mye tettere og lunere enn den åpne sprinkelsenga.) Det nektet nemlig de to andre, så de havnet i armkroken etter første amming. Jeg merker jo nå at vi sover jo bedre begge to når han kan få sove for seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 12. mai 2008 Forfatter #2678 Del Skrevet 12. mai 2008 Og vi løste mysteriet med pumpa. Den gikk i stykker da jeg brukte den til pondus, og det ble ikke kjøpt noe ny. Storesøs kjøpte ny året etter da de fikk siste jenta, og jeg har nå fått den pumpa. Skal si det var deilig å få ut litt spreng i går. Pondus sto storøyd ved siden av og lurte hvor all melken kom fra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 12. mai 2008 #2679 Del Skrevet 12. mai 2008 Så herlig at lillebror vil tilbake i bag'en sin. Vi bruker den vi og, til tross for at han ligger i vugga på soverommet vårt. Han synes bag'en er mye bedre å sove i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 12. mai 2008 Forfatter #2680 Del Skrevet 12. mai 2008 Vi bruker jo bagen til soving inne på stua på dagtid også. Dvs vi har begynt å gå inn på soverommet med bagen når han sover skikkelig. Så kan storungene ha oss litt alene den stunden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå