Gå til innhold

Livet i Pondusa-huset

pondusa

Anbefalte innlegg

Da kjære damer!

I dag er vi hele 25+0 uker, og nå flyr tiden jammen raskt. Begynner å gå opp for meg at om ikke så lenge skal vi faktisk bli en familie på 5.

Smule er i fullt vigør hele dagen, spesielt når jeg våkner på morran og når jeg legger meg. Er så deilig å kjenne disse små sparkene. Funderer meg grønn på hvordan h*n ligger, av og til kjennes det ut som h*n står og strekker seg i høyden eller ligger så lang h*n er på tvers.

Skal på ny legetime 4.feb, blir med ul så da får jeg se den lille skatten en gang til. :hjerte:

Var til legen forrige tirsdag, og alt så bare vel ut. Legen mente det nesten ble kjedelig at alt gikk så greit. :ler:

BT: Var helt flott. 118/66

Vekt: Opp 6 kg. Det kan jeg leve med.

Sf.mål: Først mål til 28cm, så korrigert til 25 cm. (gj.snittet lå på 22cm...)

Ødem: 0

Hjertelyd: 138s/min (guttelyd??)

Har lagt inn nytt bilde tatt nå nettopp, tok med forfra også for morro skyld. Ser jo at den har vokst godt siden uke 22 og forrige bilde.

Er så glad i kosekula mi jeg. (ligger i galleriet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres ut som om våre små ligger på samme måten. Er sikker på at han sto med hodet godt ned i bekkenet idag og strakk seg så lang han var. Jeg fikk en liten kul etter små føtter øverst på magen, og jammen er det langt opp nå. Jeg har enda ikke hatt kontroll etter den i uke 12, så det er kanskje på tide å ta en snart? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har blitt onkel og tante!! :rørt:

Broren til sambo og kjæresten fikk for ca 50min siden sitt første barn. Fikk bilde av en nydelig gutt på mms. Måtte ringe svigermor for å høre, men hun satt på hurtigbåten. Hun hadde såvidt fått snakket med faren, men hun trodde gutten var 5,7 kg og 56cm. :dåne:

Det hadde visst vært en lang og hard fødsel som endte i snitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med tanteungen, så koselig!! :-D

Fødselen hørtes jo mindre koselig ut, med en stor unge og keisersnitt...

God helg! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer spm tante og onkel til en stor baby. :klemmer:

Tiden flyr i svangerskapet ditt - iallefall sett utenfra. ;)

:klem:

Gratulerer med nevøen! Er du tante til mange eller er det første?

Søsteren min har 2 jenter, men det er første babyen til sambo sin bror. De er bare 2 søsken. Så det var koselig med en nevø denne gangen.

Gratulerer med tanteungen, så koselig!! :-D

Fødselen hørtes jo mindre koselig ut, med en stor unge og keisersnitt...

God helg! :-D

Vi snakket med dem i dag og det gikk visst veldig bra med alle 3. Bare så dumt at de bor i Gøteborg da. Blir en nevø vi kommer til å se noe sjelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :vinke:

Bare innom å kikker, er jo spent hvordan det går her :)

Du er jo kommet langt jo... spennende at det virkelig nærmer seg at familien blir til 5 ;)

Gratulerer som tante :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi snakket med dem i dag og det gikk visst veldig bra med alle 3. Bare så dumt at de bor i Gøteborg da. Blir en nevø vi kommer til å se noe sjelden.

Så bra det gikk bra med de :)

Kjedelig å ha slekta så langt unna, jeg vet hvordan det er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 uker!! *dåne*

Hvor blir det av tiden? Jeg som bare skulle nyyyte dette svangerskapet, kommer jo til å være over før jeg får sukk for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 uker!! *dåne*

Hvor blir det av tiden? Jeg som bare skulle nyyyte dette svangerskapet, kommer jo til å være over før jeg får sukk for meg.

:fnise: Slik er jeg faktisk litt redd det blir for meg også, så jeg prøver å kose meg som gravid nå, tida går jo så fort!

:hoppe: litt for 27 uker! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var innom legen en ekstra tur i går ettermiddag. Begynte plutselig å komme slim i utfloden og jeg ble redd det kunne være fra slimproppen. Fikk en GU som heldigvis viste lang og lukket livmortapp. Har ikke merket noe mer, så håper det er over for denne gang.

Fikk også en sniktitt på lillesmule på ul. H*n ble målt til å være akkurat så stor som ukene tilsier, og det var jo selvfølgelig fantastisk å få sett h*n.

Legen kunne ikke si noe helt 100%, men vi heller nok mer mot ett av kjønnene her..... Skal på ordinær sv.kontroll på mandag, og da skulle vi kikke litt nøyere etter. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket kjønn tror dere det er da? *nysgjerrig*

Tenkte jeg skulle vente til etter ktrl på mandag med å avsløre det. Men kan jo si at jeg har et eksemplar fra før. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...