Gå til innhold

Livet i Pondusa-huset

pondusa

Anbefalte innlegg

Nei men dagene snegler seg avgårde. Det beste er at når vi når ul-dagen, så er det bare 4-5 dager til sambo kommer hjem. Så det blir ikke så mye lengting etter han denne mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mimrer og sammenligner litt.

Uke 16+0 med lillemor skrev jeg dette:

Legekontroll: Alt var bra, har lagt på meg 2 kg på 16 uker! Synes det er ganske bra.

Alt det andre var normalt, lå faktisk litt over gj.snittet på sf-målet. Livmora var kommet helt opp til navlen nå, da er det jo ikke rart at magen står ut som den gjør!!

Legekontroll og ul i uke 16+6 med pondus:

Vel hjemme etter legebesøk og resultatet er som følger:

1 stk sprell levende krabat som sto på hodet i mammas mage.

Siden jeg bare var 16+6, var krabaten litt for liten for mål enda. Hodemål var bare 39 mm enda, så jeg har fått ny time om 14 dager. Og da er sambo kommet hjem og kan være med på ul. Blit mye tjuvtitting dette.

Legen så ikke så nøye etter, kunne bare konstatere at den lille har 2 føtter og 2 armer, hjerte, magesekk og urinblære....

Da blir det minst 3 ul på meg, for i uke 31 pleier de å sjekke morkaka. Den lå nå langt nede til høyre, men trekker seg jo litt lengre opp etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lenge igjen til UL. Jeg syntes den tiden var lengst, venting på UL.

Men hvorfor må man ha ekstra UL for å se om en foranliggende morkake har flyttet seg oppover?

HAr det noe å si hvordan morkaken ligger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lenge igjen til UL. Jeg syntes den tiden var lengst, venting på UL.

Men hvorfor må man ha ekstra UL for å se om en foranliggende morkake har flyttet seg oppover?

HAr det noe å si hvordan morkaken ligger?

Dersom morkaken ligger langt nede og over åpningen til livmorhalsen, kan ikke babyen passere. Da må ungen forløses med ks.

Men siden livmoren vokser godt utover svangerskapet, trekkes også morkaken oppover. Dersom den ved ul i uke 28-30 har flyttet seg helt fra åpningen, kan man føde normalt.

Mine har ligget langt nede begge gangene, men flyttet seg fint oppover og jeg slapp heldigvis ks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ventetiden fram mot UL er lang ja. Husker sist, da fikk jeg timen i posten i februar, men selve UL'en var 29. april. Det var lenge det. Denne gangen har det heldigvis ikke gått så lang tid men nå kommer nok denne uka til å gå sakte.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og SOM du fortjener det da!!!! Vet ikke om mange som fortjener husmorferie så mye som du!!

Men send litt babystøv da...............begynner å bli utålmodig her:)

Blir jo sååå babysyk når jeg leser om alle som er gravide nå...

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kjekt å kunne se tilbake på hva du tenkte, samt tall med de to andre graviditetene. Er innom og kikker og sjekker at alt står bra til. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Imli: Nei det nærmer seg sakte nå.

Mayamor: Koselig at du tar turen innom. Håper alt er vel med dere også. :klem:

Epona: Er en ting å gjøre da vettu... :ler: Har dere forresten lagt noen planer om lillebrøster i fremtiden?

Endret av pondusa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planer har vi ja, Gullet skal få søsken så sant vi får det til, og vi gleder oss begge til det skal skje. Og vi igrunnen planlagt sånn omtrentlig når vi skal prøve igjen, men det er bare jeg som begynner å bli mer og mer klar allerede nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nytt bilde legges inn i galleriet nå. Magen har blitt skikkelig rund bare siste 2 ukene,og enda har jeg 3,5 uke igjen til halvveis.

Straks bare 8 dager igjen til ul. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...