Gå til innhold

Livet i Pondusa-huset

pondusa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke no gøy å være dårlig i magen nei :riste: Har selv sløva mye på sofaen i dag.

Må jo hoppe litt for 5000 innlegg da :hoppe::hoppe::hoppe:

:hallo:

Kjedelig at du er dårlig i magen :( Ei venninne av meg mente det var det første graviditetstegnet hun fikk, før hun visste at hun var gravid og som hun ikke tenkte over ... og symptomjeger som jeg er er det ikke så lurt med slike tips :fnise:

Så bra du har slike greie svigerforeldre!! :)

:hoppe: for 5000 innlegg! Avhengig? ;)

Håper magen er bedre.

Hurra for 5000 innlegg!! :)

Neida, ikke avhengig i det hele tatt. :fnise:

Er bedre i magen nå heldigvis. Sitter og venter på at brødene skal bli ferdigstekte, og det lukter jo så godt. Men jeg kan ikke skjære av de nå som de er så varme... :nei: Får heller legge meg og drømme om nybakte brød..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, ikke avhengig i det hele tatt. :fnise:

Er bedre i magen nå heldigvis. Sitter og venter på at brødene skal bli ferdigstekte, og det lukter jo så godt. Men jeg kan ikke skjære av de nå som de er så varme... :nei: Får heller legge meg og drømme om nybakte brød..

Nei, KG er jo ikke avhengighetsskapende :fnise:

Så bra at magen er bedre :)

Nam, nystekt brød! *komme på besøk* :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går mye bedre i dag. Kjent litt ligament-smerter, men det er bare positivt. Magen har også holdt seg i sjakk.

Fortalte det også på begge arbeidsplassene i dag, de andre ble glade og syntes det var koselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går mye bedre i dag. Kjent litt ligament-smerter, men det er bare positivt. Magen har også holdt seg i sjakk.

Fortalte det også på begge arbeidsplassene i dag, de andre ble glade og syntes det var koselig.

Så bra de ble glade og syntes det var koselig på arbeidsplassen :)

Selv gruer jeg meg til å eventuelt fortelle det en gang i tiden ... har jo begynt i ny jobb, selv om det er lite jobbing :sjenert:

Ligament-smerte? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligament-smerte? :klø:

Livmoren holdes fast inne i magen av mange ligament-bånd. Når livmoren vokser, strekkes jo disse båndene og det kan gjøre litt vondt. Nesten som moderate mens-knip.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin liten kul du har fått :) Hadde et bilde av min egen mage fra den tida der på mobilen. Syns jeg hadde kjempemage da, men nå kan jeg igrunn ikke se den :sjenert:

Ha en fin kveld da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse
Herregud som du, Monja og jeg har planlagt dette :ler:

Ja nesten som man skulle trodd at vi hadde planlagt :humpe: på en spesiell dag... :fnise:

Blir spennende hva terminene sier etter ordinær ul. Sist ble jeg flyttet 2 dager bak utfra min mens-termin, så jeg tror det blir sikkert noe lignende denne gangen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter å lurer på om jeg skal bestille første time til jordmor før den ordinære ultralyden. Mener jeg var tidlig første gang med pondus også.

I såfall kunne jeg fått time rundt uke 13-14 og kanskje hørt hjertelyden, og så ul i uke 18.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var visst hos jordmor 7+6 med pondus. Dvs 4 dager mer enn jeg er nå... Da skal jeg jammen bestille meg en time nå.

Fant denne oversikten, som jeg fikk hos jm da i den gamle dagboken. Som førstegangs får man alle kontrollene, som andre/tredje/fjerde-gangs får man velge selv om man vil benytte alle. Tror jeg vil det denne gangen også.

1.kontroll: lege - var den 3.sept -

2.kontroll: jordmor (indv. samtale)

Uke 17-18: lege m/ul - skal 26.nov -

Uke 20,24,28: jordmor

Uke 32: lege

Uke 34,36,37,38,39: jordmor

Uke 40 evt 41-42: lege el. jordmor

Endret av pondusa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om det er ganske mange kontroller.

Jeg trodde det vanlige var 8 kontroller inkl UL.

Er det virkelig nødvendig å gå til kontroll så mange ganger på slutten av svangerskapet? En gang i uken? Er det vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...