Gå til innhold

Livet i Pondusa-huset

pondusa

Anbefalte innlegg

Fortsatt vonde tak i magen, creamy utflod og hodepine.

Her legges alle detaljer på bordet... :flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Medisinen funka gitt. I natt har pondus sovet, og ikke vært spesielt tett. I tillegg til medisinen fikk han noen kortisontabl. i går. Kan jo være de som virket da.

Han var ikke spesielt happy mot å ta medisin i dag, forhåpentligvis blir han litt mer vant til det.

Vi var på besøk i bhg, spiste frokost sammen med dem og deltok på sangstund. Veldig trivelig.

Pondus hadde fått hylle med navn, knagg i gangen og kurv. Så nå er alt klart til torsdagen. Vi skal innom bhg i morgen også, for da er det fotografering. Lillemor skal ta gruppebilde sammen med utegruppa, og så tenkte jeg å ta søskenbilde av begge to. Spennende.

I dag skulle vi forsøke å komme oss til byen, for pondus trenger;

-støvler

-regnklær

-matbokser

-en ekstra lue

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: til en sliten men fantastisk mamma!!

Huff,syns det er så fælt når de små blir syke...Det er noe jeg gruer meg mest til...er så redd for krupp og alt mulig...Bra at medisinen virker sånn at du kanskje får deg litt søvn.

Og så spennende med barnehagen da!! Oioioi!! Og søøøte små støvler :grine2:

Huffsann..lillemor er i slaget mer som...Får håpe hun ike tar luven av deg når sambo drar ut igjen!

Ha en fin dag,håper du får hvilt deg innimellom! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like greit med detaljer. :ler: Så er liksom alle kortene lagt på bordet ja. :)

Hvordan står det til ellers?? :)

Ønsker deg en strålende dag.

Stor :klem: fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huhu!!

Nå måtte jeg virkelig lete etter deg her...ikke bra ikke bra!!

Håper alt går bra,så :grine: jeg litt for at mannen din dro ut igjen idag....

Men kanskje vi får se deg bittelitt mer nå.....?! :sjenert:

Må være litt ego vettu...er så koselig når du er innom titt og ofte!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste gang på minipille-resepten er kjøpt, så nå har jeg frem til 27.aug. Så får vi se når den tid kommer, hva veien fremover blir.

Nå er min hypotetiske mens over, så i morgen starter jeg å tempe hver dag for å se om det stemmer med min hypotetiske el. :ler:

Morro hva??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg vettu!

Sambo reiste i går formiddag, så nå ser vi han ikke før 1.juli ca. Da skal både jeg og ungene ha 4 uker ferie! Deilig!

Pondus begynte jo i bhg i går, gikk supert. Han var der fra 9.30-14.30. Lå å sov da jeg hentet, så jeg måtte vekke han. Hadde kost seg fryktelig. I dag leverte jeg til frokost 8.30, og så henter jeg vel rundt 14.30 i dag også.

Vi har gitt pondus medisin 2 g daglig siden mandag, og han har reagert veldig bra på den. I går i bhg hadde han vært veldig tett på formiddagen, og har jo vært det hjemme også, så vi prøver å øke til 3 doser daglig. Sendte med medisinen i bhg, slik at de kunne gi han en dose etter soving. Han er vel 3.-4. ungen på lilleavd som bruker astmamedisin nå, så de ansatte har god trening i å bruke den.

Kl 13 er det fotografering i min barnehage, har jo fri i dag så jeg må vel kjøre en tur nedom.

Det var fotografering i bhg til lilemor & pondus på onsdag, hadde skrevet opp at jeg ønsket søskenbilde av dem. Men fotografen var så himla treg, at jeg måtte bare gå hjem med pondus. Han hadde jo ikke sovet, og begynte å bli trett.

Så det ble gruppebilde både med gamleavd, og med utegruppa på lillemor + at de tok vanlig portrett av henne.

Får prøve oss på søskenbilde til neste år da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen var jeg ikke i live i morges også, dog litt kald kanskje; 36,0 grader...

Nå kjeder jeg meg, derfor slike humbug-innlegg... :sjenert:

Endret av pondusa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ting som bør gjøres utover:

*kjøpe humle, sånn for å trimme kantene rundt omkring på plenen

*kjøpe ny vannkoker

*kjøpe ny kaffetrakter, lyst på moccamaster

*kjøpe plastkasser til å legge bort klær i, bl.a vinterklærne til ungene + det som er blitt for smått

*+ div som helt sikkert dukker opp etterhvert.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg. :)

Måtte bare titte innom å ønske deg ei flott pinsehelg.

:hoppe: for siste gang med resept på minipillen. Det nærmer sei nå med stormskritt. :hoppe:

stor :klem: til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!!

Godt å ha deg tilbake!

Og så fint at det ser ut til å gå strålende med Pondus også i barnehagen! Godt når man vet de har det bra! Dumt med han trege fotografen da...

Huff,håper dere får ei skikkelig god helg selv om mannen har reist...Beundrer deg der altså!Du er myyye tøffere enn meg!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei skytte!

I dag hadde pondus storkoset seg i bhg, spist godt og sovet lenge. Var et eneste stort glis da jeg hentet dem.

Nå har vi nettopp spist pizza, og lillemor har visst åpnet seg en go`morgen yoghurt til dessert....

Ingen spesielle planer for helgen så langt. Regner og blåser så guffent i dag, så jeg tror ikke det blir mye farting nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja gjett om. Har regnet skikkelig bortoverregn i dag. Dristet oss en tur til senteret hvor vi skulle lete etter badeskum. Lillemor hadde sett en slik prinsesseflaske på helsekosten der, men i dag var de borte.

Hun fikk seg en plenklipper på Brio istedet.... Samme som du har kjøpt, Skytte? Lager lyd med hjulene og kostet 49,50.

Lillemor var veldig fornøyd iallefall.

Skulle på besøk til søs i dag, men så kom plutselig en venninne innom. Hun hadde barnefri-helg, og ville bare se huset vi hadde kjøpt. Veldig koselig.

Får ta besøk til søs i morgen da. Må jo se litt på lille tantesnusket mitt, er jo blitt 1.5 mnd allerede!! Og storesøsteren blir 5 år på onsdag, så vi må høre hva hun ønsker seg i gave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en plan om å nå 50 sider i kveld, men det blir nok ikke noe av.

Sitter å ser "Dangerous Mind" på tvn, og håper at resten av kvelden blir rolig.

Pondus våknet i 21-tiden, og styrte ca en time. Måtte til slutt gi han medisin, og omsider sovna han igjen. Stakkar lillegutten min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...