Gå til innhold

Livet i Pondusa-huset

pondusa

Anbefalte innlegg

Da har jeg fått tilgang til studentnettet på nks, og har gjort meg litt kjent med studiet jeg skal ta, og hvordan det er å være nettstudent.

Jeg ble om enn mer gira nå, for det var veldig ryddig og lettfattelig satt opp en leseplan som man kunne følge. Angitt hvilke bøker, hvilke kapittler, øvingsoppgaver og innsendingsoppgaver.

Håper jeg får mail fra den som skal være min veileder, i morgen. Da føler jeg at jeg virkelig er i gang. Mangler noen bøker, så det bør jeg få tak i snarest. Fikk heldigvis låne 2 fra en venninne som har tatt allm.lærer og en har jeg fra førskl.utd, da mangler jeg bare 3 bøker.

Dersom jeg blir litt borte fra boka mi, vet dere nå hvorfor. Men jeg tror jeg kommer til å bruke den litt som progresjonsplan, skrive litt om hvor langt jeg er kommet lesingen ect.

Spennende spennende!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spennende med nettstudier! :tommel:

Kan jeg spørre om hvilket/hvilke fag det er snakk om?

Håper ikke du blir helt borte fra oss da...

God tirsdag!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmmen teddy, er du her enda....

Jeg skal studere spesialpedagogikk 30 studiepoeng (10 vektall)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Epona

Så spennede med studier! Tøff du! :) Blir spennende å høre erfaringene dine som nettstudent, er litt nysgjerrig på det!

Ha en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!!!

Så spennende med nettstudier da. JEg må ærlig innrømme at jeg savner student tilværelsen. Synes veldig mye var enklere liksom....

Ha en super fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen mail fra veileder i dag.

Var kjempemotivert å fikk gått gjennom hele leseplanen og pensum inne på nks i går, og leste faktisk et kapittel i spes.ped boka. Har planlagt å lese 2 nye kapittel i kveld, samt se litt på øvingsoppgaver.

Nå har vi nettopp vært i byen og sittet på kafe sammen med skytte. Hun var her i byen et ærend, var kjempekoselig. Og den 23-ukers magen var bare nydelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er gøy med studier man brenner for! Jeg har søkt på pedagogikk og matematikk til høsten. Totalt 30 studiepoeng pr semester. Kan jo ikke ta så altfor mye når jeg har en liten tass å passe på...

God middag, snuppa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Murmelmy og Miip: :klem: og god kveld til dere.

Nå er barna lagt, jeg oppdaterer meg sånn snarest på nettet, og skal snart sette meg ned å lese litt.

I morgen er det bhg-dag for lillemor, og jeg får besøk av ei venninne på formiddagen. Tenkte vi skulle prøve å scrappe litt, får se hvordan det går med ungene lekende på gulvet. Hun har en gutt på 21mnd.

Jeg venter fortsatt på en scrappepakke fra familieskatter, mulig den kommer i denne uka. *håper*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært effektiv i kveld. Har lest 2 kap om syns- og hørselshemning, i tillegg til det om utviklinghemning generelt, som jeg leste i går. Har gjort noen øvingsoppg. og tatt noen notater.

Da gjenstår 6 kap i denne bolken, før jeg skal skrive innsendingsoppg. nr 1. Skal lese alle kap om igjen, nå er det mest bare for å danne seg et bilde, så kommer grundigere lesning etterpå.

Beregnet tid på disse 9 kap + innsending er 7 uker.

Da var det natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Må innom dann og vann å snike litt... :sjenert:

Har vært innom på et srappeforum for å kikke litt:

Fikk bakoversveis av enkelte av sidene. Så mye stasj at bildene forsvant...

Var imidlertid på besøk hos en venninne i går - og det var mye renere og lettere å se på.

Så jeg lurer litt på om jeg skal lage et scrapping"light" album... :ler:

Takk for koselig hilsen - men det er heldigvis ikke meg som skal opereres, men venninnen min. Jeg skriver sikkert bare litt klønete... ;)

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei på deg Mayamor.

Ta gjerne en titt i albumet mitt, linke i sign.

Nå har jeg og venninne R scrappet i 3 timer, og pondus har sovet i 2!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spent på hvordan du synes nettstudier er, vurderer nemlig å gjøre det samme til høsten...

Men litt usikker på hvilke fag jeg skal ta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
:vinke:

Så spennende med nettstudier. Har du planer om å ta det samtidig som du er hjemme med minstemann?

Nei, jeg skal begynne i jobb 2.mai, men jeg har bare 35% fast. Planen er at lillemor skal opp i full plass, og pondus begynne i 60% i juni.

Så jeg får en lesedag i uka + kveldstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEi på deg!!!

Du har sikkert skrevet det tidligere, men hvor er det du tar nettstudiet???

Tenker litt på å kanskje ta et nettstudie mens jeg er hjemme med knøttet det neste året.... Hvis jeg får tid da....

Hørtes ut som om du hadde en fin kafétur med Skytte. Og så morro med scrapbooking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulipan: Jeg tar via NKS (norsk kompetansesenter) men man kan også studere endel fag via NKI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte jo å fortelle om den hyggelige forespørselen jeg fikk i bhg i dag. Vi har jo søkt lillemor opp i full plass og over på utegruppe. Det skulle hun få når de startet i midten av august.

Så i dag spurte ped.lederen på lillemors avd. om hun ville starte på utegruppa i full plass fra 1.mai? Ble kjempeglad og sa at det ville hun naturligvis.

Og enda bedre er det at det blir rulering på de voksne som har hatt utegruppa, slik at fra høsten vil det være ped.lederen og en assistent som er på lillemors avd nå, som skal ha utegruppa! Assistenten er mann, og ungene elsker han. Ser stor forskjell på lillemors avd og naboavd hvor det bare er damer.

Får vel sikkert bekreftet plass til pondus i morgen, styreren var gått for dagen da jeg henta i dag.

Nå sover ungene og jeg skal faktisk lese litt. Fikk ingen mail fra veileder i dag heller, så jeg får bare fortsette å lese og gjøre meg kjent med stoffet.

Skal lese gjennom kap. om språkvansker, lese-,skrive- og matematikkvansker og om autisme/ AD/HD nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...