AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #41 Del Skrevet 18. oktober 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Litt kjedelig program i lengden med tanke på at veldig mange av deltagerne har så lik interiørstil. Nesten alle hjemmene følger moten slavisk, og det er ikke særlig spennende. Kunne ønske de hadde med noen flere spennende og annerledes hjem. Anonymkode: f2488...bb5 Enig. I lengden er dette bare Interiørmagsinet på tv i stedet for blad. Anonymkode: f581e...b4f 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #42 Del Skrevet 17. september 2021 https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/hvem-bor-her/o/5-95-296491 Anonymkode: 7e352...7fa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sally-Go-Round Skrevet 17. september 2021 #43 Del Skrevet 17. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/hvem-bor-her/o/5-95-296491 Anonymkode: 7e352...7fa Jeg er enig med skribent. Jeg ønsker meg vanlige hjem, ikke fancy-pancy hus med crazy interiør. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #44 Del Skrevet 17. september 2021 Sally-Go-Round skrev (1 time siden): Jeg er enig med skribent. Jeg ønsker meg vanlige hjem, ikke fancy-pancy hus med crazy interiør. også enig. Det er et morsomt konsept, men jeg gidder ikke å se det i år, fordi husene de viser er så ekstremt forseggjorte. Anonymkode: 073d2...7c1 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #45 Del Skrevet 17. september 2021 Følte jeg gjennomskuet hele programmet da jeg så et glimt av kjøkkenet til Majorstuen-leiligheten. Nytter ikke at stuen ser glamorøs og stylet ut, når kjøkkenet var …. Helt vanlig. Og superdøllt. Og ikke stod i stil med resten av leiligheten. Anonymkode: 795c4...355 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #46 Del Skrevet 17. september 2021 Kunne de ikke hatt en sesong med folk med helt vanlige yrker og helt vanlige inntekter? Typ 3-og 4-roms leiligheter rundt om kring i Oslos forsteder? Det er en overvekt av boliger fra 10-15 mill og oppover, og det er vel ikke helt gjennomsnittelig, er det vel? Eller er jeg lutfattig med en kåk verdt ca 3 mill? Anonymkode: 264c1...756 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #47 Del Skrevet 17. september 2021 Høres ut som et ekkelt program. Alt handler om penger og å vise frem rikdommen sin. Bor du ikke kjempeflott så er du en "nobody". Blir kvalm av dette fokuset på penger. Minner om slutten av jappetiden før det smalt, og de med høy gjeld gikk konk. Anonymkode: f1ecc...5a0 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #48 Del Skrevet 17. september 2021 Gidder ikke. Dette er Interiørmagasinet på TV. Anonymkode: f581e...b4f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sally-Go-Round Skrevet 17. september 2021 #49 Del Skrevet 17. september 2021 Det er godt å høre at vi er flere som ikke gidder å se på. Kanskje seertallene viser samme trend og de gjør endringer neste sesong🤞 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mperle Skrevet 18. september 2021 Forfatter #50 Del Skrevet 18. september 2021 Hjemmene blir for forutsigbare, til tross for at de er så flotte og «unike». Som dere andre sier, det blir for interiørmagasin over dem alle. Og de der titlene… Irriterte meg forrige sesong og irriterer meg nå også. Er jo også nysgjerrig så når rulleteksten er i gang setter jeg på pause og googler navnene og får (som regel) mer info om hva de egentlig jobber som/med. Hva i huleste jobber en «distriktansvarlig» med liksom? .. og Ps flere som reagerte på han som ble titulert som Arkitekt (tror det var første episode denne sesongen). Og som viste seg etter avsløringene av hvor de bodde var Interiørarkitekt? Syns det var ganske misvisende.. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #51 Del Skrevet 18. september 2021 Jeg er motsatt, jeg vil heller se hjem med «det lille ekstra» og spektakulære, gjennomførte hjem. Hvor kjedelig hadde det ikke vært å sett kjedelige «vanlige» hjem da🤷🏼♀️Nei, gi meg interiørmagasin! Anonymkode: ab3be...2d9 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #52 Del Skrevet 18. september 2021 Helt enig med dere ang. de intetsigende yrkestitlene. Synes heller det bør stå yrkeskategori som f.eks. Helse, Håndverker, Jus, Økonomi, Kunstner. Det sier meg mye mer enn "distriksansvarlig". Anonymkode: f2488...bb5 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #53 Del Skrevet 20. september 2021 AnonymBruker skrev (På 18.9.2021 den 16.12): Jeg er motsatt, jeg vil heller se hjem med «det lille ekstra» og spektakulære, gjennomførte hjem. Hvor kjedelig hadde det ikke vært å sett kjedelige «vanlige» hjem da🤷🏼♀️Nei, gi meg interiørmagasin! Anonymkode: ab3be...2d9 for meg handler ikke programmet om å se på hjemmene, men om de sosiologiske/psykologiske aspektet ved om man klarer å matche menneske med hjem. Jeg ser ikke på det som et interiørprogam. Anonymkode: 073d2...7c1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #54 Del Skrevet 20. september 2021 Mperle skrev (På 18.9.2021 den 7.09): Hjemmene blir for forutsigbare, til tross for at de er så flotte og «unike». Som dere andre sier, det blir for interiørmagasin over dem alle. Og de der titlene… Irriterte meg forrige sesong og irriterer meg nå også. Er jo også nysgjerrig så når rulleteksten er i gang setter jeg på pause og googler navnene og får (som regel) mer info om hva de egentlig jobber som/med. Hva i huleste jobber en «distriktansvarlig» med liksom? .. og Ps flere som reagerte på han som ble titulert som Arkitekt (tror det var første episode denne sesongen). Og som viste seg etter avsløringene av hvor de bodde var Interiørarkitekt? Syns det var ganske misvisende.. helt enig. Arkitekt og interiørarkitekt er ikke det samme. Ikke litt engang. Og hun som var ufør? hva sier det? de må jo si hva hun holdt på med FØR hun ble ufør. Og distrikstansvarlig og markedsansvarlig - for hva da??? det er jo helt meningsløst. Anonymkode: 073d2...7c1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #55 Del Skrevet 20. september 2021 Mperle skrev (På 18.9.2021 den 7.09): .. og Ps flere som reagerte på han som ble titulert som Arkitekt (tror det var første episode denne sesongen). Og som viste seg etter avsløringene av hvor de bodde var Interiørarkitekt? Syns det var ganske misvisende.. En interiørarkitekt er også en arkitekt, synes ikke det var missvisende. Masterutdanning på begge. Anonymkode: 7d744...399 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #56 Del Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (På 20.9.2021 den 11.58): helt enig. Arkitekt og interiørarkitekt er ikke det samme. Ikke litt engang. Og hun som var ufør? hva sier det? de må jo si hva hun holdt på med FØR hun ble ufør. Og distrikstansvarlig og markedsansvarlig - for hva da??? det er jo helt meningsløst. Anonymkode: 073d2...7c1 Det er jo ikke sikkert at hun har noe spesielt yrke fra før heller, da. I det tilfellet der er det mannen som har tjent pengene - mye penger. Sånn sett er det også litt misvisende med yrkene til folk - en ufør vil jo aldri ha råd til et hus til 15-20 millioner uten at pengene kommer fra et annet sted... Anonymkode: bd73b...ce4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #57 Del Skrevet 23. september 2021 AnonymBruker skrev (På 20.9.2021 den 12.52): En interiørarkitekt er også en arkitekt, synes ikke det var missvisende. Masterutdanning på begge. Anonymkode: 7d744...399 Nei, de to utdanningene kan ikke sidestilles. De som blir arkitekter har snitt på mellom 5 og 6, og det er et langt vanskeligere studie. Snittkrav for arkitektur ved NTNU var 60,6 i ordinær kvote, og 55,7 for de med førstegangsvitnemål i 2021. Interiørarkitekter er som regel noen halvstuderte folk, enkelte titulerer seg som interiørarkitekt uten noen form for utdannelse, det er et yrke "alle" kan bli. Har selv en bekjent som jobber som interiørarkitekt. Hun er kjempeflink med form og farge, og har jobbet flere år i noen design-/interiørbutikker, men er uten formell utdannelse (er egentlig utdannet barnevernspedagog). Sikkert noen få som har tatt en masterutdanning, men den er ikke i nærheten av det nivået arkitektene går gjennom. Det er mange som har reagert på at den personen ble titulert som arkitekt uten å være det. Anonymkode: e0923...0a5 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #58 Del Skrevet 23. september 2021 AnonymBruker skrev (På 20/09/2021 den 12.52): En interiørarkitekt er også en arkitekt, synes ikke det var missvisende. Masterutdanning på begge. Anonymkode: 7d744...399 "Interiørarkitekt" er ikke engang en beskyttet tittel. Det er for så vidt ikke "arkitekt" heller men det er nok flere som kaller seg "interiørarkitekt" uten å ha utdanning. En "ekte" arkitekt titulerer seg som regel med "arkitekt MNAL" som betyr at de faktisk har utdannelse. En annen ting er at de ikke har samme oppgaver overhodet og en selv en interiørarkitekt med utdannelse har ikke peiling på hvordan et bygg skal dimensjoneres og bygges og slike ting. Det er stor forskjell, faren min er arkitekt i et firma med arkitekter, ingeniører og interiørarkitekter og de har "selvfølgelig" helt forskjellige ting de jobber med. Anonymkode: fbbbd...b80 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #59 Del Skrevet 24. september 2021 Forbruk og materialisme. Lurer på hva deltakerne fra disse kostbare hjemmene med ørten pynteputer, ti sittegrupper og diverse annet av unødvendigheter tenker om de klimamessige aspektene ved at alt de har ervervet seg av duppeditter skal produseres og transporteres ut til forbrukeren. Det er noe som heter KLIMAAVTRYKK, og idag er det for dumt å bruke penger på unødvendig forbruk og materialisme. Men mennesket står seg selv nærmest. Man vil ha ditt og datt. Tenker ikke langsiktig. Skal ha det mest comfy her og nå. På bekostning av naturen. Uklokt. Anonymkode: 891a8...f18 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #60 Del Skrevet 26. september 2021 On 9/17/2021 at 10:21 AM, AnonymBruker said: Høres ut som et ekkelt program. Alt handler om penger og å vise frem rikdommen sin. Bor du ikke kjempeflott så er du en "nobody". Blir kvalm av dette fokuset på penger. Minner om slutten av jappetiden før det smalt, og de med høy gjeld gikk konk. Anonymkode: f1ecc...5a0 Et lite innspill om det med jappetida: Jeg kjenner noen som kjøpte sin første eiendom/bolig i 1989. Vil du si at de gikk konk eller ikke? Vedkommende bor fortsatt i det samme huset i dag. Anonymkode: 7a1e2...e64 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå