Gå til innhold

Fullstendig hårkrise!! :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

4 hours ago, AnonymBruker said:

Er ikke zalo veldig sterkt for en sensitiv hodebunn?

Anonymkode: a7922...8a3

Ja, jeg kjenner at det klør og er irritert i hodebunnen nå, men håret er helt rent. Meningen er jo at det kun skal gjøres en gang for å rense ut alt som sitter i håret. :) Det er selvsagt ikke bra, men denne ene gangen går nok fint 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Punhunter skrev:

Ja, jeg kjenner at det klør og er irritert i hodebunnen nå, men håret er helt rent. Meningen er jo at det kun skal gjøres en gang for å rense ut alt som sitter i håret. :) Det er selvsagt ikke bra, men denne ene gangen går nok fint 😅

Hm, dumt det ble slik hos deg 😕 Mulig det fungerer en gang i blant når ingenting tar. Jeg må gå over med zalo ca en gang i året, så om det da blir for sårt så godtar jeg heller det enn å kjøpe haugevis med shampoo som kanskje ikke fungerer..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Punhunter skrev:

Ja, jeg kjenner at det klør og er irritert i hodebunnen nå, men håret er helt rent. Meningen er jo at det kun skal gjøres en gang for å rense ut alt som sitter i håret. :) Det er selvsagt ikke bra, men denne ene gangen går nok fint 😅

Skjønner :)

Anonymkode: a7922...8a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Punhunter skrev:

Tusen takk for råd og tips alle sammen! :)

Nå har jeg vasket håret mitt grundig med zalo, og fikk det helt rent! 😊Så skal jeg først prøve natusan, om jeg finner den i butikken. :)

Skal gi beskjed etterhvert hvordan det går ✌️

Så bra 😊 jeg kom på jeg slet med det samme for noen år siden. Men jeg åt veldig mye protein rik mat pga jeg trente og slanket meg. Fikk fort fett hår også husker jeg. Men etter jeg hadde vert gravid så var jeg så under ernært at jeg slet ikke lenger med det. Så kan være noe med kosten din som må endres muligens 🤔 for langtids og "reprasjon" for håret ditt. For at det er muligens over ernert om man kan si det sånn xD eller noe. Prøv å søk på det. Har ikke googla selv etter det men. Har lest at det kan henge sammen  med hårets konsistens 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, 1 barns mamma said:

Så bra 😊 jeg kom på jeg slet med det samme for noen år siden. Men jeg åt veldig mye protein rik mat pga jeg trente og slanket meg. Fikk fort fett hår også husker jeg. Men etter jeg hadde vert gravid så var jeg så under ernært at jeg slet ikke lenger med det. Så kan være noe med kosten din som må endres muligens 🤔 for langtids og "reprasjon" for håret ditt. For at det er muligens over ernert om man kan si det sånn xD eller noe. Prøv å søk på det. Har ikke googla selv etter det men. Har lest at det kan henge sammen  med hårets konsistens 😊

Det kan jo absolutt spille en rolle når jeg tenker meg om.. Jeg har jobba ganske mye i det siste, så det har vært en del lettvinte middager. Jeg er vanligvis nøye på å spise variert, med mye grønnsaker osv og mat fra bunnen (som jeg fremdeles gjør på de dagene jeg har fri). Men det har blitt litt mye drittmat nå imellom nå ja 🤔 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, dillyduzit said:

Hm, dumt det ble slik hos deg 😕 Mulig det fungerer en gang i blant når ingenting tar. Jeg må gå over med zalo ca en gang i året, så om det da blir for sårt så godtar jeg heller det enn å kjøpe haugevis med shampoo som kanskje ikke fungerer..

Det er nettopp det.. Jeg har allerede brukt mye penger, og har rett og slett ikke råd akkurat nå til å bruke mer på produkter 🙈 Så da får jeg heller bare tåle litt kløe :)

Nå bare håper jeg på at det holder! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt hår blir sånn når jeg slomser litt med dusjsåpe eller ansiktsrens sånn at den kommer i håret. Det som løser problemet er å ta sjampo i tørt hår først, la det virke litt, så skylle og vaske med sjampo en gang til. Bruker head and shoulders. Zalo er for sterkt. 

Anonymkode: 544f4...9d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.9.2020 den 13.39, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt fortvilet og rådvill over håret mitt for tiden... 

Jeg sliter med at det er konstant seigt og klissete! 😕 Kjenner når jeg tar i det at det er akkurat som det ligger et ekkelt belegg i hele håret! 

Prøvde først det mest åpenbare; å bytte shampoo og kuttet ut å bruke balsam, uten hell.. Problemet mitt er også at jeg har ømfintlig hodebunn, slik at jeg kan ikke bruke hvilken som helst shampoo.. Og det som er rart er at shampooen jeg har brukt, har jeg vært veldig fornøyd med (Wella SP balance scalp) til jeg plutselig "over natten" fikk seigt hår.. 

Dette har pågått i en og en halv måned nå! :( For 3 uker siden var jeg innom en frisør som brukte en sterk renseshampoo, dette virket bra og seigheten forsvant. Men etter en uke var det tilbake igjen, til tross for at jeg var forsiktig å bruke produkter i og brukte LANG tid på å skylle skikkelig ut av håret i tilfelle dette var problemet. :(

Må også nevne at jeg har dårlig råd, så jeg kan ikke kjøpe alskens forskjellige produkter som kanskje ikke funker engang.. Har allerede brukt 8-900 kroner denne måneden på produkter/frisør... 

Noen som har råd??

Anonymkode: cf159...167

Jeg har samme problem. For meg hjalp det litt å skylle med så kaldt vann som mulig etter hver hårvask

Anonymkode: a7922...8a3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Mitt hår blir sånn når jeg slomser litt med dusjsåpe eller ansiktsrens sånn at den kommer i håret. Det som løser problemet er å ta sjampo i tørt hår først, la det virke litt, så skylle og vaske med sjampo en gang til. Bruker head and shoulders. Zalo er for sterkt. 

Anonymkode: 544f4...9d6

Head and shoulders reagerer jeg veldig på, det er akkurat som om hodebunnen min står i brann når jeg bruker den 🙈 Men shampoo i tørt hår først har jeg ikke prøvd før da. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har samme problem. For meg hjalp det litt å skylle med så kaldt vann som mulig etter hver hårvask

Anonymkode: a7922...8a3

Dette ble også prøvd uten hell 😕 Prøvde å bruke ekstra lang tid bare på å skylle fra hver vinkel i hele håret, i tilfelle det var dette som var problemet. Men gjør det uansett på slutten av hver dusj, siden det skal være bra for både hår og hud! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Punhunter skrev:

Dette ble også prøvd uten hell 😕 Prøvde å bruke ekstra lang tid bare på å skylle fra hver vinkel i hele håret, i tilfelle det var dette som var problemet. Men gjør det uansett på slutten av hver dusj, siden det skal være bra for både hår og hud! 😊

Håper du blir bedre snart :) Fikk du noen råd av frisøren du var hos ? Bra at du skyller i lunkent/kaldt vann 🤗 

Anonymkode: a7922...8a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Håper du blir bedre snart :) Fikk du noen råd av frisøren du var hos ? Bra at du skyller i lunkent/kaldt vann 🤗 

Anonymkode: a7922...8a3

Ikke noe mer enn jeg egentlig vet.. Hun ville selge meg shampoo som jeg allerede brukte/har prøvd. Men hun gjorde en veldig god jobb på å få håret ordentlig rent og glatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 12.9.2020 den 21.59, Punhunter skrev:

Det kan jo absolutt spille en rolle når jeg tenker meg om.. Jeg har jobba ganske mye i det siste, så det har vært en del lettvinte middager. Jeg er vanligvis nøye på å spise variert, med mye grønnsaker osv og mat fra bunnen (som jeg fremdeles gjør på de dagene jeg har fri). Men det har blitt litt mye drittmat nå imellom nå ja 🤔 

Ja da kan det jo være det ligger noe i det 🤔 nå for tiden sliter jeg med for tørt hår igjen og sensitiv og tørr hodebunn xD men jeg har vitamin hår tilskudd så det hsr bedret seg drastisk viss ikke det er noe annet som gjør det. Men vitamin tilskudd for hud og hår kan hjelpe veldig 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Hei, vet det er sånn 2 år siden😅 men jeg har akkurat samme problem nå og lurte på hva du gjorde som evt hjalp deg. Er veldig takknemlig for svar da dette er veldig frustrerende:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
On 5/1/2022 at 9:31 PM, ScarletWitch said:

Hei, vet det er sånn 2 år siden😅 men jeg har akkurat samme problem nå og lurte på hva du gjorde som evt hjalp deg. Er veldig takknemlig for svar da dette er veldig frustrerende:(

Så ikke posten din før nå, 4 måneder senere 🤭 Tenkte jeg uansett kunne skrive en oppdatering hvis det kan hjelpe.

Jeg kutta faktisk helt ut balsam og bruker heller en god kur eller leave-in imellom.

Så kjøpte jeg neutral sin shampoo (legger ved bilde) som er dritkjedelig - uten lukt, silikoner osv, men (!!) jeg har hatt null problemer med håret etter jeg begynte å bruke den! 😃 Prøvde for en stund siden en annen shampoo som skulle også være mild, men merket problemer etter bare noen vask. 😅 Så da var det bare å gå tilbake. 

 

image.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...