Gå til innhold

Fullstendig hårkrise!! :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette problemet tror jeg at jeg også hadde ts! Høres sånn ut. Redningen for meg ble å kjøpe sjampo UTEN SILIKONER. Prøv det!! Det fins en type på matbutikken, en vegansk type i litt større flaske. 

Anonymkode: 17e6c...3ae

Hvordan vet jeg om det er silikoner i shampooen eller ikke? Jeg prøvde å sjekke ut Wellaen jeg bruker, uten at det stod noenting? 

Jeg tok egentlig for gitt at disse var fri for slikt siden jeg til og med ble anbefalt Wella hos frisøren jeg var hos 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, LeonoraI said:

Har opplevd sånn selv, utrolig ubehagelig.. Tror det er pga silikon 😕

Begynner å lure på det samme nå.. Får se om jeg får tak i en uten, om det hjelper. :)

Noen som vet om det finnes en som også er for sensitiv hodebunn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan lage egen rense Shampoo. Tror det var bakepulver og eddik 

https://www.peacefuldumpling.com/hair-build-up#:~:text=DIY Clarifying Shampoo%2C aka Hair Detox&text=Place the baking soda into,essential oil to the mixture.

Ikke tenk på de essensielle oljene, de trenger du ikke.

Endret av Adara
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Punhunter skrev:

Begynner å lure på det samme nå.. Får se om jeg får tak i en uten, om det hjelper. :)

Noen som vet om det finnes en som også er for sensitiv hodebunn? 

Har du fått det før? Jeg har fått det et par ganger, men er en stund siden sist så husker ikke helt hva jeg bytta til. Var i alle fall noe veldig enkelt og billig, typ neutral eller noe. For jeg merka også at hodebunnen kjentes veldig sår ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, LeonoraI said:

Har du fått det før? Jeg har fått det et par ganger, men er en stund siden sist så husker ikke helt hva jeg bytta til. Var i alle fall noe veldig enkelt og billig, typ neutral eller noe. For jeg merka også at hodebunnen kjentes veldig sår ut.

Jeg fikk noe lignende for 2-3 måneder siden. Brukte da en shampoo med fuktighet som jeg mistenkte "over behandlet" håret. Byttet da først til en apotekshampoo (som skal kun brukes innimellom) en gang som fjernet det, så til Wella som også funket supert. 

Når det er sagt fungerer ikke apotekshampooen heller, det er like seigt om ikke verre 😕 brukte denne idag, og ekstra lang tid på å skylle ut - både i hodebunnen og i lengdene i tillegg med kaldere vann... 

Endret av Punhunter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Punhunter skrev:

Hvordan vet jeg om det er silikoner i shampooen eller ikke? Jeg prøvde å sjekke ut Wellaen jeg bruker, uten at det stod noenting? 

Jeg tok egentlig for gitt at disse var fri for slikt siden jeg til og med ble anbefalt Wella hos frisøren jeg var hos 🤷‍♀️

Det pleier å stå silicone free på flasken. Denne serien er uten silikoner:

Shampo uten silikon

Fås i matbutikk. 

Anonymkode: 17e6c...3ae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De aller aller fleste inneholder silikon, så wellaen din gjør nok det. 

Anonymkode: 17e6c...3ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sjekket jeg på nettet:

"For å kjenne igjen silikonene i ingredienslista, bør du se etter ord somdimethicone, cyclopentasiloxane, phenyl trimethicone, amodimethicone, cyclomethicone og dimethicone copolyol" 

 

Klarer ikke å finne dette bak på flaska ihvertfall? 

IMG_20200910_150940.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Fortell gjerne om det løste problemet om du prøver :) 

Anonymkode: 17e6c...3ae

Skal holde tråden oppdatert om jeg finner noe som fungerer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Punhunter skrev:

Hmm.. Da skal jeg gi det en sjanse til. 

Men hva gjorde du etter denne behandlingen? Gikk du tilbake til de produktene du brukte, eller kjøpte du nytt? 

Jeg fikk som sagt vekk problemet hos frisøren, men det kom jo tilbake igjen.. 

Byttet shampoo og holdt meg unna de som gav meg problemet, kan ikke bruke dem samme for lenge, eventuelt bytter på volum en vask og for farget hår neste. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ett forslag som kan hjelpe. Datra mi hadde veldig problem med flass og rød aktig hodebunn. Så jeg kjøpte by veira sensitive scalp. Og håret hos nå er kjempe fint og ingen tørr hodebunn eller tegn til iritasjon, blir bare bedere og bedere. Den er sulfat fri og 98%(tror jeg) vegansk. Den er til å anbefale og prøve. Kosta ikke mye heller 😊 om du bor i nærheten av en normal butikk. For er normal sitt eget merke. https://www.normal.no/merker/by-veira/

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, 1 barns mamma skrev:

Jeg har ett forslag som kan hjelpe. Datra mi hadde veldig problem med flass og rød aktig hodebunn. Så jeg kjøpte by veira sensitive scalp. Og håret hos nå er kjempe fint og ingen tørr hodebunn eller tegn til iritasjon, blir bare bedere og bedere. Den er sulfat fri og 98%(tror jeg) vegansk. Den er til å anbefale og prøve. Kosta ikke mye heller 😊 om du bor i nærheten av en normal butikk. For er normal sitt eget merke. https://www.normal.no/merker/by-veira/

Litt kverulant her, men er det egentlig mulig at noe er 98% vegansk 😛

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for råd og tips alle sammen! :)

Nå har jeg vasket håret mitt grundig med zalo, og fikk det helt rent! 😊Så skal jeg først prøve natusan, om jeg finner den i butikken. :)

Skal gi beskjed etterhvert hvordan det går ✌️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...