Gå til innhold

Fullstendig hårkrise!! :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er helt fortvilet og rådvill over håret mitt for tiden... 

Jeg sliter med at det er konstant seigt og klissete! 😕 Kjenner når jeg tar i det at det er akkurat som det ligger et ekkelt belegg i hele håret! 

Prøvde først det mest åpenbare; å bytte shampoo og kuttet ut å bruke balsam, uten hell.. Problemet mitt er også at jeg har ømfintlig hodebunn, slik at jeg kan ikke bruke hvilken som helst shampoo.. Og det som er rart er at shampooen jeg har brukt, har jeg vært veldig fornøyd med (Wella SP balance scalp) til jeg plutselig "over natten" fikk seigt hår.. 

Dette har pågått i en og en halv måned nå! :( For 3 uker siden var jeg innom en frisør som brukte en sterk renseshampoo, dette virket bra og seigheten forsvant. Men etter en uke var det tilbake igjen, til tross for at jeg var forsiktig å bruke produkter i og brukte LANG tid på å skylle skikkelig ut av håret i tilfelle dette var problemet. :(

Må også nevne at jeg har dårlig råd, så jeg kan ikke kjøpe alskens forskjellige produkter som kanskje ikke funker engang.. Har allerede brukt 8-900 kroner denne måneden på produkter/frisør... 

Noen som har råd??

Anonymkode: cf159...167

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det tar veldig på psyken min at jeg har hår som ser ut som det ikke er vasket på en måned 😭 må konstant gå med det oppsatt siden det ser så ekkelt ut! 

Anonymkode: cf159...167

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slet veldig med dette selv en periode. Det eneste som fungerte var babysåpe/sjampo fra Natusan. Hvit og blå flaske.

Brukte sikkert flere tusen på produkter i den perioden, jeg var gravid da, så antar det var en hormonell ubalanse.

Anonymkode: ce01e...f66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde heller prøvd å kutte ut sjampo og kun bruke balsam i lengden om jeg var deg. Klarer heller ikke å se for meg hvordan håret ditt er nå- er det som om det er fett? 

Anonymkode: 44727...698

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, dillyduzit said:

Opplevd det samme etter en dårlig shampoo, brukte rett og slett zalo og det forsvant. 

Ops, ser nå at jeg skrev med brukeren. Jaja 😅

Prøvde faktisk zalo også, men det ville ikke skumme? Kan være jeg ikke brukte nok, da jeg var litt forsiktig kanskje? (var redd jeg ville hisse opp hodebunnen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Punhunter skrev:

Jeg vasker det annenhver dag. 

Den skal jeg prøve! Selger de dem i vanlige butikker, eller må jeg på apoteket? 

husk å alltid vask håret 2(!!) ganger med shampoo. 

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Ha balsam kun i tuppene. Og med det mener jeg at istedenfor å ta det i håndflatene og massere det inn, drar du det gjennom tuppene og kun der.

Jeg tror jeg vil anbefale deg å skifte shampo noen ganger fremover. Jeg har god erfaring med Elvital sine shampoer fra L'oreal - disse får du kjøpt i dagligvare og på Normal. Velg etter hårtypen. De har også kur.

Vask håret to ganger med shampo - deretter med balsam. Mitt hår blir renere på denne måten. Ikke vask håret hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Hadde heller prøvd å kutte ut sjampo og kun bruke balsam i lengden om jeg var deg. Klarer heller ikke å se for meg hvordan håret ditt er nå- er det som om det er fett? 

Anonymkode: 44727...698

Det føles ikke fett, men helt klissete - nesten som om jeg skulle ha hatt i olje/smør, hvis du skjønner? Jeg blir klissete på hendene når jeg tar i det.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker alltid håret to ganger med shampoo, og bruker balsam kun helt nederst i tuppene. Men akkurat nå innbiller jeg meg at det blir verre etter balsam, selv om jeg har kuttet det til 1 gang i uka.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette problemet tror jeg at jeg også hadde ts! Høres sånn ut. Redningen for meg ble å kjøpe sjampo UTEN SILIKONER. Prøv det!! Det fins en type på matbutikken, en vegansk type i litt større flaske. 

Anonymkode: 17e6c...3ae

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Blondie65 said:

Ha balsam kun i tuppene. Og med det mener jeg at istedenfor å ta det i håndflatene og massere det inn, drar du det gjennom tuppene og kun der.

Jeg tror jeg vil anbefale deg å skifte shampo noen ganger fremover. Jeg har god erfaring med Elvital sine shampoer fra L'oreal - disse får du kjøpt i dagligvare og på Normal. Velg etter hårtypen. De har også kur.

Vask håret to ganger med shampo - deretter med balsam. Mitt hår blir renere på denne måten. Ikke vask håret hver dag.

Elvital sine produkter kan jeg ikke bruke, for jeg klør fælt i hodebunnen av dem..dette gjelder også andre typiske butikkshampooer som define feks.. Det er det som gjør dette så vanskelig! 😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble sånn av en dyr frisørshampo, var som om noen hadde helt klissete, seigt lim i håret. Gikk over til Elvital fra dagligvare og har aldri byttet tilbake.

Anonymkode: c14e8...02c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, Punhunter skrev:

Ops, ser nå at jeg skrev med brukeren. Jaja 😅

Prøvde faktisk zalo også, men det ville ikke skumme? Kan være jeg ikke brukte nok, da jeg var litt forsiktig kanskje? (var redd jeg ville hisse opp hodebunnen)

Jeg kjørte på med to ganger for å få det helt rent og få vekk alle rester som lå igjen selv etter den tøffeste renseshampooen, hodebunnen min er relativt sensitiv men merket ikke noe forskjell mellom zalo vs vanlig shampo når det kom til sårhet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en lang periode der jeg vasket håret med en natronblanding. Det var seigt som vanlig i begynnelsen, men etter en periode var håret finere enn noen gang. Les deg evt opp på det.

Hadde helt glemt dette, tror jammen jeg skal begynne igjen. :)

Anonymkode: c0cd6...3a9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, dillyduzit said:

Jeg kjørte på med to ganger for å få det helt rent og få vekk alle rester som lå igjen selv etter den tøffeste renseshampooen, hodebunnen min er relativt sensitiv men merket ikke noe forskjell mellom zalo vs vanlig shampo når det kom til sårhet.

Hmm.. Da skal jeg gi det en sjanse til. 

Men hva gjorde du etter denne behandlingen? Gikk du tilbake til de produktene du brukte, eller kjøpte du nytt? 

Jeg fikk som sagt vekk problemet hos frisøren, men det kom jo tilbake igjen.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...