Gå til innhold

Farmen 2020. Ingen spoilere!

jukkapalme

Anbefalte innlegg

I spørsmål-konkurransen der spørsmålet var når poteten kom til Norge var rett og slett en fadese. Der var rett svar 1500-tallet. Det er feil. Poteten regnes for å komme til Norge på 1700-tallet. Vet ikke hvor mange ganger jeg har sett det spørsmålet i quizer og konkurranser,rett svar er da 1700-tallet.

Hvor kommer poteten opprinnelig fra, og hvor lenge har den vært dyrket i Norge?

Poteten kom fra Sør Amerika til Europa med de spanske erobrerne på 1500-tallet. Den kom til Norge for omtrent 250 år siden, ca 1750.   Kilde: norskmat.no

Anonymkode: e7204...163

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

I spørsmål-konkurransen der spørsmålet var når poteten kom til Norge var rett og slett en fadese. Der var rett svar 1500-tallet. Det er feil. Poteten regnes for å komme til Norge på 1700-tallet. Vet ikke hvor mange ganger jeg har sett det spørsmålet i quizer og konkurranser,rett svar er da 1700-tallet.

Hvor kommer poteten opprinnelig fra, og hvor lenge har den vært dyrket i Norge?

Poteten kom fra Sør Amerika til Europa med de spanske erobrerne på 1500-tallet. Den kom til Norge for omtrent 250 år siden, ca 1750.   Kilde: norskmat.no

Fan, posta feil.Skulle være i Torpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Fan, posta feil.Skulle være i Torpet.

Det er allerede en som har postet dette i Torpet-tråden, og vedkommende gjorde samme feilen som deg ved å nevne poteten, Spørsmålet gjaldt nemlig når TOMATEN kom til Norge.

Anonymkode: 35e23...02b

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir så jævlig forbannet og lei av dobbeltmoral til Daniel, med at IC fortjener å bli valgt fordi han ikke tåler at andre juger.

Mens Daniel har jukset og forlatt gården, sabotert andres ukesoppdrag men lagt skylden på andre. Jugde Raymond rett opp i trynet og holdt ikke løfte med hvem han skulle velge som hjelpere dersom Raymond skulle ta han som storbonde,

Og han snakker om at han ikke tåler at andre juger.

Enig med IC, at Daniel kan velge en midderaldrende dame, med et skadet bein, sier mer om Daniel og åssen person han er. 

Har aldri sett et mer ufyselig og følelsesløst, tvers gjennom falskt menneske som Daniel noen gang i Norsk TV.

Endret av Blueberrymuffin
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo gjort feil med oppdraget. Håpet at Daniel ikke fikk godkjent jeg. Ikke kommet så langt enda, jeg, men det virker jo som om fyren fikk godkjent. Kanskje bra for de andre i gruppa, hadde vel klikka enda mer enn det alt har gjort for ham om de fikk underkjent oppdraget !

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mentor er jo altfor snill, jo ! Mentor skal jo være streng! Dette her blir for dumt ! Daniel bør ikke få kniv etter at han var med på å dra ut fra gården !

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud de to nye der, haha hva var det der for noe 🙈😂

Anonymkode: 64be8...d8a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig spesielt at IC velger ei god venninne som 2. kjempe. Hun reagerte jo så voldsomt på at hun ble valgt siden hun er "handikappet" eller spiller at hun er det. 

Anonymkode: c2ba3...b45

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Veldig spesielt at IC velger ei god venninne som 2. kjempe. Hun reagerte jo så voldsomt på at hun ble valgt siden hun er "handikappet" eller spiller at hun er det. 

Det er nok som hun selv sa, at hun kan lage en avtale med Tone og dermed ha en finger med i spillet selv om hun går ut. 

Anonymkode: 56f54...0fe

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Hun tok det veldig pent ,da,  det skal hun ha 😊

Endret av Prelunia
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror også IC til en viss grad valgte basert på at verken Karianne Vilde eller Karianne var blant de som brøt reglene. (Selv om hun kan ha hatt en avtale med Tove).

IC var veldig konsekvent på dette når hun var storbonde og skulle velge førstekjempe, så tolker det som at hun er like konsekvent på dette når hun nå skulle velge andrekjempe.

Hvorvidt man er enig i denne resonneringer er opp til hver enkelt. 

Personlig er IC og Thor mine favoritter, digger Thor :) 

Endret av Blueberrymuffin
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Karianne Vilde er så slitsom og hissig 😳

Anonymkode: 0f506...4f9

Enig, irriterende type

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Karianne Vilde er så slitsom og hissig 😳

Anonymkode: 0f506...4f9

Mildt sagt! Gud bedre, for ei irriterende og slitsom dame! Jeg hadde blitt gal om jeg skulle vært på samme sted som henne i flere uker. Hadde ikke holdt ut en time, engang 😂

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Prelunia skrev:

Enig. Hun tok det veldig pent ,da,  det skal hun ha 😊

Hun tok det veldig pent, men håper ikke hun har latt seg manipulere av IC til å velge en gren som går i IC's favør. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, jukkapalme skrev:

Mildt sagt! Gud bedre, for ei irriterende og slitsom dame! Jeg hadde blitt gal om jeg skulle vært på samme sted som henne i flere uker. Hadde ikke holdt ut en time, engang 😂

Neste år så får vi helt sikkert se henne i SVD. Hun har jo "solgt" seg inn der i et intervju. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, Karianne VIlde er så drittunge😂 Får helt anfall ved kritikk! Gud, tenk å være sammen en sånn en..

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...