Gå til innhold

Kan jeg låne spisebord av nabo som jeg ikke kjenner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal ha familie bursdagsselskap for sønnen min på fredag. 

Vi skulle være 3-4 men plutselig blir vi 6 stk da to kjærester slenger seg med. Siden vi ikke bor sammen ønsker jeg litt plass ved bordet.

Jeg har et ovalt spisebord på 1,20 som er altfor kort og trenger et lengre bord kjapt. Skal spise taco og trenger litt plass. 

Er det frekt å henge opp lapp i oppgangen og spørre naboene mine som jeg ikke kjenner, om jeg kan få låne deres spisebord et par timers tid? 

Anonymkode: 6cae8...e47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke sikkert du får napp, men synes ikke det er frekt å spørre. Er jo deres valg om de vil låne bort eller ei.

Anonymkode: 563a0...2d1

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skal ha familie bursdagsselskap for sønnen min på fredag. 

Vi skulle være 3-4 men plutselig blir vi 6 stk da to kjærester slenger seg med. Siden vi ikke bor sammen ønsker jeg litt plass ved bordet.

Jeg har et ovalt spisebord på 1,20 som er altfor kort og trenger et lengre bord kjapt. Skal spise taco og trenger litt plass. 

Er det frekt å henge opp lapp i oppgangen og spørre naboene mine som jeg ikke kjenner, om jeg kan få låne deres spisebord et par timers tid? 

Anonymkode: 6cae8...e47

Nei. Da er det helt valgfritt å ignorere lappen, eller å svare om man har et tilgjengelig bord å låne bort, tenker jeg. 

Anonymkode: 50235...1bf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det frekt å henge opp lapp i oppgangen og spørre naboene mine som jeg ikke kjenner, om jeg kan få låne deres spisebord et par timers tid? 

Anonymkode: 6cae8...e47

Ja, det er frekt. Og setter dem i en vanskelig posisjon hvor dem er nødt til å avslå deg fordi du har fått et lite innfall.

Anonymkode: 2f683...b3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er frekt. Og setter dem i en vanskelig posisjon hvor dem er nødt til å avslå deg fordi du har fått et lite innfall.

Anonymkode: 2f683...b3b

Ser nå at du skriver "henge lapp". Beklager, jeg trodde du mente å banke på nabodører. 

Henge lapp går an. Men kan du ikke løse det på andre måter? Se på finn.no om noen gir bort bord o.l.?

Anonymkode: 2f683...b3b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør etter et kjøkkenbord. Tror flere er mindre redde for å låne bort det enn kanskje et dyrt spisebord. Overhodet ikke merkelig å spørre om det. Før i tiden hjalp folk hverandre så godt de kunne. Er kanskje slutt på det nå.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spør på fb, på en kjøpe-selge-side eller tilsvarende på stedet du bor på. Tilby gjerne leie.

Anonymkode: 5d00d...eb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke spurt direkte om spisebord, da de gjerne bruker det selv. Men du kan jo høre om de har et bord til overs dere kan låne. Men siden dere ikke har plass til 6stl en gang så ville jeg nok gått til innkjøp av større bord eller et sammenleggbart og hatt stående. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gladelig hjulpet deg, så å henge opp en lapp hvor du spør om noen har et kjøkkenbord å låne bort syns jeg ikke er frekt eller rart. 

Anonymkode: a1515...c6c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har sjekket Finn i bydelen og det er et spisebord til 100kr 2-3 kilometer lenger bort, men jeg må ha bil for å hente det og det har jeg ikke, heller ikke noen som kan bære det hjem

Ts

Anonymkode: 6cae8...e47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henge opp en lapp og tlfnr de kan kontakte deg på  synes jeg ikke er noe frekt. Å spørre folk direkte kan derimot sette folk i en ubehaglig situasjon. 

Anonymkode: 80832...09a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror bl.a. Jysk har salg på Campingbord nå.

Anonymkode: ff502...759

Har sjekket rundt etter campingbord og vært på Jysk og Europris som er like ved siden av der jeg bor, men de har ikke noe. 

Anonymkode: 6cae8...e47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, little fairy skrev:

Ville ikke spurt direkte om spisebord, da de gjerne bruker det selv. Men du kan jo høre om de har et bord til overs dere kan låne. Men siden dere ikke har plass til 6stl en gang så ville jeg nok gått til innkjøp av større bord eller et sammenleggbart og hatt stående. 

Jeg er på flyttefot og flytter ut av leiligheten om 2 uker. Skal kvitte meg og selge  møblene mine, så da er det tungvint å skaffe meg et spisebord nå. Det hadde jeg tenkt å gjøre når jeg flytter inn i den nye leiligheten et annet sted i Norge. 

Ts

Anonymkode: 6cae8...e47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Catalina Culès skrev:

Jeg syns det er frekt å spørre folk man ikke kjenner.

Det er jo ikke frekt hvis hun henger opp en lapp, da kan de som ønsker å låne bort ta kontakt selv eventuelt. 

Anonymkode: ef811...7a0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis du er Obos-medlem, kan du også spørre i appen "Nabohjelp", da får du litt bredere nedslagsfelt enn bare oppgangen :)

Anonymkode: 61131...9be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er på flyttefot og flytter ut av leiligheten om 2 uker. Skal kvitte meg og selge  møblene mine, så da er det tungvint å skaffe meg et spisebord nå. Det hadde jeg tenkt å gjøre når jeg flytter inn i den nye leiligheten et annet sted i Norge. 

Ts

Anonymkode: 6cae8...e47

Er det en facebook-gruppe i borettslaget du kan spørre i? Bare husk å si du skal desinfisere bordet etter bruk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bor i blokka mi kan du gjerne låne klappbord av meg, som jeg bruker når jeg har mange gjester. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, little fairy skrev:

Er det en facebook-gruppe i borettslaget du kan spørre i? Bare husk å si du skal desinfisere bordet etter bruk. 

Nei det er det ikke. Har tenkt å sprite ned bordet og også gi utlåner en liten gave som takk for lånet🙂

Anonymkode: 6cae8...e47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...