AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #1 Del Skrevet 9. september 2020 Hva spiser dere før løpeturen? Jeg pleier som regel kun å ta en banan/et glass sjokolademelk + kaffe. Spiser en god frokost etter at jeg så har løpt. Det fungerer egentlig ganske greit, selv på distanser mellom 10-14 km. Men er redd jeg hadde prestert bedre med litt mer innabords(?). Har tidligere erfaring med dårlig mage under løpetur pga matinntak, så jeg har erfart at jeg må ha lett fordøyelig mat i magen. Det nytter omtrent ikke å løpe etter havregrøt, brødmat, middag osv. Skulle gjerne ønske det, da det ofte er mer styr for meg å løpe så tidlig som jeg ofte må (før åtte). Kan ikke gå hele dagen og kun spise yoghurt og banan kun for løpeturen heller. Så jeg lurer på: hva gjør dere? Hva spiser dere i forbindelse med løpingen - før og etter? 🙂 Anonymkode: 09648...a7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #2 Del Skrevet 9. september 2020 Spiser aldri før trening. Pleier å trene fra kl 5.30 om morgenen. Jeg fungerer mye bedre på trening på tom mage enn med mat innabords. Jeg tar pre-workout før styrketrening, og energidrikk med koffein før løpeøkt. Spiser normal frokost etter trening da, oftest havregryn med melk. Anonymkode: 6b37c...a32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #3 Del Skrevet 9. september 2020 Jeg prøvde å trene tidlig på morgenen før frokost tidligere, men da gikk jeg bare rundt å småfeis hele økta. Jeg liker å spise en lett frokost og en kopp kaffe for å få tømt tarmene før trening, dette fungerer bra for meg. Spiser da ett par knekkebrød eller en liten porsjon med havregrøt. Anonymkode: 79ce3...581 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #4 Del Skrevet 9. september 2020 Som regel ingenting, men er det veldig tidlig (typ 05-tiden) drikker jeg en preworkout. Anonymkode: d054b...f46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #5 Del Skrevet 9. september 2020 Jeg løper når som helst, og det viktigste er ikke hva jeg spiser, men hvor mye. Jeg kan ikke spise en stor porsjon av noe som helst rett før løpetur. Løper ofte rett etter middag, men da spiser jeg bare halve middagen og resten senere. Anonymkode: dbb56...a63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dævendøtte Skrevet 9. september 2020 #6 Del Skrevet 9. september 2020 (endret) 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men er redd jeg hadde prestert bedre med litt mer innabords(?). Jeg merket stor forskjell på litt innabords kontra kun en dobbel espresso da jeg løp tidlig. En neve nøtter og bittelitt musli hjalp betraktelig. Sammen med et glass vann og en dobbel espresso. Ble litt kaffegulp, men heller det enn å bli sliten fordi all energi i kroppen forsvant. Edit.. og etterpå en kald proteinshake (vann og erteproteiner som jeg lager kvelden før i shaker og har i kjøleskap). Og etter et par timer, en god og mettende lunsj. Endret 9. september 2020 av Dævendøtte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #7 Del Skrevet 9. september 2020 Ta med saft til å drikke undervis så får du i deg litt karbs Anonymkode: 845e6...ea8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 9. september 2020 #8 Del Skrevet 9. september 2020 Ett glass vann og et halvt glass appelsinjuice, men det er bare for en kort tur (5-7km). Mulig det er lurt med en håndfull nøtter om man vil løpe lenger. . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #9 Del Skrevet 9. september 2020 Jeg trener alltid før mat, men tar en kopp kaffe/te med en spiseskje mct olje, og pre workout/kreatin før løping/styrkeøkt. Anonymkode: 166a9...2e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meg.no Skrevet 9. september 2020 #10 Del Skrevet 9. september 2020 Slik gjør jeg det: Står opp, går på WC (all inclusive), kaffe eller energidrikk - ut å løpe på tom mage. Har mye energi når jeg våkner. Setter jeg meg ned og spiser blir jeg "doven". Frokost etterpå er som regel to skiver rugbrød. En med "salt" og en med "søtt", f.eks: skinke & ost, egg & tomat, avocado & smøreost, brunost & syltetøy, cottage cheese & syltetøy, nuggati & banan:) + styrk sjokolade melk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #11 Del Skrevet 9. september 2020 Liker best å trene senere på dagen, men de gangene jeg har trent om morgenen har jeg fungert best med noe i magen. Banan funker best, men jeg løper også fint ganske raskt etter et lite brødmåltid og kan spise en skive rett før jeg løper. Kunne aldri løpt langtur eller skikkelig harde intervaller før frokost. Anonymkode: 57b8e...574 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #12 Del Skrevet 10. september 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Liker best å trene senere på dagen, men de gangene jeg har trent om morgenen har jeg fungert best med noe i magen. Banan funker best, men jeg løper også fint ganske raskt etter et lite brødmåltid og kan spise en skive rett før jeg løper. Kunne aldri løpt langtur eller skikkelig harde intervaller før frokost. Anonymkode: 57b8e...574 Takk for at du deler dine erfaringer. Jeg tror jeg hadde følt meg bedre med litt mer i magen. Men har dårlige erfaringer med mageknip, hold og «løpemage» med mat som krever mer av fordøyelsessystemet! En banan og/eller et glass sjokolademelk går fint. Eventuelt en yoghurt. Men tror jeg da må presser meg unødvendig mye mer på de hardeste øktene pga lite i lagrene! Har sjeldent vondt i viljen, heldigvis🤓 ts Anonymkode: 09648...a7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #13 Del Skrevet 10. september 2020 15 timer siden, Meg.no skrev: Slik gjør jeg det: Står opp, går på WC (all inclusive), kaffe eller energidrikk - ut å løpe på tom mage. Har mye energi når jeg våkner. Setter jeg meg ned og spiser blir jeg "doven". Frokost etterpå er som regel to skiver rugbrød. En med "salt" og en med "søtt", f.eks: skinke & ost, egg & tomat, avocado & smøreost, brunost & syltetøy, cottage cheese & syltetøy, nuggati & banan:) + styrk sjokolade melk En tur på toalettet må til før løpingen. Du skulle visst hvor mante ganger jeg har måttet vente i lange minutter før jeg har kunnet ta på skoene og løpe ut, nettopp pga det. Har måttet Helt akutt gjemme meg i busker og kratt Grunnet løpemage noen ganger og brent meg litt på det nå. Ingen hyggelig opplevelse...😂 Anonymkode: 09648...a7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #14 Del Skrevet 10. september 2020 Spiser/drikker ikke før løpeturen kl 05. Anonymkode: 76d5c...b0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #15 Del Skrevet 10. september 2020 Bare en kopp kaffe, og noen slurker vann. Løper jeg tidlig løper jeg ikke langt. Da er det enten en 5km. Eller intervaller, for eksempel en pyramide. Anonymkode: daf37...644 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr. Aktiv Skrevet 10. september 2020 #16 Del Skrevet 10. september 2020 Jeg drikker litt og under løpeturen. Spiser etterpå. Dette er en sone 1 tur så da trenger man ikke noe næring før økta. Den er fettforbrennende. Hardøkter foregår på ettermiddag/kveld alt etter som. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #17 Del Skrevet 12. september 2020 Før løp jeg alltid på tom mage, ca 1 mil. Etter ca 5 km merket jeg at jeg presterte dårligere, ble liksom helt tung i beina, men klarte å fullføre milen. Nå spiser jeg alltid 2 knekkebrød før jeg løper, og merker at jeg har mye mer energi og holder ut lengre. Men kan aldri spise et stort måltid før jeg løper, da føler jeg at alt truer med å komme opp igjen. Anonymkode: dc318...a74 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #18 Del Skrevet 13. september 2020 Jeg spiser rett før jeg legger meg. Anonymkode: c7ca0...9b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fastnøkkel Skrevet 13. september 2020 #19 Del Skrevet 13. september 2020 Drikker vann og tar to koffein kapsler. Hvis jeg er veldig sulten når jeg våkner, tar jeg et kokt egg fra kjøleskapet (kokt kvelden før.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå