Gå til innhold

Finnes det medisiner mot irritasjon?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg sliter med depresjon og angst. Det aller verste er ikke selve depresjonen eller angsten, men all irritasjonen. Jeg blir irritert på alle. Klarer ikke å være sammen med venner i lengre tid, for da blir jeg bare irritert over det de gjør. Det trenger ikke være noe mer enn at de sier ting på en bestemt måte, en venninne må hele tiden be meg gjenta det jeg sier, når jeg er i en tankeflom. Jeg forstår det veldig godt, men blir likevel irritert, uten at jeg uttrykker det. Naboen nyser drithøyt, og jeg blir like irritert hver gang.  Jeg blir også dødsirritert over skrikende unger på bussen, eller tenåringer med høye stemmer.

Da jeg skulle inn i butikken så var det en eldre person med gåstol som gikk supersaaaakte inn i butikken. Følte på et voldsomt behov for å dytte vedkommende, fordi det gikk for sent.  Kjenner på det samme når jeg leser tråder her om kunder som bruker kjempelang tid på å pakke varer, og nærmest pakker alfabetisk. Jeg takler bare ikke at noen går tregt. Trafikklys kan være et mareritt å vente på. 

Så hva hjelper? psykiatrien er ikke helt enig i hva jeg feiler. Alt fra pf, depresjon, bipolar, tilbakevendende depresjon i remisjon. Muligens ADHD. Går ikke i behandling for øyeblikket. 

Noe som fungerer?

Anonymkode: 46456...c3f

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

En liten kattepus!

Anonymkode: b46f9...ec6

• Liker 8
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

En liten kattepus!

Hadde vært hyggelig:). 

Skrevet

Ja. Frisk luft og en god latter. 

Anonymkode: 1b41d...620

• Liker 4
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg sliter med depresjon og angst. Det aller verste er ikke selve depresjonen eller angsten, men all irritasjonen. Jeg blir irritert på alle. Klarer ikke å være sammen med venner i lengre tid, for da blir jeg bare irritert over det de gjør. Det trenger ikke være noe mer enn at de sier ting på en bestemt måte, en venninne må hele tiden be meg gjenta det jeg sier, når jeg er i en tankeflom. Jeg forstår det veldig godt, men blir likevel irritert, uten at jeg uttrykker det. Naboen nyser drithøyt, og jeg blir like irritert hver gang.  Jeg blir også dødsirritert over skrikende unger på bussen, eller tenåringer med høye stemmer.

Da jeg skulle inn i butikken så var det en eldre person med gåstol som gikk supersaaaakte inn i butikken. Følte på et voldsomt behov for å dytte vedkommende, fordi det gikk for sent.  Kjenner på det samme når jeg leser tråder her om kunder som bruker kjempelang tid på å pakke varer, og nærmest pakker alfabetisk. Jeg takler bare ikke at noen går tregt. Trafikklys kan være et mareritt å vente på. 

Så hva hjelper? psykiatrien er ikke helt enig i hva jeg feiler. Alt fra pf, depresjon, bipolar, tilbakevendende depresjon i remisjon. Muligens ADHD. Går ikke i behandling for øyeblikket. 

Noe som fungerer?

Fysisk trening. Så du blir så sliten at du kommer i en endorfinrus.

Anonymkode: 72508...35c

• Liker 5
Skrevet

Tror du virkelig medisiner hjelper mot irritasjon uten å gi deg en/flere bivirkinger som skaper nye problemer for deg? Løsningen er fysisk aktivitet og/eller meditasjon, finn den indre roen som gjør at Du slutter å bli irritert på alt..og kanskje litt pikk?

Anonymkode: ef43a...987

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En liten kattepus!

Lol! Helt til den også begynner å gjøre irriterende ting, som feks å klore på døra i stedet for kloreleket sitt. Vi hadde katt da jeg var liten. Pappa tok den og puttet snuta dens i kaktusen 😅

Anonymkode: 4fc31...d87

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Catalina Culès skrev:

En tur i fjellet.

Jeg irriterer meg over dette forslaget. Gang på gang. Hvorfor er det så lite folk i fjellene hvis det gir denne enormt gode følelsen?

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du virkelig medisiner hjelper mot irritasjon uten å gi deg en/flere bivirkinger som skaper nye problemer for deg? Løsningen er fysisk aktivitet og/eller meditasjon, finn den indre roen som gjør at Du slutter å bli irritert på alt..og kanskje litt pikk?

pikk hadde vært noe:)

Jeg driver med fysisk aktivitet, men synes ikke at det hjelper så mye på irritasjonen..

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg irriterer meg over dette forslaget. Gang på gang. Hvorfor er det så lite folk i fjellene hvis det gir denne enormt gode følelsen?

Fordi folk er late, feite og vil heller kjøre til Sverige for å handle pepsi max

Anonymkode: 7bd48...f82

• Liker 4
Skrevet

Er veldig lite friluftsinteressert. TS

Jeg får ikke den roen inni meg av å gå på fjellet. 

Skrevet

Du kunne vært meg Ts. Jeg har lignende tråder her. Jeg har adhd. Jeg også irriterer meg over at folk hele tiden sier ting på en spesiell måte. 
Og så irriterer jeg meg over at folk sier «hæ?» når jeg nettopp har sagt noe til dem.. 

Jeg bruker medisin men det hjelper dessverre ikke i lengden mot slik. De gjør det lettere å fungere i hverdagen, men man opparbeider en toleranse for disse også dessverre og til slutt må du få sterkere dose  osv... 

• Liker 1
Skrevet

pikk hadde vært noe:)

Jeg driver med fysisk aktivitet, men synes ikke at det hjelper så mye på irritasjonen..

Enig. Det hjelper der og da, bare

• Liker 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Vel, en fjelltur virker veldig positivt inn på meg da, føler meg mindre stresset og er i bedre humør.

Skrevet

Fordi folk er late, feite og vil heller kjøre til Sverige for å handle pepsi max

Anonymkode: 7bd48...f82

Jeg er ikke lat. Jeg trener jeg. Og jeg drikker ikke Pepsi Max! 

Skrevet

Har du prøvd antidepressiva?

Anonymkode: ed9a0...2d6

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ikke lat. Jeg trener jeg. Og jeg drikker ikke Pepsi Max! 

Drikker du ikke Pepsi Max??? Du er et monster...

• Liker 1
Skrevet

Du kunne vært meg Ts. Jeg har lignende tråder her. Jeg har adhd. Jeg også irriterer meg over at folk hele tiden sier ting på en spesiell måte. 
Og så irriterer jeg meg over at folk sier «hæ?» når jeg nettopp har sagt noe til dem.. 

Jeg bruker medisin men det hjelper dessverre ikke i lengden mot slik. De gjør det lettere å fungere i hverdagen, men man opparbeider en toleranse for disse også dessverre og til slutt må du få sterkere dose  osv... 

Vet du om det er stor forskjell på ADHD og bipolar? jeg tror jo selv at jeg har ADHD, men ble ikke aktuelt å ta en utredning da jeg ikke har noen som kan gi komparentopplysninger

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Er veldig lite friluftsinteressert. TS

Jeg får ikke den roen inni meg av å gå på fjellet. 

Da har du ikke gått langt nok.

Anonymkode: 72508...35c

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...