Gå til innhold

Han vil ut på tur, jeg vil være hjemme


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mannen var en av de som ble plassert på hjemmekontor i mars. Siden har han sittet hjemme, og såvidt vært utfor døren. Jeg har derimot vært hjemme i permisjon, hvor jeg hver formiddag har vært ute på trilletur mellom 1 og 4 timer. Når ettermiddagen da kommer, synes jeg det er godt å bare stulle hjemme etter en dag på farten. Det synes derimot ikke mannen! Han mener at vi alle må komme oss ut på tur, og at vi ikke bare kan sitte hjemme. Har prøvd å forklare at jeg er på farten hele dagen, men at han gjerne må dra alene. men det gidder han ikke. Når jeg sjekker skrittelleren har jeg gått opp mot 18.000 steg før 16.00, mens han kanskje har bikket 200... 

Hvordan nå frem uten å skape noen krangel? 😕 Har jeg godt av å komme meg mer ut, eller er det forståelig at jeg vil roe ned hjemme?

Anonymkode: cb0de...042

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skulle tro du var påtvunget de 4 timene med trilletur. Hva med å prioritere mannen litt også? Du setter jo trilletur foran han hele tiden virker det som? «Er på farten hele dagen» for noe tull. Skjønner godt at han ønsker å finne på noe med deg jeg... å at han føler på at du ikke har lyst til å finne på noe med han... 

Anonymkode: 097fb...4fa

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo variere dagene dine litt da, sånn at du ikke har vært på farten hver eneste dag når mannen vil ut sammen med deg. Det må jo ikke være enten eller. Prioriter mannen din også, skjønner godt. han synes det er kjipt at du alltid vil være hjemme når han er ferdig på jobb. 

Anonymkode: 9df5d...534

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes en mellomting. Dere bør absolutt komme dere ut sammen nå og da. Ikke bare for mannens del, men også for forholdet, man har godt av ulike impulser sammen. 

Trill en halvtimes tur en dag i stedet. Eller utsett noen av oppgavene til han kan ta en pause fra jobb slik at dere kan dra ut og fikse sammen. Eller send han ut på trilletur i lunsjpausen, så kan dere finne på noe felles på ettermiddagen. 

Anonymkode: 796b9...f3d

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo trille kortere på formiddagen, og være med mannen på ettermiddagene :)

Han vil bruke tid med familien sin og være aktiv samtidig. Det ville jeg ha oppmuntret til og blitt med på.

Anonymkode: 34eda...93d

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kortere trilleturer på dagen innimellom, så kan dere gå en lengre tur sammen på ettermiddagen i stedet? Problem solved... 

Anonymkode: a0c76...8e9

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skulle tro du var påtvunget de 4 timene med trilletur. Hva med å prioritere mannen litt også? Du setter jo trilletur foran han hele tiden virker det som? «Er på farten hele dagen» for noe tull. Skjønner godt at han ønsker å finne på noe med deg jeg... å at han føler på at du ikke har lyst til å finne på noe med han... 

Anonymkode: 097fb...4fa

Han har hjemmekontor, står det. Da går vel hun ut om dagene for at han skal få arbeidsro. 

Anonymkode: de58d...e8d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Han har hjemmekontor, står det. Da går vel hun ut om dagene for at han skal få arbeidsro. 

Anonymkode: de58d...e8d

Da må de inngå kompromiss. Hun er hjemme litt mer på dagtid og han må tåle litt uro, og hun er med på tur på ettermiddagen. Trenger ikke gjøre saken mer komplisert enn det. 

Anonymkode: a507d...407

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har også hatt heimekontor mest alle dagar sidan i mars, og eg er heilt desperat etter å komme meg ut på ettermiddagen, og aller helst få prata med nokon, eg treng litt vaksenkontakt når eg ikkje har kollegaer å prate med. Eg har full forståing for at han ønskjer å sjå noko anna enn heimen. Kan du ikkje trille litt på ettermiddagen saman med han? 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det enkelte damer sliter litt med er å se andre siden også. Du har riktignok vært ute før på dagen, men det må du ikke la gå utover det andre du har sammen med mannen din. Det er ditt valg å bruke 4 timer tidligere på dagen. Det er din egentid uten ham. 

Jeg tror ikke du har vondt av å være med en tur til ute. Normale folk har ikke det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cudos til deg for at du går lange trilleturer 🥰 Det er sikkert godt for mannen din med arveidsro, og du og barnet ditt får frisk luft og fin (?) tur sammen. At din mann vil ut på tur på ettermiddagen, er ikke ditt "problem". Han er voksen, og klarer nok fint å gå ut alene, eller med kompiser. Klarer han ikke det, får han bare være sur. Jeg hadde stått på mitt.

Jeg har forøvrig så og si aldri vært på tur sammen med min mann, vi går hver for oss, på hvert vårt tidspunkt. Vi er individualister, og må ikke være et par hele tiden. Folk er forskjellige, men jeg er i hvertfall veldig glad for at vi begge har våre egne liv ved siden av familielivet. Å være stuck oppnå hverandre døgnet rundt hadde ikke gjort noen av oss noe godt 😆

Anonymkode: 8fa40...590

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han har hjemmekontor, står det. Da går vel hun ut om dagene for at han skal få arbeidsro. 

Anonymkode: de58d...e8d

Det betyr fortsatt ikke at ts skal tvinges ut i 4 timer.

Anonymkode: 097fb...4fa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Cudos til deg for at du går lange trilleturer 🥰 Det er sikkert godt for mannen din med arveidsro, og du og barnet ditt får frisk luft og fin (?) tur sammen. At din mann vil ut på tur på ettermiddagen, er ikke ditt "problem". Han er voksen, og klarer nok fint å gå ut alene, eller med kompiser. Klarer han ikke det, får han bare være sur. Jeg hadde stått på mitt.

Jeg har forøvrig så og si aldri vært på tur sammen med min mann, vi går hver for oss, på hvert vårt tidspunkt. Vi er individualister, og må ikke være et par hele tiden. Folk er forskjellige, men jeg er i hvertfall veldig glad for at vi begge har våre egne liv ved siden av familielivet. Å være stuck oppnå hverandre døgnet rundt hadde ikke gjort noen av oss noe godt 😆

Anonymkode: 8fa40...590

Ja uff så slitsomt med en mann som ønsker å gjøre noe hyggelig med familien, skikkelig slitsomt. Å det blir ta sitt problem når mannen ikke gidder mer fordi ts ikke prioriterer han til tider. 
 

Anonymkode: 097fb...4fa

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han må vel kunne klare å gå en tur alene. Ærlig talt! Sutre fordi du ikke vil bli med. Du har jo vært ute tidligere på dagen, dette er han jo fullstendig klar over. Nei, gi hverandre litt space. Virker som dette går oppå hverandre hele dagen, utenom når du er på trilletur. Hvis du vil stulle hjemme, så gjør du det. Skjønner ikke at dette er et issue. Skjønner det bare ikke.

Anonymkode: bb708...4a1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Han må vel kunne klare å gå en tur alene. Ærlig talt! Sutre fordi du ikke vil bli med. Du har jo vært ute tidligere på dagen, dette er han jo fullstendig klar over. Nei, gi hverandre litt space. Virker som dette går oppå hverandre hele dagen, utenom når du er på trilletur. Hvis du vil stulle hjemme, så gjør du det. Skjønner ikke at dette er et issue. Skjønner det bare ikke.

Anonymkode: bb708...4a1

Fordi mannen jobber hele dagen og kanskje kunne tenke seg litt kvalitetstid med familien som ikke innebærer at han forstyrres mens han jobber? Stakkars mann blir jo dyttet til side her. 

Anonymkode: 097fb...4fa

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Cudos til deg for at du går lange trilleturer 🥰 Det er sikkert godt for mannen din med arveidsro, og du og barnet ditt får frisk luft og fin (?) tur sammen. At din mann vil ut på tur på ettermiddagen, er ikke ditt "problem". Han er voksen, og klarer nok fint å gå ut alene, eller med kompiser. Klarer han ikke det, får han bare være sur. Jeg hadde stått på mitt.

Jeg har forøvrig så og si aldri vært på tur sammen med min mann, vi går hver for oss, på hvert vårt tidspunkt. Vi er individualister, og må ikke være et par hele tiden. Folk er forskjellige, men jeg er i hvertfall veldig glad for at vi begge har våre egne liv ved siden av familielivet. Å være stuck oppnå hverandre døgnet rundt hadde ikke gjort noen av oss noe godt 😆

Anonymkode: 8fa40...590

Hva med å være snille og ta hensyn til hverandre i et forhold? Slik at alle har det bra. Herregud, man kan ikke stå på sitt hele tiden. Man må inngå kompromisser for å ha et fint samliv. Mannen kan jo sikkert gå ut alene også, men han synes vel det er kjedelig og trist at ts aldri vil være med han. Prøv å se ting fra hans perspektiv! Noen dager i ukene kan ts korte ned sin formiddagstur, og møte mannens behov for sosialisering og lufting på ettermiddagen. 

Anonymkode: 9df5d...534

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja uff så slitsomt med en mann som ønsker å gjøre noe hyggelig med familien, skikkelig slitsomt. Å det blir ta sitt problem når mannen ikke gidder mer fordi ts ikke prioriterer han til tider. 
 

Anonymkode: 097fb...4fa

Blir det ts sitt problem at mannens ikke vil på tur lenger? Hvorfor det? Hun har jo sine turer, er ikke hennes form det går ut over at han ikke går ut på tur. 

Og hva er den store forskjellen mellom tur og trening? Noen vil jo ha dama si med på treningssenter, og anser det som kvalitetstid. Men hva om dama trener hver formiddag mens barnet sover; skal hun da trene på kveldstid fordi mannen vil trene da? Ærlig talt. Om den ene ikke vil eller kan eller orker, så er det sånn det er.

Jeg tok forøvrig grønt kort for å joine mannen på golfbanen, aka ha kvalitetstid sammen. Men han syntes ikke det var like moro å ha meg med som kompisene sine, jeg ble ikke butthurt av den grunn. Golfet heller alene eller med ei venninne. Er liksom ikke noe big deal. Har andre tidspunkt på døgnet jeg har "kvalitetstid" med mannen.

Anonymkode: 8fa40...590

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er to begreper som er nøkkelen til et langt og godt forhold: Kompromiss og fleksibilitet. Evner man ikke dette vil nok forholdet tilslutt ryke. Jeg håper du tenker litt over det TS og prøver å være litt mer fleksibel i forholdet ditt og er villig til å inngå kompromiss.

Anonymkode: 103f6...ca0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Blir det ts sitt problem at mannens ikke vil på tur lenger? Hvorfor det? Hun har jo sine turer, er ikke hennes form det går ut over at han ikke går ut på tur. 

Og hva er den store forskjellen mellom tur og trening? Noen vil jo ha dama si med på treningssenter, og anser det som kvalitetstid. Men hva om dama trener hver formiddag mens barnet sover; skal hun da trene på kveldstid fordi mannen vil trene da? Ærlig talt. Om den ene ikke vil eller kan eller orker, så er det sånn det er.

Jeg tok forøvrig grønt kort for å joine mannen på golfbanen, aka ha kvalitetstid sammen. Men han syntes ikke det var like moro å ha meg med som kompisene sine, jeg ble ikke butthurt av den grunn. Golfet heller alene eller med ei venninne. Er liksom ikke noe big deal. Har andre tidspunkt på døgnet jeg har "kvalitetstid" med mannen.

Anonymkode: 8fa40...590

Det blir ts sitt problem når mannen blir lei av å aldri bli sett. Lykke til som alenemor. Det krever faktisk jobb fra begge parter om et forhold skal overleve, å her ser ikke ts ut til å bry seg om at mannen vil finne på noe med henne. 

Anonymkode: 097fb...4fa

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir det ts sitt problem at mannens ikke vil på tur lenger? Hvorfor det? Hun har jo sine turer, er ikke hennes form det går ut over at han ikke går ut på tur. 

Og hva er den store forskjellen mellom tur og trening? Noen vil jo ha dama si med på treningssenter, og anser det som kvalitetstid. Men hva om dama trener hver formiddag mens barnet sover; skal hun da trene på kveldstid fordi mannen vil trene da? Ærlig talt. Om den ene ikke vil eller kan eller orker, så er det sånn det er.

Jeg tok forøvrig grønt kort for å joine mannen på golfbanen, aka ha kvalitetstid sammen. Men han syntes ikke det var like moro å ha meg med som kompisene sine, jeg ble ikke butthurt av den grunn. Golfet heller alene eller med ei venninne. Er liksom ikke noe big deal. Har andre tidspunkt på døgnet jeg har "kvalitetstid" med mannen.

Anonymkode: 8fa40...590

Men kjære vene.. det er snakk om at hun kan droppe 4 timers tur kanskje et par ganger i uka så de kan gå sammen på ettermiddagen. Hvorfor ikke møtes på halvveien å gjøre noe hyggelig sammen et par ganger i uka? Hun ønsker å gå tur, han ønsker å gå tur, men sammen med henne. Trenger hun alenetid så kan hun uansett få det på dagtid med en kortere tur? Evt kan hun fortsatt gå 4 timer på dagen og orke en kortere tur på kvelden, det blir jo opp til henne. 

Jaggu ikke rart mange forhold ryker i dag, det viktigste er at alle skal stå på sitt. Man må for all del aldri gjøre noe man ikke selv ønsker for å tilfredsstille den andre parten. I min verden hadde dette aldri blitt et problem. Choose your battles sier jeg bare.. 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: a0c76...8e9

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...