AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #1 Del Skrevet 7. september 2020 Jeg skal prøve meg på teorien, igjen. Sist gang strøk jeg med 9 feil. Har tatt flere tester på Teoritentamen og veksler mellom 2-4, og over 10 feil. Får jeg spørsmål som involverer regning går det helt i svart. Typ "hvor langt kommer du på fire sekunder om du kjører i 100 km/t" skjønner nå, endelig, at jeg må dele fart på 3,6, men forstår ikke hvor de fire sekundene kommer inn. Jeg forstår ikke matte. Jeg var ferdig med all obligatorisk kjøring for 10 år siden, har bare teori og oppkjøring igjen, men angsten og frykten for sterk er så reell at den stopper meg. Hvordan foregår en muntlig teoriprøve? Er det sånn at de leser opp spørsmålet og jeg må svare alternativ, eller kan jeg "snakke meg frem til" svarer? Hva er det som gjør at en muntlig prøve oppleves enklere? Anonymkode: 14d10...6aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sokkar Skrevet 7. september 2020 #2 Del Skrevet 7. september 2020 Det finnes en sånn huskeregel der du kan telle på fingrene.... Prøv å Google bremselengde huskeregel, fingerregel osv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #3 Del Skrevet 7. september 2020 Siden du ga et eks: Når du deler på 3,6 så finner du ut hvor langt du kjører på ett sekund, så da ganger du bare svaret ditt med antall sekunder som oppgaven sier. Jeg leste først alle kapitlene på appen, så tok jeg prøvetester på teoritentamen hvert ledige øyeblikk i 2-3 uker. Jeg tok teorien for en uke siden og det gikk veldig fint, det handler vel bare om å lese og teste deg nok så du er trygg på stoffet☺️ Jeg også var veeeeldig engstelig, men merket at jo tryggere jeg ble på stoffet, jo roligere ble jeg. Anonymkode: e9d45...3aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #4 Del Skrevet 7. september 2020 Nå måtte jeg søke i historikken min på Facebook. Her er noen av svarene jeg mottok: Reaksjonslengde= bilens fart/3,6* reaksjonstid. Det er den kompliserte regningen! Når farten tredobles, nidobles bremselengden. Det er det eneste jeg husker, husker ikke hvorfor Enkleste måten å regne bremselengde på er å bruke enkel hoderegning: VINTERFØRE Eks 1: 60 km/t vinterføre: 6x6 = 36 meter bremselengde. Eks 2: 80 km/t vinterføre: 8x8 = 64 meter bremselengde. Eks 3: 40 km/t vinterføre: 4x4 = 16 meter bremselengde. SOMMERFØRE Regn ut for vinterføre og del på 2. Eks 1: 60 blir da 36m:2 = 18 meter bremselengde. Eks 2: 40 blir da 16m:3 = 8 meter bremselengde. Eks 3: 80 blir da 64m:2 = 32 meter bremselengde. Elles gjentar nesten alle at høyreregelen finnes det mye regler på, så viktig å være trygg på den. Og hvor mye bak bilen lasten din kan stikke ut... Anonymkode: 024c2...866 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #5 Del Skrevet 7. september 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå måtte jeg søke i historikken min på Facebook. Her er noen av svarene jeg mottok: Reaksjonslengde= bilens fart/3,6* reaksjonstid. Det er den kompliserte regningen! Når farten tredobles, nidobles bremselengden. Det er det eneste jeg husker, husker ikke hvorfor Enkleste måten å regne bremselengde på er å bruke enkel hoderegning: VINTERFØRE Eks 1: 60 km/t vinterføre: 6x6 = 36 meter bremselengde. Eks 2: 80 km/t vinterføre: 8x8 = 64 meter bremselengde. Eks 3: 40 km/t vinterføre: 4x4 = 16 meter bremselengde. SOMMERFØRE Regn ut for vinterføre og del på 2. Eks 1: 60 blir da 36m:2 = 18 meter bremselengde. Eks 2: 40 blir da 16m:3 = 8 meter bremselengde. Eks 3: 80 blir da 64m:2 = 32 meter bremselengde. Elles gjentar nesten alle at høyreregelen finnes det mye regler på, så viktig å være trygg på den. Og hvor mye bak bilen lasten din kan stikke ut... Anonymkode: 024c2...866 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Siden du ga et eks: Når du deler på 3,6 så finner du ut hvor langt du kjører på ett sekund, så da ganger du bare svaret ditt med antall sekunder som oppgaven sier. Jeg leste først alle kapitlene på appen, så tok jeg prøvetester på teoritentamen hvert ledige øyeblikk i 2-3 uker. Jeg tok teorien for en uke siden og det gikk veldig fint, det handler vel bare om å lese og teste deg nok så du er trygg på stoffet☺️ Jeg også var veeeeldig engstelig, men merket at jo tryggere jeg ble på stoffet, jo roligere ble jeg. Anonymkode: e9d45...3aa Takk for svar. Det høres sikkert helt drittunge ut, men det er så overveldende. Anonymkode: 14d10...6aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå