Gå til innhold

Rørt av Kristine kohts utsagn på nyhetene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen :)

Jeg må bare si det at Kristine Koht til de av dere som vet hvem hun er sa noe helt ubeskrivelig sant som jeg føler vi nordmenn må bli mye flinkere på å gjøre : hun sa:  Lekse: snakk mye mer med fremmede og når du tenker noe hyggelig om de du møter så bare si det rett ut. For det skal så lite til for å glede andre og seg selv. Og vi blir enda mer en gjeng», avslutter hun.

Dette er faktisk noe av det fineste jeg har lest i løpet av dette året her selv om 2020 ikke har vært et enkelt år for de aller fleste av oss. Vi må bli flinkere på å smile, se på hverandre med medlidenhet og vise at vi er alle sammen skapt på samme måte uansett kjønn, religion, land eller hva det måtte være.

 

Så til deg som skal opp av sengen imorgen tidlig som meg. Gi et hei til vedkommende på bussen. Smil når du går forbi noen. Si noe pent til sidemannen på toget. Og tenk at når du viser godhet til andre så vil den uansett hva komme tilbake til deg på samme måte. Vi er alle en dere :)

Håper jeg kan få et👍som tegn på positivitet av dette. 

Ønsker dere alle sammen lykke til videre med alt. 

Ha en fin dag videre ❤️

Anonymkode: b7be9...723

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

👍 Helt klart enig. Jeg var nettopp på sykehus og hadde en vond operasjon, men hyggelig prat med kjøkkenassistenten, andre redde pasienter og sånt gjorde alt mye bedre... 😄

Anonymkode: 66895...dd8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

👍 Helt klart enig. Jeg var nettopp på sykehus og hadde en vond operasjon, men hyggelig prat med kjøkkenassistenten, andre redde pasienter og sånt gjorde alt mye bedre... 😄

Anonymkode: 66895...dd8

Masse god bedring til deg ❤️

Godt at du ser deg selv i det jeg skrev 🌸

Ønsker deg en god natt og lykke til med alt ❤️ 

Anonymkode: b7be9...723

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette fungerer ikke i Norge. Jeg bor i utlandet og det er vanlig å hilse og smile i mange situasjoner. Så jeg gjør det ofte automatisk i Norge, folk kikker bare nervøst tilbake. Ler ennå av den gangen jeg gikk inn på ett venterom, smilte og sa hei, mens alle der prøvde å forsvinne inn i ukebladene sine fordi de ble så forskrekket. 😅

Anonymkode: 24b8c...41e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig enig, men det er så utypisk nordmenn. Vi sier hei når vi møter på hverandre i en stille skog, og hvis vi møter på hverandre i utlandet. Og vi er mest sosiale på fylla ute på byen. Men ellers unngår vi hverandre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Jeg tenker at dere bør prøve mer. 

Jeg stod i et prøverom sammen med en venninne og så meg i speilet utenfor avlukket. Ut kom en dame som skulle se på en kjole. Den var aldeles nydelig på henne og det sa jeg rett ut. Hun, som var alene på shopping, ble veldig glad!

Smil, smiler ikke folk tilbake, så fortsett å smile. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste også Kohts innlegg i dag. Senere i dag skrøt jeg av den hyggeligere og effektive ekspeditrisen da jeg stod i kassa og kjøpte en ting, sånn rett ut!

Det var ikke før nå det gikk opp for meg at Christine Kohts ord satte små frø i meg i dag!!

Anonymkode: 5315c...6b8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...