Gå til innhold

Hva er favorittrettene til dere som går på lavkarbo/ketose?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Føler jeg trenger å fornye måltidene litt. Kom gjerne med forslag på det du liker best. Helst de rettene som ikke inneholder mel og sukker.

Anonymkode: c1d41...224

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg spiser mye slik jeg bruker, men med annet tilbehør. Men ble glad nå når rema1000 har ferdig blomkålsuppe (legger på sprøstekt skinke og purreløk for ekstra smak) for raske løsninger. Jeg spiser mye likt i perioder alt ettersom men omelett går igjen. Setter sammen måltid med protein, grønnsaker som er lov og fett (saus). En favoritt var cloudbread pizza (stek bunnen først, så stek igjen med fyll). Nå spiser jeg ikke så lavt (ikke keto) så tillater meg gresk (eller var det tyrkisk) yoghurt søtet med sukrin gold og vanilje, med bringebærsyltetøy 80%, det er nydelig kremet og himmelsk for ei som elsker is ❤️

Anonymkode: 4bf21...2c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Setter sammen måltid med protein, grønnsaker som er lov og fett (saus).

Var mye godt du ramset opp. Hvilke sauser spiser du? Kunne du spise noen av de på keto?

Anonymkode: c1d41...224

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som saus brukes ofte kraften. Vet ikke helt hvordan å ordlegge meg, så skal gjøre så godt jeg kan.

Du kan bruke dressinger, smør, rømme, ost, oljer, fløte, hakket tomat etc som base og kombinere med krydder, urter , buljong og slikt.

Eks. Ovnsbakt sei på en seng med grønne grønnsaker, klatt med godt smør og ost oppå (som gratinering). Da blir kraften nydelig.

Eller hjemmelaget "holiday dipp" til grønnsaker og ostestrimler og kjøtt og slikt.

Falsk indisk der man bruker fløte og indisk krydder.

Noen kjøpesauser er også innafor. :)

 

Anonymkode: 4bf21...2c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også glad i stekt ris av blomkålris og wok der jeg bruker bønnespirer (hermetiske) som nudler. Egentlig spiser jeg det jeg vil, men finner en måte å lage det lavkarbo. Som blomkålmos istedenfor potetmos. Eneste jeg ikke har funnet en fullgod erstatning for er spagetti, men freser kål med smør, salt og hvitløk (det er også godt, men det er ikke spagetti).

Anonymkode: 4bf21...2c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Standarden er at jeg steker kjøtt, kutter opp grønnsaker mens kjøttet steker og steker grønnsakene i samme panne etterpå mens kjøttet hviler, og så hiver jeg grønnsakene på tallerkenen og lager kjapt en saus av creme fraiche, ost og krydder. Varierer hvilket kjøtt, hvilke grønnsaker og hvilket krydder.

 

Biff, bearnaise og stekte grønnsaker (altså det over)

Omelett

Egg og bacon

Taco med hjemmelaget tacokrydder (blander alt i en bolle i stedet for å ta det i et skjell / en tortilla)

Pizza

 

For de gangene jeg ikke vil ha spørsmål om kostholdet mitt:

Nøttescones med pålegg

Knekkebrød med pålegg

Oopsiebrød (det den over her kaller cloudbread) med pålegg

Anonymkode: 64d3e...544

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte godt løvbiff med salat, og bittelitt løk. Nam! 

Anonymkode: cf9e4...24a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...