Gå til innhold

Arbeidsløs date...

Fremhevede innlegg

Skrevet

hva vil "ikke jobbet på lenge" si?
måneder? år?

Det å være arbeidsledig er for meg ikke en absolutt dealbreaker, men om det har vart i flere år, og det ikke er tegn til å ville gjøre noe med situasjonen så er det dealbreaker.

Men jeg reagerer derimot mye mer på at han er bostedsløs... Det er for meg mye verre enn arbeidsløs....

Anonymkode: 6a4fb...0de

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, Energidronning skrev:

ingen mann er jo helt feilfri og perfekt...velg mellom disse: 

• han er arbeidsløs, avslappet, kjærlighetsfull og snill...
  • en annen mann som har bra betalt jobb, men opplever dessverre mye stress gjennom jobben, så drikker han og slår damer på fritida...

For det finnes ingenting midt imellom der altså?

Anonymkode: 65e60...ae4

• Liker 5
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har truffet en mann tre ganger og liker han kjempe godt. I dag fikk jeg vite at han er arbeidsløs. Han har utdannelse men ikke jobbet på lenge. Redd for å involvere meg i han og få økonomiske problemer... 

Ikke kall meg overfladisk. Jeg sier ikke at jeg definitivt dumper han men synes det er kjipt at han bor på sofaen til en kamerat liksom og ikke får gjort "mer" ut av livet sitt. Han som person er bra. Jeg funderer!!! 

Anonymkode: fdad0...57f

Dessverre er det slik at langt ifra alle kan ha stabile og faste jobber i dagens ekstreme kapitalistiske økonomi der, samtidig som fanatiske feminister fortsetter å praktisere hypergamiet. 

Som vi ser - det er ingenting galt med fyren - men den kvinnelige prostitusjonsmentaliteten slår til og underbevisstheten krever at fyren MÅ ha penger og fast jobb og "alt på stell", helst mer enn deg. 

Håper egentlig at han dumper deg. For jeg ser egentlig ikke hva han har å tjene på å få deg som kjæreste. Tenk om fyren blir syk en periode. Da pakker du vel kofferten og stikker av etter ei uke. Nei, sånne damer er ikke verdt 1 krone å bruke på.

Anonymkode: 3905a...f73

• Liker 5
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dessverre er det slik at langt ifra alle kan ha stabile og faste jobber i dagens ekstreme kapitalistiske økonomi der, samtidig som fanatiske feminister fortsetter å praktisere hypergamiet. 

Som vi ser - det er ingenting galt med fyren - men den kvinnelige prostitusjonsmentaliteten slår til og underbevisstheten krever at fyren MÅ ha penger og fast jobb og "alt på stell", helst mer enn deg. 

Håper egentlig at han dumper deg. For jeg ser egentlig ikke hva han har å tjene på å få deg som kjæreste. Tenk om fyren blir syk en periode. Da pakker du vel kofferten og stikker av etter ei uke. Nei, sånne damer er ikke verdt 1 krone å bruke på.

Herregud 😂😂 er du teit nok til deite noen som ikke kan ta være på seg selv er det ditte problem.. Hadde aldri deitet noen som sto uten jobb over lengre tider uten grunn! Varselsignal uansett kjønn. 

Anonymkode: 48fe1...592

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har nok misforstått ganske grovt.

Det er naturlig i et parfohold at begge betaler for seg selv. Hvis en av partene tjener godt med penger og er vant til en viss livsstil som f.eks å reise på ferier. Så vil det bli vanskelig å opprettholde livsstilen med en som ikke har råd til å henge med.

Det betyr at TS enten må velge å gå ned i livsstil. Dvs bli hjemme i ferier og spise first price mat i stedet for å reise til New York og dra på resuaturant som hun pleier. Eller så må hun punge ut for kjæresten for å opprettholde livsstilen.

Hun har bare ett liv. Og har valget mellom å ned i lisvstil eller spandere på kjæresten.

Det er unødvendig å gå med åpne øyne inn i en sånn situasjon.

Anonymkode: 77456...d16

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Du har nok misforstått ganske grovt.

Det er naturlig i et parfohold at begge betaler for seg selv. Hvis en av partene tjener godt med penger og er vant til en viss livsstil som f.eks å reise på ferier. Så vil det bli vanskelig å opprettholde livsstilen med en som ikke har råd til å henge med.

Det betyr at TS enten må velge å gå ned i livsstil. Dvs bli hjemme i ferier og spise first price mat i stedet for å reise til New York og dra på resuaturant som hun pleier. Eller så må hun punge ut for kjæresten for å opprettholde livsstilen.

Hun har bare ett liv. Og har valget mellom å ned i lisvstil eller spandere på kjæresten.

Det er unødvendig å gå med åpne øyne inn i en sånn situasjon.

Anonymkode: 77456...d16

Ja, da må man jo vurdere om partneren er verdt det. I mange tilfeller kan det jo være at selskapet vedkommende tilbyr er bedre enn utenlandsreiser og dyre middager. Slike ting er jo strengt tatt bare forbruk, og av og til kan en reduksjon i forbruket åpne folks øyne for andre muligheter. Med permitteringer og begrensninger på utenlandsreiser har vi jo sett at nordmenn i år har oppdaget både villmarksliv (og da mener jeg like mye banen opp til Nordmarka som marsj over Hardangervidda), hus- og hageplanter, brettspill, litteratur og generelt mer introspektiv og kreativ tidsbruk.

Personlig har jeg lært mye av utenlandske studenter, som har gjort utrolig mye interessant med begrensede budsjetter, kanskje spesielt i matveien. Jeg har i perioder vært ledig (eller student) selv, og har hatt kjæreste både med og uten jobb. Av og til har min økonomi satt begrensninger, av og til hennes. Aldri har jeg vurdert å avvise eller dumpe noen på grunn av inntekten deres, men nå skal det sies at det heller aldri har vært aktuelt for meg å forsørge noen.

Om en er på leting etter en partner å få barn med stiller det seg selvsagt noe annerledes.

• Liker 3
Gjest 3 er nok
Skrevet (endret)

...

Endret av 3 er nok
Glemte anonymknapp. Lett gjenkjennelig
Skrevet
4 timer siden, Energidronning skrev:

• en annen mann som har bra betalt jobb, men opplever dessverre mye stress gjennom jobben, så drikker han og slår damer på fritida...

Da er det jo fint at man ikke ha en mann, og kan vente til det dukker opp en som både greier seg selv, og er snill. 

Jeg er ikke så opptatt av jobb og bolig, han jeg er sammen med er hjemløs og lever off-the-grid, og det fungerer helt fint, vi spanderer på hverandre, er en ressurs for hverandre, og bidrar like mye til de samme aktivitetene. 

Anonymkode: 6833f...bb0

• Liker 3
Gjest TheCatLady
Skrevet

Det trenger ikke nødvendigvis å være noe negativt, men at man gjør noe med det synes jeg er viktig. Sånne ting kan i enkelte tilfeller ta lang tid, men det er litt viktig å ikke gi opp.

I tillegg hadde det kommet an på for min del om han forventet å flytte inn hos meg veldig kjapt slik at jeg måtte stå for det meste av regninger og innkjøp. Når det er et nytt forhold så tenker jeg at det ikke er ønskelig siden jeg da ikke hadde kjent han skikkelig. 

Så det trenger ikke å være negativt, men tenker at det er bedre å være litt løsningsorientert enn å bli totalt passiv. Det er i hvert fall sånn jeg er, men i perioder med jobbsøking kan man ha både opp- og nedturer. Så at man kan føle seg litt negativ i perioder er helt greit og forståelig. 

Gjest Dævendøtte
Skrevet
4 timer siden, Energidronning skrev:

Hadde lett valgt den arbeidsløse, men om han ikke engang har et sted å bo, da hadde jeg heller vært uten mann. 

Skrevet
8 minutter siden, TheCatLady skrev:

Det trenger ikke nødvendigvis å være noe negativt, men at man gjør noe med det synes jeg er viktig. Sånne ting kan i enkelte tilfeller ta lang tid, men det er litt viktig å ikke gi opp. 

Hvorfor ikke bare droppe hele fyren? Hvis ts ikke føler seg som Florence Nightingale da... tull å sette livet sitt på vent for en stakkar.

Anonymkode: 530a4...21a

Gjest TheCatLady
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke bare droppe hele fyren? Hvis ts ikke føler seg som Florence Nightingale da... tull å sette livet sitt på vent for en stakkar.

Det får være opp til henne og jeg ser ikke hvorfor livet må stå på vent av det. Om man ønsker å etablere seg så må man kanskje det, men ellers ikke. 

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

At du ikke fikk vite dette før på tredje date er spesielt. Hver for seg behøver ikke arbeidsledig og bor på sofa hos venn være krise, men sammen høres det skummelt ut. Ikke noe å satse på.

Kanskje han syns det er flaut og ville vise hvem han er som person før han fortalte det?

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke prostitusjonsmentalitet å ikke ville forsørge et annet voksent menneske og la ham bo i sitt eget hus gratis. 

Anonymkode: 65e60...ae4

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, rampeguri skrev:

Kanskje han syns det er flaut og ville vise hvem han er som person før han fortalte det?

Da viser han seg som en taper, i stedet for å være åpen fra første stund. Alle burde vite at det bare blir verre jo lenger tid som går.

Skrevet

Arbeidsløs i disse korona tider er ikke så veldig krise med tanke på at han har utdannelse. Det at han bor på sofaen til en kameraet burde ringe i noen bjeller.....

Har han ikke råd til å leie en leilighet eller lignende for å få sitt eget?

Er han 19-20 kanskje?

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da er det jo fint at man ikke ha en mann, og kan vente til det dukker opp en som både greier seg selv, og er snill. 

Jeg er ikke så opptatt av jobb og bolig, han jeg er sammen med er hjemløs og lever off-the-grid, og det fungerer helt fint, vi spanderer på hverandre, er en ressurs for hverandre, og bidrar like mye til de samme aktivitetene. 

Anonymkode: 6833f...bb0

Høres ut som det forholdet jeg er i. Tror det er vanskelig for enkelte å forestille seg at det finnes oppegående mennesker som har tatt helt andre valg og som ikke følger malen. Materielle goder og status (og statusjobb) er lavt på prioriteringslista, mens tid til reising, fritid, kunst og kultur er hva tid og penger brukes på. Funker igrunn rimelig bra.

Anonymkode: b95de...0f0

Skrevet (endret)
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har truffet en mann tre ganger og liker han kjempe godt. I dag fikk jeg vite at han er arbeidsløs. Han har utdannelse men ikke jobbet på lenge. Redd for å involvere meg i han og få økonomiske problemer... 

Ikke kall meg overfladisk. Jeg sier ikke at jeg definitivt dumper han men synes det er kjipt at han bor på sofaen til en kamerat liksom og ikke får gjort "mer" ut av livet sitt. Han som person er bra. Jeg funderer!!! 

Anonymkode: fdad0...57f

Det er i alle fall ikke et godt tegn...han bor på sofaen til en venn og har ikke jobbet på lenge...why?

Endret av Svartfugl
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

hva vil "ikke jobbet på lenge" si?
måneder? år?

Det å være arbeidsledig er for meg ikke en absolutt dealbreaker, men om det har vart i flere år, og det ikke er tegn til å ville gjøre noe med situasjonen så er det dealbreaker.

Men jeg reagerer derimot mye mer på at han er bostedsløs... Det er for meg mye verre enn arbeidsløs....

Anonymkode: 6a4fb...0de

Vennligst skyt meg om jeg noengang går tilbake til 11/!2 måneders jobb. ALDRI ALDRI igjen.

Viktigere å leve og oppleve ting enn å ha millioner i gjeld. Millioner i gjeld er faktisk eneste grunnen jeg ser til å ha fast stilling med kun 4 uker ferie. Så kvitte seg med gjelden, og så begynne leve istedenfor å eksistere. 

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, AndreasBR skrev:

Vennligst skyt meg om jeg noengang går tilbake til 11/!2 måneders jobb. ALDRI ALDRI igjen.

Viktigere å leve og oppleve ting enn å ha millioner i gjeld. Millioner i gjeld er faktisk eneste grunnen jeg ser til å ha fast stilling med kun 4 uker ferie. Så kvitte seg med gjelden, og så begynne leve istedenfor å eksistere. 

Du har fått ut båten?

Anonymkode: 69226...ddd

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...