AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #1 Skrevet 2. september 2020 Har truffet en mann tre ganger og liker han kjempe godt. I dag fikk jeg vite at han er arbeidsløs. Han har utdannelse men ikke jobbet på lenge. Redd for å involvere meg i han og få økonomiske problemer... Ikke kall meg overfladisk. Jeg sier ikke at jeg definitivt dumper han men synes det er kjipt at han bor på sofaen til en kamerat liksom og ikke får gjort "mer" ut av livet sitt. Han som person er bra. Jeg funderer!!! Anonymkode: fdad0...57f
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #2 Skrevet 2. september 2020 Husk at vi er midt i en pandemi da. Nå er det MANGE som har havnet i en kjip situasjon, men det er jo ikke sikkert det er sånn det vil være for alltid selv om framtiden er usikker. Anonymkode: c6b6d...e1d 14
Gjest supernova_87 Skrevet 2. september 2020 #3 Skrevet 2. september 2020 Hva med å spørre han hvordan det er for ham å være arbeidsløs. Svaret der tror jeg kan si deg mye.
Mammamiaa Skrevet 2. september 2020 #4 Skrevet 2. september 2020 Arbeidsløs og bor på sofaen til en venn? Nei, det hadde jeg aldri orket å involvere meg i. En vil jo helst bli sammen med noen å danne familie som regel samt ha det godt økonomisk, og det hørtes ikke ut som noe godt utgangspunkt. 10
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #5 Skrevet 2. september 2020 Kommer an på hvorfor han er arbeidsledig. Jeg hadde ikke orket en mann som var tilfreds med det, og som ikke i det minste prøvde å ta tak i situasjonen. Anonymkode: 661ca...c5e 4
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #6 Skrevet 2. september 2020 Det er vel ikke noe problem så lenge han ikke har tenkt å leve på deg? Kanskje ikke overføre 350 000 kroner til fyren helt ennå... Det sentrale spørsmålet er vel om han VIL bo på den sofaen. Er det en midlertidig situasjon, eller er det livet hans? Anonymkode: 3abfd...9ee 8
Gorgonzola Skrevet 2. september 2020 #8 Skrevet 2. september 2020 Kvinne dater arbeidsløs mann; dump han. Dårlig valg Mann dater arbeidsløs kvinne: Ta deg av henne. Hero 13
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #9 Skrevet 2. september 2020 Det kommer vel an på hvorfor han er arbeidsløs? Hva gjør han med det? Har han inntekt? Hvorfor bor han på sofaen til vennen sin? Hvor lenge har han vært uten jobb? Midlertidig pga korona og har dagpenger? Ok, det kan skje alle. Syk og ufør? Ja vel, det kan skje alle. Fått sparken og "syns alle andre er dumme og skjønner ikke hvorfor ingen vil ansette han" eller ikke gidder og er fornøyd med sofaen til kompisen? Vel det hadde jeg lett skippa altså. Anonymkode: b66ed...e99 9
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #10 Skrevet 2. september 2020 Kanskje han venter på en ledende stilling, slik som "cousin Eddy" i "Hjelp, vi har juleferie"? Anonymkode: 1375e...0cd 3
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #11 Skrevet 3. september 2020 At du ikke fikk vite dette før på tredje date er spesielt. Hver for seg behøver ikke arbeidsledig og bor på sofa hos venn være krise, men sammen høres det skummelt ut. Ikke noe å satse på. Anonymkode: 530a4...21a
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #12 Skrevet 3. september 2020 Kommer an på hvorfor han er arbeidsledig. Det er mange som er i en vanskelig situasjon nå på grunn av pandemien Anonymkode: 42e67...650 3
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #13 Skrevet 3. september 2020 God utdannelse og ikke jobbet på lenge? Det sier meg at det er lav interesse for å ofre noe for å få seg jobb, flytte på seg, være fleksibel, ta en litt annen jobb enn man er utdannet til etc, Rart dere ikke har snakket om jobb før, og at han ikke sier det tidlig tyder på at han skammer seg, da er det straks verre, han er inne i en vond sirkel. Ikke sats på denne fyren, hvis ikke du vil være omsorgsarbeider/støttekontakt for drømmemannen. Anonymkode: 530a4...21a 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #14 Skrevet 3. september 2020 Alle kan komme i en periode i livet det en er arbeidsledig eller andre ting. For meg hadde det kommet an på om det synest han har en drive til å få seg en jobb. Er alt bare happy days og det er den ene og den andre sin skyld han ikke får jobb.. Så hadde det vært veldig negativt fra min side. At du skal ende opp med økonomiske problemer pga du dater en som år nå ikke har jobb er å dra det litt langt. Anonymkode: 46621...62d 3
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #15 Skrevet 3. september 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle kan komme i en periode i livet det en er arbeidsledig eller andre ting. For meg hadde det kommet an på om det synest han har en drive til å få seg en jobb. Er alt bare happy days og det er den ene og den andre sin skyld han ikke får jobb.. Så hadde det vært veldig negativt fra min side. At du skal ende opp med økonomiske problemer pga du dater en som år nå ikke har jobb er å dra det litt langt. Anonymkode: 46621...62d Ikke enig, det virker ikke som en kort periode, han har lagt seg til på sofaen hos kameraten, hvem gjør det når man har passert tenårene liksom? Dette er en som trolig faller gjennom på jobbintervjuer, og bør ikke få inntrykk av at «alt ordner seg» uten å gjøre en skikkelig innsats. Anonymkode: 530a4...21a
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #16 Skrevet 3. september 2020 Det finnes jo så mange grunner til å være arbeidsledig, så det kan vel være både innafor og uaktuelt. Selv var jeg i ny jobb gjennom et vikarbyrå da jeg skulle bli pappa, og var noen uker unna kontrakt. Måtte plutselig ut i pappapermisjon omgående, og så kom koronaen rett etter at barnet begynte i barnehagen. Alt av planlagte intervjuer ble avlyst, og utover et enkelt intervju i mai har det vært helt dødt siden. Der var det også over 300 søkere, så mtp. antall relevante jobber som ligger ute er det nokså krevende å få seg jobb om dagen. Det er fryktelig mange om beinet. Anonymkode: 5e3a9...e80 2
Energidronning Skrevet 3. september 2020 #17 Skrevet 3. september 2020 ingen mann er jo helt feilfri og perfekt...velg mellom disse: han er arbeidsløs, avslappet, kjærlighetsfull og snill... en annen mann som har bra betalt jobb, men opplever dessverre mye stress gjennom jobben, så drikker han og slår damer på fritida... 1
AndreasBR Skrevet 3. september 2020 #18 Skrevet 3. september 2020 (endret) 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Kommer an på hvorfor han er arbeidsledig. Jeg hadde ikke orket en mann som var tilfreds med det, og som ikke i det minste prøvde å ta tak i situasjonen. Anonymkode: 661ca...c5e Jeg er tilfreds med det, kjøpt meg båt og skal stikke av store deler av året.. (Og jobbe andre deler av året) Hva er galt med å ikke ønske slave for eliten i 40-50 år?? Om noe er det 100% stilling på årsbasis som er helt utrolig at folk er tilfreds med.. Endret 3. september 2020 av AndreasBR 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #19 Skrevet 3. september 2020 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke enig, det virker ikke som en kort periode, han har lagt seg til på sofaen hos kameraten, hvem gjør det når man har passert tenårene liksom? Dette er en som trolig faller gjennom på jobbintervjuer, og bør ikke få inntrykk av at «alt ordner seg» uten å gjøre en skikkelig innsats. Anonymkode: 530a4...21a Da burde han vel i tillegg skamme seg også? Anonymkode: 69226...ddd
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #20 Skrevet 3. september 2020 Er du sikker på at han har utdannelse da? Lett å lyve om det. Kanskje han droppet ut før han fullførte. Bør sjekkes. Anonymkode: 77456...d16
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå