Gå til innhold

FOrskjell: Barnevernspedagog og sosionom?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Linejenta

Vurderer en av disse utdanningene, kan noen fortelle meg forskjeller og likheter, og har none kanskje erfaring fra en av de??

Gjerne linker jeg kan gå inn på også!

Takk på forhånd!

Nå vil jeg og har bestemt meg for å gjøre noe mer meningsfylt med livet enn det jeg gjør nå:-)

Klem :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Kan du ikke lete opp linker selv. Finn frem adressen til den høyskolen du har lyst å begynne på og se hvilken informasjon som ligger på nettet. Ellers ville jeg ha ringt direkte til skolen og bedt dem sende deg litt info om dette. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge er 3-årige høyskoleutdanninger, det første året er pensumet ganske likt, men så skiller de litt lag. Barnevernutdanningen har barnevernloven som sin "hovedlov", mens sosionomutdanningen har sosialloven. Nå er jeg utdannet barnevernpedagog, og vet følgelig mest om denne utdanningen. Sosionomer jobber mer mot alle slags mennesker, mens vår jobb er mer rettet mot barn og ungdom.

Noen jobber krever ikke en spesiell retning, men setter opp ønsker om sosialfaglig utdannelse, og her under hører både sosionom- og barnevernpedagogutdanningen, i tillegg til vernepleierutdanningen.

Puh :) ble litt sånn oppramsing dette, men håper du er litt klokere...

Lykke til uansett hva du velger :D :D

Klem fra Nita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...